  • 1. Data: 2004-07-21 08:37:09
    Temat: Kredyt w rat. mal. w CHF - czy sie oplaca? Moze jednak PLN?
    Od: "Fazi" <r...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Chcemy wziac kredyt mieszkaniowy w CHF.
    Cena mieszkania: 190.000zl
    Wplata własna ok.8%: - 15.000zl
    Kwota kredytu: ok. 175.000zl
    Okres max: 30 lat
    Oprocentowanie 2,95% w CHF

    Przewidujemy wcześniejsza spłate. Ratę wyliczyli ok. 910zł z ratach malejących.
    Wniosek chcemy złożyc z tym tygodniu.

    Mamy jednak troche watpliwości czy jednak sie nie wycofać i nie wziac PLN?
    Mozge prosic o jakies porady :)
    Szukalem w google,ale od tego wszystkiego juz mnie glowa boli :(

    Z gory dzieki za wszystkie sugestie
    Fazi

  • 2. Data: 2004-07-21 09:52:56
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Szukalem w google,ale od tego wszystkiego juz mnie glowa boli :(
    >
    > Z gory dzieki za wszystkie sugestie
    > Fazi

    Daj mi znac na priv, to cos sprobuje podpowiedziec.

    Pozdrawiam

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2004-07-21 11:13:04
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Weź pod uwagę, że nie wpuszczą nas do strefy euro, dopóki złotówka nie
    osiągnie pułapu 5 zł za euro - tak się jakoś przynajmniej odgrażali w
    ubiegłym roku. Teraz powinno byc ci łatwiej podjąć decyzję :)))

    T.

  • 4. Data: 2004-07-21 12:51:43
    Od: "Fazi" <r...@p...onet.pl>

    > Weź pod uwagę, że nie wpuszczą nas do strefy euro, dopóki złotówka nie
    > osiągnie pułapu 5 zł za euro - tak się jakoś przynajmniej odgrażali w
    > ubiegłym roku. Teraz powinno byc ci łatwiej podjąć decyzję :)))

    Rozumiem, że sugerujesz złotówki...Tylko szokuje mnie ta różnica w racie (na
    dzień dzisiejszy)
    prawie 1500zł w PLN do 910zł w CHF czyli ok.600zł!!! (przy ratach malejacych w
    obu przypadkach)

    Fazi

  • 5. Data: 2004-07-21 13:23:13
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    (na
    > dzień dzisiejszy)
    > prawie 1500zł w PLN do 910zł w CHF czyli ok.600zł!!! (przy ratach

    masz jakies prowizje od wczesniejszych splat?
    jezeli nie to branie malejacych rat to pomylka!

    kursor

  • 6. Data: 2004-07-21 13:30:35
    Od: "Fazi" <r...@p...onet.pl>

    > (na
    > malejacych w
    > >

    > masz jakies prowizje od wczesniejszych splat?
    > jezeli nie to branie malejacych rat to pomylka!

    Nie ma zadnych prowizji za wczesniejsza splate, ale szczeze mnie zdziwiles
    swoja radą.

    Przeciez w stalych ratach kredyt jest drozszy i na poczatku splacasz wiecej
    odsetek niz kapitalu???
    Wiec wogole nie widze zaleznosci?

    Fazi

  • 7. Data: 2004-07-21 13:43:17
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > swoja radą.
    >
    > Przeciez w stalych ratach kredyt jest drozszy i na poczatku splacasz

    ale skoro nie masz prowizji od wczesniejszych splat
    to po co brac na siebie wieksze zobowiazania?
    w takim wypadku przeciez mozesz splacac ile chcesz
    (nie mniej niz wielkosc raty)

    przeciez na paczatku splacania bedziesz sie wprowadzal do mieszkania
    i kazda zlotowka moze sie przydac :-)
    a jak bedzie Cie stac na wieksze raty to mozesz i placic po 2000 :-)

    tylko zadbaj o to aby brak prowizji przy wczesniejszej splacie byl w umowie
    a nie jako odwolanie do TOiP

    kursor

  • 8. Data: 2004-07-22 13:58:53
    Od: "Fazi" <r...@p...onet.pl>

    A ktoś wie po jakim kursie CHF mBank uruchamia kredyt?

    1. Po kursie z dnia złożenia wniosku?
    2. Po kursie z dnia podpisania umowy kredytowej?
    3. Po kursie z dnia wypłaty całej jednej transzy kredytu właścicielowi
    nieruchomości?

    Fazi

  • 9. Data: 2004-07-22 19:04:23
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    kursor napisal/a:
    > masz jakies prowizje od wczesniejszych splat?
    > jezeli nie to branie malejacych rat to pomylka!

    jak ktoś ma kaskę to dlaczego pomyłka?!?
    jakbyś wziął kredyt na 1000zł na 10% p.a. i masz 2 wyjścia:
    1) oddajesz po miesiącu i płacisz 100/12= 8,33zł odsetek
    2) oddajesz po roku i płacisz 100zł odsetek to co byś wybrał?
    Bo ja jakbym tylko miał, to wolałbym szybszą spłatę.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 10. Data: 2004-07-22 19:47:12
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > 2) oddajesz po roku i płacisz 100zł odsetek to co byś wybrał?
    > Bo ja jakbym tylko miał, to wolałbym szybszą spłatę.

    przeczytaj moja odpowiedz

    a poza tym, jak planujesz splacac kredyt
    po pierwszym miesiacu i to jedna rata
    to jakie to ma znaczenie czy masz raty rowne czy malejace?

    kursor