  • 1. Data: 2006-02-23 13:44:26
    Temat: Kredyt w spadku
    Od: PKos <p...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie: jakie sa procedury, metody rozwiazania problemu stosowane
    przez bank jezeli ktos okazuje sie "dostal" w spadku niesplacony kredyt?
    Spadkodawca (kredytobiorca) otrzymal kredyt gotowkowy tylko i wylacznie
    na podstwie historii rachunku ror (bez zadnego zabezpieczenia np. zyranci).
    Spadkobierca nie ma zadnych "zdolnosci kredytowych" a tymbardziej nie ma
    zczego spalcic (osoba na zasilku dla bezrobotnych).
    Bank chyba nie ma az takiego prawa aby pozbawiac ja jedynych zrodel
    dochodu (kwota raty kredytu bliska kwocie wyplacanej przez urzad pracy)?

    W jaki sposob mozna "negocjowac" z bankiem aby wyjsc z tego problemu?
    Jaki prawa maja banki? Do czego moga sie posunac? Czy mozna to jakos obejsc?

    Zdaje sobie sprawe ze dziedziczy sie lacznie z dlugami i bank w
    pierwszej kolejnosci bedzie chcial ten dlug odzyskac ale... no wlasnie
    moze jest jakies ale??

    Pozdrawiam
    PK

  • 2. Data: 2006-02-23 13:47:29
    Temat: Re: Kredyt w spadku
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Mam pytanie: jakie sa procedury, metody rozwiazania problemu stosowane
    > przez bank jezeli ktos okazuje sie "dostal" w spadku niesplacony kredyt?

    Przeciez nie ma obowiazku przyjmowania spadku. Albo mozesz przyjac spadek z
    dobrodziejstwem inwentarza i twoja odpowiedzialnosc za dlugi spadkodawcy
    jest ograniczona do wartosci odziedziczonych aktywow.

  • 3. Data: 2006-02-23 14:00:08
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PKos <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam pytanie: jakie sa procedury, metody rozwiazania problemu stosowane
    > przez bank jezeli ktos okazuje sie "dostal" w spadku niesplacony kredyt?

    Jedyna 'sluszna' opcja, to przyjmowac 'z dobrodziejstwem inwentarza'.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2006-02-23 14:33:48
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu PKos porozsypywal nastepujace haczki:
    Proste wyjscie - nie przyjmowac spadku.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-02-23 15:38:37
    Od: PKos <p...@p...onet.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Jedyna 'sluszna' opcja, to przyjmowac 'z dobrodziejstwem inwentarza'.

    OK.
    To zrozumiale, ale problem polega na tym, ze spadek juz jest przyjety z
    "dobrodziejstwem inwentarza" ,chodzilo o stare auto i czesc mieszkania,
    w ktorym mieszkam. Auto nie pokrywa nawet 10%warosci kredytu a kawalka
    mieszkania nie sprzedam. Jedyna mozliwosc "sciagniecia" kredytu to z
    zasilku ale chyba niemozna pozbawiac kogos jedynego zrodla doch.

    Chodzi mi bardziej o rozwiazywanie takich problemow od strony banku bo w
    sumie to im najbardziej zalezy na sciagnieciu dlugu w jak najszybszym
    czasie a nie bawienie sie w odwolywania itp..
    I ciekawy jestem do czego moga sie posunac?
    Mnie tez zalezy na czasie... bo nie chce aby odseski urosly do kwoty
    takiej ze bank wystapi na droge egzekucyjna (komornik)

    Pozdrawiam
    PK

  • 6. Data: 2006-02-23 15:40:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Jedyna 'sluszna' opcja, to przyjmowac 'z dobrodziejstwem inwentarza'.

    Jeśli wiemy, że wartość spadku jest niższa od związanych z nim długów
    oraz nie mamy dzieci i wnuków, to jest jeszcze opcja "bardziej słuszna"
    - odrzucić spadek. Oszczędzamy w ten sposób kasę na inwentaryzację
    spadku przez komornika.

  • 7. Data: 2006-02-23 16:07:15
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "PKos" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w ktorym mieszkam. Auto nie pokrywa nawet 10%warosci kredytu a kawalka
    > mieszkania nie sprzedam. Jedyna mozliwosc "sciagniecia" kredytu to z
    > zasilku ale chyba niemozna pozbawiac kogos jedynego zrodla doch.

    Wydaje mi sie, ze skoro przyjales z dobrodziejstwem inwentarza, to raczej
    sciaganie z zasilku nie bedzie wchodzilo w gre. Po prostu zlicytuja
    mieszkanie, potraca z niego kwote kredytu i oplaty - i to, co zostanie,
    dadza Tobie.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 8. Data: 2006-02-23 18:30:09
    Od: SdoubleU <"slawek[wytnij]"@vskw.com>

    PKos napisał(a):

    > I ciekawy jestem do czego moga sie posunac?
    > Mnie tez zalezy na czasie... bo nie chce aby odseski urosly do kwoty
    > takiej ze bank wystapi na droge egzekucyjna (komornik)

    Wszczęcie postępowania egzekucyjnego jest niezależne od wysokości
    zadłużenia.

    --
    SdoubleU

  • 9. Data: 2006-02-23 20:09:07
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    jedyna dska ratunku - pogrzebac w zapisie o kredycie, czy kredyt nie byl
    ubezpieczony - wlasnie na wypadek smierci
    czasem ludzie podpisuja taki aneks, wowczas placi ubezpieczyciel, inaczej -
    niestety

    co do stwierdzenia ze zasilek itp, to owszem - komornik nie moze zajac
    calosci dochodow, sa limity dochodow ktore powinien / nusi zostawic, wiec
    zasilku pewnie nie zajmie - znajac ich wysokosc, ale problem pozostanie do
    ... zaplacenia

  • 10. Data: 2006-02-24 00:00:41
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Mam pytanie: jakie sa procedury, metody rozwiazania problemu
    > stosowane przez bank jezeli ktos okazuje sie "dostal" w spadku
    > niesplacony kredyt?

    Przejdź sie do banku i ponegocjuj. Może znajdziecie sensowne
    rozwiązanie.

    pozdrawiam,

    MichalL