  • 1. Data: 2010-04-23 20:43:35
    Temat: Zasilanie studenta w Anglii
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Jak najtaniej zasilać studenta w Anglii?

    Jakieś wątki widziałem, że jak częste wypłaty to nie najgorzej wychodzi
    debetówka mBanku(brak prowizji), a jak rzadsze i duże to polbanku(kursy
    visy, ale prowizja za wypłatę).

    A może w mBanku konto walutowe w funtach i debetówka do niej?
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Visa
    _Classic_eMAX_walutowy/#tabs=3
    Tutaj kosztem byłoby tylko zasilenie konta walutowego, czyli strata na
    kursie wymiany PLN->GBP. Czyli lepiej niż karta podpięta pod zwykłe
    złotówkowe, bo do takich dają VE z walutą rozliczeniową Euro, więc 2%
    prowizji za przewalutowanie na walutę nierozliczeniową.

    Jakieś inne propozycje?

    W Polbanku da się wpłacać walutę w kasach, bo widzę, że też mają konta
    walutowe?

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 2. Data: 2010-04-23 20:47:18
    Temat: Re: Zasilanie studenta w Anglii
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    schliesky wrote:
    > W Polbanku da się wpłacać walutę w kasach, bo widzę, że też mają konta
    > walutowe?

    Ale nie mają kont w GBP :-(

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 3. Data: 2010-04-23 20:50:19
    Od: zenek <z...@o...pl>

    schliesky pisze:
> [...]
    >
    > Jakieś inne propozycje?
    >
    > W Polbanku da się wpłacać walutę w kasach, bo widzę, że też mają konta

    Student w angli niech zakasa rekawy isie do roboty wezmie.

  • 4. Data: 2010-04-23 22:05:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    schliesky <t...@m...pl> dared to write:
> [...]
    >
    > Jakieś inne propozycje?
    >
    > W Polbanku da się wpłacać walutę w kasach, bo widzę, że też mają konta

    Opcja I. Student niech najpierw w Anglii założy konto bankowe.
    Potem trzy możliwości:
    (a) Konto na PayPal UK, powiązane z kontem bankowym. Po czym niech rodzice niech mu
    przelewają kaskę ze swojego, polskiego PayPal-a (na który przelewają z konta
    bankowego w PL). Czemu tak najlepiej? PP ma bardzo konkurencyjne kursy.
    (b) To samo, tylko z Moneybookers. Kursy mogą być gorsze.
    (c) Przelew SEPA za 5 zeta prościutko na konto studenta.

    Opcja II. Karta do konta polskiego wkładana do bankomatów w UK. Minusy: prowizja przy
    przewalutowaniu; czasem dodatkowa prowizja od każdej transakcji; problem w razie
    utraty/uszkodzenia karty.

    k.

  • 5. Data: 2010-04-23 22:27:24
    Od: Michal <n...@n...org>

    Alior konto walutowe w GPB (pełna obsługa kasowa w PL) + karta debetowa
    do niego i po problemie- no może poza tym, że wypłaty z bankomatów
    (chyba) kosztują 5zł / wypłatę, ale jak student obrotny to wypłaci raz
    na miesiąc potrzebną gotówkę a resztę będzie płacić kartą.

    Michał

  • 6. Data: 2010-04-24 00:20:07
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > (chyba) kosztują 5zł / wypłatę, ale jak student obrotny to wypłaci raz
    > na miesiąc potrzebną gotówkę a resztę będzie płacić kartą.

    BZWBK tez ma konta walutowe z karta i obsluga kasowa w oddzialach.

  • 7. Data: 2010-04-24 05:57:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 02:05:58 +0400, kashmiri napisał(a):

> [...]
    > rodzice niech mu przelewają kaskę ze swojego, polskiego PayPal-a (na
    > który przelewają z konta bankowego w PL). Czemu tak najlepiej? PP ma

    IMO dla dolara to i owszem jednak dla euro i funta nie wygląda już to
    zbyt ciekawie suma summarum Polbank ich kasuje w przedbiegach.

    Xenocide

  • 8. Data: 2010-04-24 06:05:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 22:43:35 +0200, schliesky napisał(a):

> [...]
    >
    > Jakieś inne propozycje?
    >
    > W Polbanku da się wpłacać walutę w kasach, bo widzę, że też mają konta

    Jeżeli nie chcesz się bawić w zakup waluty to Polbank wydaje się dosyć
    dobrym rozwiązaniem, tylko tak jak napisałeś po lekturze archiwum, mało
    wypłat większych kwot a do tego mBank w rezerwie jak potrzeba szybko 10
    czy 20 funtów.
    Jeżeli myślisz o zakupie waluty to idealnym rozwiązaniem wydaje się konto
    w GBP w BZWBK i zakup waluty w walutomacie.
    Wydaje mi się że kwestią jest w sumie ilość wypłat. Czy ma być ich raczej
    dużo i drobne kwoty czy wystarczy jedna lub dwie wypłaty na miesiąc.

    Xenocide

  • 9. Data: 2010-04-24 10:23:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "schliesky" <t...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > złotówkowe, bo do takich dają VE z walutą rozliczeniową Euro, więc 2%
    > prowizji za przewalutowanie na walutę nierozliczeniową.

    konto GBP w BZWBK lub Alior z karta do rach. rozliczana w GBP, tanie kupno
    waluty w kantorze lub inny sposob i jednyne koszty to oplata za karte oraz
    ok. 1? za wyplaty z bankomatow.

  • 10. Data: 2010-04-24 10:32:07
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    xbartx wrote:
> [...]
    > Wydaje mi się że kwestią jest w sumie ilość wypłat. Czy ma być ich raczej
    > dużo i drobne kwoty czy wystarczy jedna lub dwie wypłaty na miesiąc.

    Doszedłem do podobnych wniosków, zrobiłem nawet tabelkę :-)

    http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aub3DTV6-cHV
    dG1zbFdTYkhvZDhKYzJDdUV1X2JDVlE&hl=en

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*