  • 1. Data: 2002-02-21 08:43:34
    Temat: [LUKAS] - pytanie
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Zna ktoś mniej więcej godzinę, kiedy Centrum Kart BZWBK komunikuje się z
    Lukasem i następuje aktualizacja sald karta VE<-->bank?

    Gostek na lukaslinii nie potrafił mi tego wyjaśnić, tak się zakręcił, że sam
    zgłupiał w końcu...

    Ale faktycznie jest to strasznie niewygodne, już po tygodniu używania
    LUKASa, cudem uniknąłem kary 30 PLN... Oni powinni chyba to gdzieś umieścić
    w regulaminie adnotację o takich opóźnieniach...

    A przypuśćmy tak - mam 100PLN, robię przelew 50PLN z LUKAS-ebanku, idę do
    bankomatu sprawdzić dostępne saldo. Bankomat informuje mnie, że dostępne
    saldo mojego konta NA OBECNĄ CHWILĘ to 100PLN, które wypłacam, bo tak
    poinformował mnie bankomat... I dlaczego mam niby płacić karę? Czy aby na
    pewno jest to w porządku?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-02-21 11:56:56
    Temat: Re: [LUKAS] - pytanie
    Od: "Witek" <b...@w...pl>

    > Zna ktoś mniej więcej godzinę, kiedy Centrum Kart BZWBK komunikuje się z
    > Lukasem i następuje aktualizacja sald karta VE<-->bank?

    A skąd wiesz że komunikuje się właśnie z BZWBK a nie z systemem VISA?

> [...]
    > saldo mojego konta NA OBECNĄ CHWILĘ to 100PLN, które wypłacam, bo tak
    > poinformował mnie bankomat... I dlaczego mam niby płacić karę? Czy aby na

    Podpisałeś umowę i godzisz się na to. W tej chwili nie ma technicznych
    możliwości, żeby
    aktualizowanie salda na rachunku było online. System CORTEX nie pozwala na
    to.
    Informacje z bankomatów spływają każdego dnia do systemu bankowego o
    określonej porze i
    operacje masz zaksięgowaną dopiero następnego dnia.
    Podobnie jest z informacją w drugą stronę.

    Według mnie problemem jest następująca sytuacja:
    W piątek robisz sobie przelew. Z oczywistych względów przelew będzie
    wykonany w pon, ale
    rachunek obciążają CI w piątek! A przecież wiedzą, że przelew wykonają
    dopiero w pon.
    CHyba robią tak prawie wszystkie banki.
    Podzielcie się swoimi spostrzeżeniemi.

    --
    Pozdro
    Witek

  • 3. Data: 2002-02-21 12:32:25
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Witek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonany w pon, ale
    > rachunek obciążają CI w piątek! A przecież wiedzą, że przelew wykonają

    Jezeli robisz przelew elektronicznie i przestrzegasz godzin wysylki na
    poszczegolne sesje elixiru w danym banku to taka sytuacja nie wystepuje.
    Jezeli dajesz przelew papierowy to banki kombinuja na swoja korzysc i
    oczywiscie wprowadzaja przelew do systemu po ostatniej sesji elixiru i
    wszystko sie (wg nich) zgadza. Reasumujac, wykonujac przelewy elektronicznie
    i przestrzegajac godzin wysylki pozbawiamy banki dodatkowych zyskow.

  • 4. Data: 2002-02-21 12:49:51
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a52df0$q0a$1@news.onet.pl...

> [...]
    > saldo mojego konta NA OBECNĄ CHWILĘ to 100PLN, które wypłacam, bo tak
    > poinformował mnie bankomat... I dlaczego mam niby płacić karę?

    Idziesz i podpisujesz umowe Pozyczka w Koncie na sume 200 zl. Za postawienie
    200 zl w stan gotowosci placisz im 1% * 200 zl = 2 zl. Masz za 2 zl granice
    bezpieczenstwa 200 zl ze nie zaplacisz kary jesli przekroczysz wydatkami
    ilosc pieniedzy na koncie.

    AO

  • 5. Data: 2002-02-21 13:56:22
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Artur O." <r...@w...pl> wrote in message news:a52qe7$9mp$1@news.tpi.pl...

> [...]
    granice
    > bezpieczenstwa 200 zl ze nie zaplacisz kary jesli przekroczysz wydatkami

    Minimum to 10 zł
    Czyli 1000 zł pożyczki w ekoncie na 12 miesięcy
    po roku 0,5% min. 5 zł.

    Czyli te "30 zł" (za debet) wystarczy na 5 lat :-)

    BAH
    PS.
    http://www.lukas.pl/rama_g.asp?kat=oferta&file=rach_
    o-r_txt.htm

    wysokość zależy od wpływów.

  • 6. Data: 2002-02-21 15:27:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin Thu, 21 Feb 2002 12:56:56 +0100, w <a52neg$b0k$1@news.tpi.pl>,
    "Witek" <b...@w...pl> napisał(-a):

    > rachunek obci?żaj? CI w pi?tek! A przecież wiedz?, że przelew wykonaj?
    > dopiero w pon.
    > CHyba robi? tak prawie wszystkie banki.

    Nie robi tak Inteligo i BPH.

  • 7. Data: 2002-02-21 18:18:13
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > A skąd wiesz że komunikuje się właśnie z BZWBK a nie z systemem VISA?

    Bo centrum autoryzacyjne BZWBK trzyma saldo kart Lukasa i to właśnie ono raz
    na jeden dzień [chyba nawet tylko roboczy] komunikuje się z bankiem i
    wymienia się informacjami o aktualnym saldzie...

