  • 11. Data: 2005-05-08 21:07:32
    Temat: Re: Lichwa.pl - odsetki lichwiarskie - jak z nimi walczyć?!
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol napisał(a):
    > Zamiast ograniczać odsetki, ograniczyć ustawowo kwotę dowolnych pożyczek do
    > 2000 zł - powyżej dać monopol tylko bankom/skok-om (wiem że to zwiększa
    > monopol ale niestety tylko te instytucje po prostu nie pozwolą zadłużać się
    > osobom bez umiaru - a niestety w tym jest problem).

    skąd to założenie że nie pozwolą?

    KG

  • 12. Data: 2005-05-08 21:57:20
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości

    > aha jakie to proste - ludzie zastanawiają się od tysięcy lat jak wyplenić
    > zło, a wystarczy tylko stosować kodeks karny.

    Mialem na mysli to, ze obecnie problemem jest to, ze firmy "w bramie"
    dzialaja zgodnei z prawem, zawieraja skuteczne umowy i moga w majestacie
    prawa poprzez komornikow oskubywac nieszczesnikow z reszty dobytku.
    Po ewentualnej delegalizacji lichwy sytuacja bylaby o tyle odmienna od
    czasow prohibicji w USA, ze takei umowy nie bylyby prawnie skuteczne i nie
    prowadzilyby do uzyskiwania przez lichwiarzy tytulow wykonawczych.

    No ale z drugiej strony, od czego np. weksle... hmmm - ide spac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2005-05-08 22:33:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 08 May 2005 23:07:32 +0200, kam naskrobał(a):

    > skąd to założenie że nie pozwolą?

    bo formalnie mówi o tym prawo bankowe a praktycznie nie mają w tym żadnego
    interesu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2005-05-09 08:26:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Artur Karazniewicz <artur.karazniewicz[N0SPAM]@nospam-aster.pl> wrote:
    > Bez przesady. Podobne ustawy istnieją - np. we Francji. Niestety, u
    > nas wmawia się ludziom, że wystarczy taka ustawa a

    Ustawa, ustawa - ale tam sie chyba liczy rynkowa stope oprocentowania,
    uzalezniona od ryzyka, a nie arbitralnie ustalona przez nawiedzonych
    lewicowych politykow??

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 15. Data: 2005-05-09 18:34:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol napisał(a):
    > bo formalnie mówi o tym prawo bankowe a praktycznie nie mają w tym żadnego
    > interesu.

    szkoda że nie zawsze to działa

    KG

  • 16. Data: 2005-05-09 22:30:23
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    LICHWA.pl - odsetki lichwiarskie twój wróg! <w...@l...pl> napisał(a):

    > Przede wszystkim jak walczyć z zawyżonymi odsetkami czyli lichwą.

    LICHWA.pl - odsetki lichwiarskie twój wróg! <w...@l...pl> napisał(a):

    > Przede wszystkim jak walczyć z zawyżonymi odsetkami czyli lichwą.

    Tiaaa... A może wystarczy walczyć z analfabetyzmem i dziedzicznym nieuctwem.

    Zreszta, co tu dużo gadać. Jakiś czas temu oglądałem program o tematyce
    finansowej (chyba w TVN24) o ludziach popadających w spiralę zadłużenia. Za
    przykład pokazali jakąś panienkę, z pozoru normalna kobitka, pracująca etc.,
    która jednak się żaliła do kamery, że złe banki zapędziły ją na skraj
    bankructwa, bo to i debet i KK i jeszcze jakaś tam pożyczka, więc odsetek nie
    jest w stanie spłacać. Najbardziej rozwaliła mnie konkluzja.
    Zamiast "przestań żyć ponad stan głupia <autocenzura> i przestań sie
    zapożyczać" rozwiązaniem był... kredyt refinansowy.

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. Na kolejne wybory panom p-osłom proponuję ustawy, zezwalające na
    użytkowanie wyłącznie:
    Noży i żyletek z gumy - żeby jakiś debil sobie żył nie mógł wypruć jak go
    chandra dopadnie.
    Sznura z waty cukrowej - żeby po porażce z gumowym nożem, z żalu wielkiego
    się, nie powiesił.