  • 1. Data: 2005-05-08 09:52:00
    Temat: Konto w USA?
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam
    JEstem zupełnie zielony w temacie.
    Podobnie zresztą jak siostrzyczka, która zamierza jechać
    do USA na jakieś zorganizowane szkolenia językowe, połączone
    z dorabianiem w restauracjach, czy cuś... nie znam szczegółów.
    W każdym razie pytała mnie, a ja nie wiem nic:
    jakie są możliwości założenia jakiegoś konta w stanach?
    Nie chciałaby trzymać gotówki w skarpecie - chciałaby mieć
    możliwość najtańszego albo przelania nakonto w Polsce albo
    przechowania na jakimś ichnim koncie.
    Jak to rozwiązać?
    Co podpowiecie?

  • 2. Data: 2005-05-08 12:41:13
    Temat: Re: Konto w USA?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Beer wrote:
> [...]
    > Nie chciałaby trzymać gotówki w skarpecie - chciałaby mieć
    > możliwość najtańszego albo przelania nakonto w Polsce albo

    Jeżeli jedzie legalnie i ma pozwolenie na pracę w tych restauracjach to
    dostanie również numer SSN.
    Z nim bez problemu otworzy konto w każdym banku. Są również banki, które
    oferują konta bez opłat za prowadzenie.
    Przelewy do Polski są dosyć drogie, bo około 30 dolarów, ale raz na
    koniec może sobie na to pozwolić.
    Jak jedzie na dłużej niż na wakacje to najtańszą metodą na przelew
    pieniędzy do Polski jest wysłanie karty bankomatowej i wypłacanie tych
    pieniędzy w Polsce z bankoamtu.
    Na same wakacje to się nie opłaca a i ilość pieniędzy nie będzie raczej
    astronomiczna.

  • 3. Data: 2005-05-08 17:00:08
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    w Wells Fargo zakładasz konto bez SSN (Social Security Number) w pół
    godzinki
    należy mieć paszport i jeszcze jeden dowód tożsamości (np. karta studencka
    ISIC)
    dostajesz też kartę Visa Gold (DEBIT) - wszystko za darmo (zdaje się że
    również kredytową)
    wymagana minimalna pierwsza wpłata - około 100-200 usd, nie pamiętam
    jest to chyba najstarszy bank w USA

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2005-05-09 05:43:20
    Od: "Beer" <b...@g...pl>

    Dzięki wszystkim za info

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-05-10 17:00:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d5l1da$47i$1@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...

> [...]
    > pieniędzy w Polsce z bankoamtu.
    > Na same wakacje to się nie opłaca a i ilość pieniędzy nie będzie raczej

    SSN jest tylko potrzebny jezeli deklarujesz ze jestes rezydentem w USA,
    wiekszosc bankow otworzy rachunek dla nieryzydentow bez SSN po okazaniu
    paszportu a takze wypelnieniu certyfiaktu o nierezydencji. Niektore
    banki grymasza na informacje o braku SSN ale wieksze wiedza co z takim
    fantem zrobic

    AP