    From: "Witek" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [LUKAS] - pytanie
    Date: Thu, 21 Feb 2002 12:56:56 +0100

    > Zna ktoś mniej więcej godzinę, kiedy Centrum Kart BZWBK komunikuje się z
    > Lukasem i następuje aktualizacja sald karta VE<-->bank?

    A skąd wiesz że komunikuje się właśnie z BZWBK a nie z systemem VISA?

    > A przypuśćmy tak - mam 100PLN, robię przelew 50PLN z LUKAS-ebanku, idę do
    > bankomatu sprawdzić dostępne saldo. Bankomat informuje mnie, że dostępne
    > saldo mojego konta NA OBECNĄ CHWILĘ to 100PLN, które wypłacam, bo tak
    > poinformował mnie bankomat... I dlaczego mam niby płacić karę? Czy aby na
    > pewno jest to w porządku?

    Podpisałeś umowę i godzisz się na to. W tej chwili nie ma technicznych
    możliwości, żeby
    aktualizowanie salda na rachunku było online. System CORTEX nie pozwala na
    to.
    Informacje z bankomatów spływają każdego dnia do systemu bankowego o
    określonej porze i
    operacje masz zaksięgowaną dopiero następnego dnia.
    Podobnie jest z informacją w drugą stronę.

    Według mnie problemem jest następująca sytuacja:
    W piątek robisz sobie przelew. Z oczywistych względów przelew będzie
    wykonany w pon, ale
    rachunek obciążają CI w piątek! A przecież wiedzą, że przelew wykonają
    dopiero w pon.
    CHyba robią tak prawie wszystkie banki.
    Podzielcie się swoimi spostrzeżeniemi.

    --