  • 11. Data: 2004-09-27 12:21:11
    Temat: Re: Lokata, ale troche inaczej
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Myśle ze 2 lata to minimum
    > Później moze jeszcze przedłuże

    No to pomysl o obligacjach, nawet wliczajac w to straty przy wczesniejszej
    sprzedazy mozna zarobic lepiej niz lokaty.
    W tej chwili od reki masz COI 7% na rok a potem kazdy nastepny CPI+3,5%
    (dzis byloby to az 8,1%),
    TZety z WIBORem 6M teraz 6,83% , czy 2 i 5 latki stale oprocentowanie
    jedne na 7% drugie na 7,3%. Przy czym 2 i 4 latki mozesz sprzedac od reki
    (1zl ze tak powiem kary). 3 i 5 latki na gieldzie

  • 12. Data: 2004-09-27 12:31:28
    Od: "Gorvey" <j...@p...op.pl>

    ROBBO 2 napisal(a):

> [...]
    > jedne na 7% drugie na 7,3%. Przy czym 2 i 4 latki mozesz sprzedac od
    > reki (1zl ze tak powiem kary). 3 i 5 latki na gieldzie

    <lol>
    Z obligacjami raczej nie ma sensu, ponieważ to nie będa jakieś wielkie
    kwoty. Pozatym trzeba sie coś w tym orietowac, a ja nic sie nei orietuje. Z
    reszta kupować co miesiac obligacje za kilkaset zł ?
    --
    Pozdrawiam. Jarek
    / / / bass & bike \ \ \

  • 13. Data: 2004-09-27 12:35:32
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 14:31, Gorvey wrote:
    [...]

    > <lol>
    > Z obligacjami raczej nie ma sensu, ponieważ to nie będa jakieś wielkie
    > kwoty.
    Wielokrotność 100 PLN wystarczy

    Pozatym trzeba sie coś w tym orietowac, a ja nic sie nei orietuje. Z
    > reszta kupować co miesiac obligacje za kilkaset zł ?

    A dlaczego nie ? Na dobrą sprawę możnaby założyć konto w inteligo tylko
    do tego :-) (IMHO inteligowy interfejs jest wygodniejszy niż "oryginalny")

    KJ

  • 14. Data: 2004-09-27 12:39:00
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Z obligacjami raczej nie ma sensu, ponieważ to nie będa jakieś wielkie
    > kwoty. Pozatym trzeba sie coś w tym orietowac, a ja nic sie nei orietuje.
    > reszta kupować co miesiac obligacje za kilkaset zł ?

    Wielkie niewielkie grunt zeby zysk byl. :)
    W najprostszym przypadku masz proste jak drut 2 latki ktore daje 14,49zl za
    dwa lata od kazdych 100zl.
    W dowolnym momencie mozesz je "przedstawic do wykupu" (czas realizacji ok 5
    dni). Dostaniesz wtedy naliczone
    odsetki - 1zl. W kazdym razie ze wszystkim proponuje poczekac do srody bo
    chyba w srode jest zebranie RPP i decyzja co do stop.

  • 15. Data: 2004-09-27 12:39:49
    Od: "Gorvey" <j...@p...op.pl>

    Kamil Jońca napisal(a):

> [...]
    >
    > A dlaczego nie ? Na dobrą sprawę możnaby założyć konto w inteligo
    > tylko do tego :-) (IMHO inteligowy interfejs jest wygodniejszy niż

    Mam juz jedno w mbanku. Nie mniej jednak ktoś musiałby mnie w to wprowadzić,
    bo na giełdzie sie kompletnie nie znam. Nawet nie wiem co masz na myśli
    mówiąc o "oryginalnym interfejsie"

    --
    Pozdrawiam. Jarek
    / / / bass & bike \ \ \

  • 16. Data: 2004-09-27 12:45:14
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 14:39, Gorvey wrote:
    [...]

    > Mam juz jedno w mbanku. Nie mniej jednak ktoś musiałby mnie w to wprowadzić,
    > bo na giełdzie sie kompletnie nie znam. Nawet nie wiem co masz na myśli
    > mówiąc o "oryginalnym interfejsie"

    Polecam http://www.obligacjeskarbowe.pl

    oraz na dokładkę http://www.inteligo.pl

    KJ

  • 17. Data: 2004-09-27 12:50:56
    Od: "Gorvey" <j...@p...op.pl>

    ROBBO 2 napisal(a):

> [...]
    > odsetki - 1zl. W kazdym razie ze wszystkim proponuje poczekac do
    > srody bo chyba w srode jest zebranie RPP i decyzja co do stop.

    No OK. Ale załóżmy, że za 2 lata, będe chciał całą zgromadzoną kwotę wydać
    (chce odłożyć na coś). Jeśli dobrze zrozumiałem, to pełne odsetki dostane
    tylko za te obligacje, które kupiłem teraz i sprzedam po 2 latach, a za
    reszte po 1 zł ? To ma sens ?

    --
    Pozdrawiam. Jarek
    / / / bass & bike \ \ \

  • 18. Data: 2004-09-27 12:53:55
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 14:50, Gorvey wrote:
    [...]

> [...]
    > (chce odłożyć na coś). Jeśli dobrze zrozumiałem, to pełne odsetki dostane
    > tylko za te obligacje, które kupiłem teraz i sprzedam po 2 latach, a za
    1. Nie, za resztę dostaniesz naliczone odsetki - 1PLN za każdą obligacje
    2. W takiej sytuacji fundusz może być faktycznie lepszy, jeśli jak
    pisaleś, masz konto w mBanku to aktywuj sobie SFI i kupuj gotówkowe.

    KJ

  • 19. Data: 2004-09-27 12:55:28
    Od: "Gorvey" <j...@p...op.pl>

    Gorvey napisal(a):

> [...]
    > odsetki dostane tylko za te obligacje, które kupiłem teraz i sprzedam
    > po 2 latach, a za reszte po 1 zł ? To ma sens ?

    OK, doczytałem własnie na stronie, ze 1 zł odlicza sie od odsetek naleznych
    za dany okres.
    Poczytam jeszcze dokładnie i sie nad tym zastanowie, bo faktycznie
    oprocentowanie wychodzi tu największe

    --
    Pozdrawiam. Jarek
    / / / bass & bike \ \ \

  • 20. Data: 2004-09-27 13:06:11
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > (chce odłożyć na coś). Jeśli dobrze zrozumiałem, to pełne odsetki dostane
    > tylko za te obligacje, które kupiłem teraz i sprzedam po 2 latach, a za

    Jesli mowimy o dwulatkach.
    1) odsetki sa wyplacane razem z kapitalem po 2 latach stad te 114,49 (a nie
    114zl)
    2) za te przedstawione do wykupu wczesniej dostaniesz 100zl+odsetki za
    wszystkie dni-(MINUS) 1zl
    .czyli gdy zrobisz to idealnie po roku dostaniesz 106zl.

    Obligacji w momencie "gdy sie koncza" nie sprzedaje sie ich bo to "Skarb
    Panstwa" je wykupuje z definicji.
    W interfejsie inteligo to jest proste jak zakladanie lokaty.