  • Data: 2002-04-28 17:10:00
    Temat: Re: Krytyka...
    Od: "Piotr" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Szymon <w...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
    ł:aagth1$qc6$...@a...dialog.net.pl...

    > Podwyzka z 0zl na 1zl to bardzo duzo. Tym bardziej, jak ma sie konto w inn
    ym
    > banku, w ktorym jest taniej i wyzszy procent. To jest tak jak w
    > hipermarkecie. Dzis bylem i w promocji jest mleko po 0,99zl/l. Ale juz
    > magnetowid jest po 499zl, a ten sam w innym sklepie jest po 485zl.
    > Naturalnie, ze moglem kupic 1 mleko i 1 video w hipermarkecie, bo biznes,
    bo
    > to, bo tamto. Ale wolalem kupic 5 zgrzewek mleka w hipie, a wideo tam gdzi
    > taniej.

    Rozumiem, ale czasem warto jeszcze uwzględnić stracony czas (a czas to pieni
    ądz :) ) na dotarcie do drugiego sklepu gdzie jest taniej.
    Poza tym promocje mają to do siebie, że kupujemy zawsze więcej niz wynoszą n
    asze potrzeby (5 zgrzewek mleka ???)

    > Jesli dobrze przeanalizujesz oferty to okaze sie, iz cechuje je zmiennosc.
    > Moim zdaniem bezsensownym jest np. posiadanie konta w PKO BP (ksiazeczki
    > oszczednosciowej?), bo sie zalozylo 20 lat temu i juz trudno.

    Są osoby, które się przyzwyczajają i nie mają potrzeby zmian, analizowania o
    ferty innych banków itp. Zakotwiczyły w jednym miejscu i jest im z tym dobrz
    e. Nikt z nas nie jest jednakowy. Jedni są bierni, a drudzy aktywni, poszuku
    jący ciągle czegoś nowego.

    > Ja nie place np. rachunkow
    > na poczcie. Pewnie, ze ktos powie: pchi, 3zl/szt. Ale jak policze czynsz,
    > fundusz remontowy, telefony, itp itd to robi sie z tego z 15zl, a to juz
    > 180zl/rocznie. Wole przeznaczyc te pieniazki na cos innego.

    Zgoda - ale ta kwota (180 zł) nazbiera się dopiero po 12 miesiącach.... Na b
    ieżąco jednak nie ma się jej do dyspozycji... A nie bardzo chce mi się wierz
    yć, że ktoś odkładałby te 15 zł miesięcznie (oszczędziwszy na przelewach) ab
    y po roku uzbierać owe 180 zł.........

    > Nie jest to prawda. Pamietam czasu, gdzie w mBanku dopisywano mi ok. 500zl
    > miesiecznie oprocentowania. W tej chwili jest mniej, ale nadal to pokazna
    > kwota w budzecie. Natomiast zgodze sie, ze jesli ktos trzyma NIEROZSADNIE
    > pieniadze, a wiec tak jak proponujesz (nie wazne gdzie, za ile) to moze by
    > duuuuzo stratny.

    Nie napisałem, że nie jest ważne gdzie trzyma się swoje pieniądze.
    Jak dotąd "dorobiłem się" kont w czterech bankach. Wybierałem je tak aby spe
    łniały moje potrzeby, opłaty za prowadzenie itp. miały dla mnie także znacze
    nie, ale na pierwszym miejscu zawsze stawiałem inne czynniki, jak oferta pro
    duktowa, usługi, dostęp... I nawet gdyby któryś z tych banków podniósł opłat
    y (1 zrobił to niedawno ;) ) to nie będę się obrażał i tym bardziej publiczn
    ie (to jest na tej liście) odgrażał, że zamknę w nim konto. Wiadomo - nikt n
    ie chce płacić za obsługę więcej niż uważa to za stosowne. Ja też gotów jest
    em na zmianę banku jeśli ten przesadzi w podwyżkach.

    > Poki co wybor jest, wiec dlaczego z niego nie korzystac?

    Korzystać, jasne, że korzystać ale trzeba rozsądnie wybierać.

    Pozdrawiam
    Piotr