    From: "Szymon" <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krytyka...
    Date: Sun, 28 Apr 2002 20:02:08 +0200

    Użytkownik "Piotr" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:aahaem$cnf$2@news.tpi.pl...
    > Rozumiem, ale czasem warto jeszcze uwzględnić stracony czas (a czas to
    pieni
    > ądz :) ) na dotarcie do drugiego sklepu gdzie jest taniej.

    Paradoks polega na tym, iz akurat te sklepy sa oddalone od siebie o jakies
    10 min. spaceru.

    > Poza tym promocje mają to do siebie, że kupujemy zawsze więcej niz wynoszą
    > asze potrzeby (5 zgrzewek mleka ???)

    Nawet wiecej. W moim miescie najtanszy litr zwyklego kosztuje 1,19zl. Czyli
    kupujac za 99gr, oszczedzam ok. 20%. Kupie wiec mleka na pol roku. Zauwaz,
    ze musialbym trzymac te pieniazki w banku przez 3,5 roku by dostac 20%.
    Sadze, ze zysk na poziomie 20% na pol roku to calkiem niezly zysk, a mleko i
    tak bym kupil. Uprzedzam - mam nadwyzki gotowki i nie wydalbym w inny sposob
    niz trzymajac na koncie.

    > Są osoby, które się przyzwyczajają i nie mają potrzeby zmian, analizowania
    > ferty innych banków itp. Zakotwiczyły w jednym miejscu i jest im z tym
    dobrz
    > e. Nikt z nas nie jest jednakowy. Jedni są bierni, a drudzy aktywni,
    poszuku
    > jący ciągle czegoś nowego.

    Tylko kto traci? Ano ci, co sa zasiedzeni. Pamietam jak sam namawialem ojca
    do mBanku.

    > Zgoda - ale ta kwota (180 zł) nazbiera się dopiero po 12 miesiącach.... Na
    > ieżąco jednak nie ma się jej do dyspozycji... A nie bardzo chce mi się
    wierz
    > yć, że ktoś odkładałby te 15 zł miesięcznie (oszczędziwszy na przelewach)
    ab
    > y po roku uzbierać owe 180 zł.........

    Tu kilka spraw... w Polsce rzeczywiscie rozlicza sie wiekszosc poprzez
    podzial na miesiac. W USA robi sie to na lata. A wiec zarabia ktos 24000$
    rocznie, a nie 2000$ miesiecznie. Wydaje mi sie, ze coraz wiecej ludzi
    jednak i w Polsce, choc powoli, liczy na lata. A wiec zamiast 0,99zl/miesiac
    prowizji to prawie 12zl/rok.

    Co do zbierania, to tak sie sklada, iz gro klientow ma pewne zasoby i to nie
    kwestia odlozenia. Te pieniadze po prostu sa. A wiec jesli mam np. 50000zl,
    to jest roznica czy je wplace do mBanku na 6,92% czy do Pekao np. na 2%. I
    jeszcze prowizje. Jestem stratny wcale nie malo.

> [...]
    > nie, ale na pierwszym miejscu zawsze stawiałem inne czynniki, jak oferta
    pro
    > duktowa, usługi, dostęp... I nawet gdyby któryś z tych banków podniósł
    opłat
    > y (1 zrobił to niedawno ;) ) to nie będę się obrażał i tym bardziej
    publiczn
    > ie (to jest na tej liście) odgrażał, że zamknę w nim konto. Wiadomo - nikt
    > ie chce płacić za obsługę więcej niż uważa to za stosowne. Ja też gotów
    jest
    > em na zmianę banku jeśli ten przesadzi w podwyżkach.

    Zapewne podobnie mysli Inteligo. Te 99gr klient przezyje. A dla nich to
    200000*99gr*12 miesiecy. Problem w tym, by inne nie podniosly, a jak wiadomo
    dzis kazdy pilnie sledzi konkurencje. Jesli wiec okaze sie, iz na skutek
    takiej, a nie innej polityki w Inteligo nagle ubylo klientow, to mBank nawet
    nie bedzie bral pod rozwage wprowadzania jakichkolwiek podwyzek. No chyba,
    iz wiekszosc ludzi z Inteligo mysli jak Ty... Wowczas mBank moze pomyslec:
    skoro im sie udalo, to czemu nie nam?

    > Korzystać, jasne, że korzystać ale trzeba rozsądnie wybierać.

    Ja mam 5 kont bodaj, mialem w zyciu pewnie z 10-15. Dzis za zadne nie place.

    pzdr