  • 1. Data: 2010-04-24 08:56:37
    Temat: Lokata jednodniowa / Eurobank
    Od: Bartosz Kowalski <b...@g...com>

    Witam,
    Poniewaz jest to dosc nowy temat dla mnie i nie chcialbym tutaj
    zadrzec w Urzedem Skarbowym, prosze grupe o pomoc w sprawie lokat
    jednodniowych:

    1. Jesli dobrze rozumiem w jednym banku moge zalozyc kilka lokat
    jednodniowych na powiedzmy kwote 20tys. kazda i o ile dzienne
    oprocentowanie z niej nie przekroczy 2.5PLN, to podatek nie bedzie
    naliczony przez bank, mimo ze sumarycznie w ten dzien kwota ta bedzie
    wyzsza z wszystkich lokat?

    2. Ze starszych postow, ktore przegladnalem bardzo chwalony byl
    Eurobank - jak to na dzien dzisiejszy wyglada? Interesuje mnie samo
    konto oszczednosciowe z kapitalizacja dzienna i mozliwie jak najnizsze
    oplaty lub w ogole ich brak.

    Milego dnia,
    BK

  • 2. Data: 2010-04-24 10:19:43
    Temat: Re: Lokata jednodniowa / Eurobank
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Bartosz Kowalski" <b...@g...com> wrote in message
    t.googlegroups.com...
> [...]
    > Eurobank - jak to na dzien dzisiejszy wyglada? Interesuje mnie samo
    > konto oszczednosciowe z kapitalizacja dzienna i mozliwie jak najnizsze

    Nie ma znaczenia, ile masz lokat i czy sa one jednodniowe, moga byc i
    12-mies, ale z dzienna kapitalizacja. Wykladnia jest taka, ze to bank
    nalicza podatek i jezeli przy danym naliczeniu odsetki nie przekraczaja
    2.49zl to podatek nie jest naliczany, bo wynosi 0zl.
    ten podatek nie mozna uwzgledniac w PIT rocznym i jezeli np od 2.50zl
    odsetek placisz 1zl twoj podatek wynosi 40% i tesz go nie mozna w zaden
    sposob odzykac. To samo dotyczy osob, ktore nie maja dochodu, ale maja np.
    odsetki z lokat, tez nie sa w stanie odzykac zaplaconego podatku, choc w pit
    maja kwote wolna. Jest to podatek naliczany przez bank od odsetek stawianych
    do wyplaty (dopisywanych do kapitalu) i przekazywany bezosobowo do urzedu
    skarbowego.
    EB- jedno z lepiej oproc kont oszcz. z dzienna kapit. Jak jestes
    zainteresowany lokatami bez podatku od 3-mies w zwyz to masz jeszcze do
    wyboru oferte Opena i Meritum. Lokaty daja wiekszy zysk, ale niestety kase
    masz zablokowana przez pewnien czas, ale za to masz stala stope proc.

  • 3. Data: 2010-04-24 10:30:48
    Od: Radoslaw Wroclawski <w...@n...pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > wyboru oferte Opena i Meritum. Lokaty daja wiekszy zysk, ale niestety
    > kase masz zablokowana przez pewnien czas, ale za to masz stala stope proc.
    niestety ostatnio Eurobank mocno zjechał z oprocentowaniem w dół i
    obecnie nie jest to żadne rewelacja. Są banki, które oferują wyższe
    oprocentowanie bez belki...

    --
    Pozdrawiam,

    Radosław Wrocławski
    http://www.kredytydlafirm.biz/

  • 4. Data: 2010-04-24 10:50:42
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Radoslaw Wroclawski" <w...@n...pl> wrote in message
    > niestety ostatnio Eurobank mocno zjechał z oprocentowaniem w dół i obecnie
    > nie jest to żadne rewelacja. Są banki, które oferują wyższe oprocentowanie
    > bez belki...

    Podaj przyklady konta oszcz. z lepszym oproc niz EB bez belki oraz z
    nielimitowana iloscia wyplat w miesiacu.

  • 5. Data: 2010-04-24 14:43:44
    Od: "PL" <u...@W...pl>

    > Podaj przyklady konta oszcz. z lepszym oproc niz EB bez belki oraz z
    > nielimitowana iloscia wyplat w miesiacu.
    Polbank, konto Mocno Oszczedzajace 5.5% na czysto. Max 6 kont, na kazdym do
    16.5k pln, wszystkie wyplaty na rachuek glowny sa darmo, prowadzenie 0 pln .
    Konta te mozna otworzyc tylko w placowce. Nie maja gwaracnji BFG.

  • 6. Data: 2010-04-24 16:02:15
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "PL" <u...@W...pl> wrote in message

    > Polbank, konto Mocno Oszczedzajace 5.5% na czysto. Max 6 kont, na kazdym
    > do 16.5k pln, wszystkie wyplaty na rachuek glowny sa darmo, prowadzenie 0
    > pln . Konta te mozna otworzyc tylko w placowce. Nie maja gwaracnji BFG.

    No i w tym problem, bo ja nie wierze Grekom. Z gwarancjami BFG nie znajdzie
    sie chyba nic podobnego do EB.

  • 7. Data: 2010-04-25 12:24:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-24 18:02, Krzysztof wrote:

    > "PL" <u...@W...pl> wrote in message

    > No i w tym problem, bo ja nie wierze Grekom. Z gwarancjami BFG nie
    > znajdzie sie chyba nic podobnego do EB.

    Owszem, znajdzie: Toyota 1-, 2- i 3-dniowe lokaty, od 5000.
    oprocentowanie nominalne 5.60 dla 3-dniowych, dla 1- i 2- niższe.

    witrak()

  • 8. Data: 2010-04-25 12:44:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > Owszem, znajdzie: Toyota 1-, 2- i 3-dniowe lokaty, od 5000.
    > oprocentowanie nominalne 5.60 dla 3-dniowych, dla 1- i 2- niższe.

    Aktualnie widze, ze na 3-dni tylko 4.6%, EB-4.55% czyli praktycznie bez
    wielkiej roznicy. W Toyota trzeba chyba miec konto z platna karta, itd,
    czyli i tak wstepnie odpada, ze wzgledu na dodatkowe oplaty

  • 9. Data: 2010-04-25 21:19:37
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-25 14:44, Krzysztof wrote:

    > "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > Aktualnie widze, ze na 3-dni tylko 4.6%, EB-4.55% czyli praktycznie bez

    Masz rację, mój błąd - miało być 4.60%.

    > wielkiej roznicy. W Toyota trzeba chyba miec konto z platna karta, itd,
    > czyli i tak wstepnie odpada, ze wzgledu na dodatkowe oplaty

    Raczej nie - założyłem tam konto ponad rok temu i "leżało sobie"
    czekając na lepsze czasy, ale jednak całkiem darmowo (karty nie
    trzeba aktywować). Więc biorąc pod uwagę, że system Toyoty jest
    stabilniejszy niż EB i ma udogodnienia o jakich w EB na razie nie
    można nawet pomarzyć (m.in. koszyk), token sprzętowy jest za darmo,
    a oprocentowanie tylko 0.05% niższe niż na wielomiesięcznych
    lokatach lokatach w OF (a lepszy niż w EB), uważam, że Toyota jest
    teraz całkiem, całkiem... Trzeba tylko pamiętać, aby pod żadnym
    pozorem nie używać konta oszczędnościowego.

    witrak()