    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata jednodniowa / Eurobank
    Date: Sat, 24 Apr 2010 12:19:43 +0200

    "Bartosz Kowalski" <b...@g...com> wrote in message
    news:40fb0c2f-09be-4ed7-949d-09afe656e74d@t36g2000yq
    t.googlegroups.com...
    > Witam,
    > Poniewaz jest to dosc nowy temat dla mnie i nie chcialbym tutaj
    > zadrzec w Urzedem Skarbowym, prosze grupe o pomoc w sprawie lokat
    > jednodniowych:
    >
    > 1. Jesli dobrze rozumiem w jednym banku moge zalozyc kilka lokat
    > jednodniowych na powiedzmy kwote 20tys. kazda i o ile dzienne
    > oprocentowanie z niej nie przekroczy 2.5PLN, to podatek nie bedzie
    > naliczony przez bank, mimo ze sumarycznie w ten dzien kwota ta bedzie
    > wyzsza z wszystkich lokat?
    >
    > 2. Ze starszych postow, ktore przegladnalem bardzo chwalony byl
> [...]

    Nie ma znaczenia, ile masz lokat i czy sa one jednodniowe, moga byc i
    12-mies, ale z dzienna kapitalizacja. Wykladnia jest taka, ze to bank
    nalicza podatek i jezeli przy danym naliczeniu odsetki nie przekraczaja
    2.49zl to podatek nie jest naliczany, bo wynosi 0zl.
    ten podatek nie mozna uwzgledniac w PIT rocznym i jezeli np od 2.50zl
    odsetek placisz 1zl twoj podatek wynosi 40% i tesz go nie mozna w zaden
    sposob odzykac. To samo dotyczy osob, ktore nie maja dochodu, ale maja np.
    odsetki z lokat, tez nie sa w stanie odzykac zaplaconego podatku, choc w pit
    maja kwote wolna. Jest to podatek naliczany przez bank od odsetek stawianych
    do wyplaty (dopisywanych do kapitalu) i przekazywany bezosobowo do urzedu
    skarbowego.
    EB- jedno z lepiej oproc kont oszcz. z dzienna kapit. Jak jestes
    zainteresowany lokatami bez podatku od 3-mies w zwyz to masz jeszcze do
    wyboru oferte Opena i Meritum. Lokaty daja wiekszy zysk, ale niestety kase
    masz zablokowana przez pewnien czas, ale za to masz stala stope proc.