    > Podpisałeś umowę i godzisz się na to. W tej chwili nie ma technicznych
    > możliwości, żeby

    Inaczej - jest to dość istotna niedogodność przy aktywnym korzystaniu z
    usług
    lukasa i bankomatów i powinna być wyraźnie zaznaczona przy zakładaniu
    konta - powinny być opisane wszelkie niedogodności tego stanu rzeczy... Dla
    jasności układu...

    A tak, to zwykły klient nie ma o tym zielonego pojęcia, i jak mu bankomat
    mówi, że ma saldo odstępne 100PLN, to on uważa, że tyle właśnie ma i tyle
    bierze. Bo nie ma powodów, żeby sądzić inaczej...

    > Informacje z bankomatów spływają każdego dnia do systemu bankowego...

    ...BZWBK - to odpowiedź na pierwsze pytanie. Przecież VISA nie trzyma sald
    rachunków, salda są w centrach autoryzacyjnych banków... [a może nie mam
    racji?]

    > określonej porze i
    > operacje masz zaksięgowaną dopiero następnego dnia.
    > Podobnie jest z informacją w drugą stronę.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie - o której godzinie - tak mniej więcej -
    następuje komunikacja
    bank --> centrum autoryzacyjne i w drugą stronę?

> [...]
    > wykonany w pon, ale
    > rachunek obciążają CI w piątek! A przecież wiedzą, że przelew wykonają

    Inteligo tylko blokuje, ale odsetki liczy także od kwot zablokowanych...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 8. Data: 2002-02-21 18:25:40
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonany w pon, ale
    > rachunek obciążają CI w piątek! A przecież wiedzą, że przelew wykonają

    Pekao- robi identycznie- nawet jeśli jest to zlecenie stałe i przypada na
    sobotę. Ale ponieważ jest to nie do obejścia przez ich "cudowny" system, to
    dałem spokój.
    mBank gdy zlecasz przelew w piątek (wieczorkiem), czy sobotę, czy niedzielę
    sam informuje że pieniądze wyjdą w najbliższy poniedziałek- kwota procentuje
    :-)
    Podsumowując -uczciwe banki postępują uczciwie ;-) (niestety większość tak
    nie postępuje)
    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-02-21 19:24:30
    Od: <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > określonej porze i
    > operacje masz zaksięgowaną dopiero następnego dnia.
    > Podobnie jest z informacją w drugą stronę.

    OKa,
    a dajmy taki przykład:
    dzisiaj ostatnią sesją elixiru wchodzi na ekonto 2000 PLN (ciekawe kiedy będzie
    można je "wyjąć" z bankomatu).
    Przy takiej organizacji Lukasa np. za tydzień zrobie przelew na 2000 i
    dodatkowo 10 min pozniej wypłacę 2000 z bankomatu.
    Jest to normalne i możliwe w Lukasie?
    Jeżeli tak, to jaki jest czas na spłacenie tego debetu i jakie konsekwencje się
    z nim wiążą?
    Dopiero tydzień temu otworzyłem e-konto a już się przerażam powoli. :/

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 10. Data: 2002-02-22 07:55:47
    Od: "Witek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a53dn5$b0p$2@news.onet.pl...
> [...]
    > na jeden dzień [chyba nawet tylko roboczy] komunikuje się z bankiem i
    > wymienia się informacjami o aktualnym saldzie...

    A mozesz mi powedziec skad masz in4rmacje ze centrum autoryzacyjne
    BZWBK trzyma saldo kart Lukasa.
    O ktorej godzinie jest import do lukasa tego nie wiem.

    > A tak, to zwykły klient nie ma o tym zielonego pojęcia, i jak mu bankomat
    > mówi, że ma saldo odstępne 100PLN, to on uważa, że tyle właśnie ma i tyle
    > bierze. Bo nie ma powodów, żeby sądzić inaczej...

    Nie jest to pewnie tajemnica ze bzwbk wdraza icbs, wiec prawdopodobnie
    cos sie moze zmienic za jakis czas :)

    > ...BZWBK - to odpowiedź na pierwsze pytanie. Przecież VISA nie trzyma sald
    > rachunków, salda są w centrach autoryzacyjnych banków... [a może nie mam
    > racji?]

    Nie jestem pewien jak jest, ale zastanawiam sie czy byloby to uzasadnione
    zeby
    informacje o saldach rachunkow lukasa trzymane byly w bazie bzwbk.
    W systemie visa na pewno sa trzymane wszystkie transakcje wykonane
    karta ( nie tylko wyplaty z bankomatow ), wiec jezeli system lukasa
    zaimportuje
    transakcje za dany dzien ksiegowy od visa, to mozna obliczyc aktualne salda.
    Jezeli by bylo tak jak mowisz to wraz z umowa o zalozenie konta w lukasie
    mialbys klauzule ze zgadzasz sie aby twoje dane osobowe + dane o rachunku
    (saldo, wolne srodki, blokady itd) byly w bazie danych bzwbk.

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie - o której godzinie - tak mniej więcej -
    > następuje komunikacja
    > bank --> centrum autoryzacyjne i w drugą stronę?

    Komunikacja w bzwbk:
    centrum autoryzacyjne --> bank od 13 - 15
    w odwrotna strone po ostatnim przetwarzaniu, czyli w nocy.
    W lukasie - nie wiem.

    --
    Pozdro
    Witek