  • 1. Data: 2004-07-21 09:06:43
    Temat: mBank: historia jutra zdarzyła się dziś
    Od: "racoon" <r...@p...fm>

    Witam,

    Oto zapis ciekawej (imho) sytuacji:
    - kolega miał mi przesłać 200zł w sobotę przelewem mBank -> mBank
    - przelewa i informuje mnie przez GG, że pieniądze poszły
    - sprawdzam konto - nic nie widzę
    - podaje mu ponownie dane rachunku - wszystko się zgadza
    - kolega dzwoni do mLinki i mówi, że "zaginęły pieniądze" :)
    - mLinka odpowiada: "czasem się tak zdarza, proszę obejrzeć historie
    rachunku od poniedziałku (2 dni do przodu !)"

    Jak to możliwe, że w banku "czasem się coś zdarza" ?
    System jest system, i jak operacja jest wykonywana w czasie rzeczywistym, to
    czemu księgowana jest 2 dni później ?

    Jeśli ktoś zetknął się z tą sytuacją, albo potrafi racjonalnie to
    wytłumaczyć to czekam na info :)

    Pozdrawiam
    Racoon

  • 2. Data: 2004-07-21 10:31:05
    Temat: Re: mBank: historia jutra zdarzyła się dziś
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 Jul 2004 11:06:43 +0200, w <cdlbsc$8hc$1@nemesis.news.tpi.pl>, "racoon"
    <r...@p...fm> napisał(-a):

    > Jak to możliwe, że w banku "czasem się coś zdarza" ?
    > System jest system, i jak operacja jest wykonywana w czasie rzeczywistym, to
    > czemu księgowana jest 2 dni później ?

    Widać po jakimś update (albo tzw. 'przerwie konserwacyjnej') tak się dzieje, bo
    wcześniej tak się _na pewno_ nie działo. Często przelewałem w weekendy pomiędzy
    kontami w mBanku i zawsze księgowano to on-line.

    No cóż, to tylko parabank, więc czego tu wymamagać :>

  • 3. Data: 2004-07-21 10:37:22
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Radoslaw P. <r...@a...net.pl> wrote:
    > No cóż, to tylko parabank, więc czego tu wymamagać :>

    No wiesz, takich parabankow moglbym ci jeszcze kilka wymienic ;) I to takich
    wiesz, marmurkowych.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 4. Data: 2004-07-21 10:53:03
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 Jul 2004 12:37:22 +0200, w <cdlh7t$bij$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra'
    Macierzyński <m...@p...pl> napisał(-a):

    > No wiesz, takich parabankow moglbym ci jeszcze kilka wymienic ;) I to takich
    > wiesz, marmurkowych.

    I tamte banki też piszą że są on-line, a przelewają off-line i to za 2 dni?

  • 5. Data: 2004-07-21 11:22:11
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> wrote in message

    > I tamte banki też piszą że są on-line, a przelewają off-line i to za 2
    > dni?

    Ale przeciez mBank przelewa on-line - srodki sa dostepne od razu... tylko
    ksiegowane z przyszla data.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 6. Data: 2004-07-21 11:40:05
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    >Jeśli ktoś zetknął się z tą sytuacją, albo potrafi racjonalnie to
    >wytłumaczyć to czekam na info :)

    Zapewne kolega zlecił przelew w piątek z datą sobotnią, a ten problem jest
    znany od dawna:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.biz
    nes.banki&tid=6382901

    Jak widać - nadal nic z tym nie zrobiono :/

    Pozdrawiam
    Hubert
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2004-07-21 11:55:45
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Konrad Kwiatkowski <k...@f...onet.pl> wrote:

    > Ale przeciez mBank przelewa on-line - srodki sa dostepne od razu...
    > tylko ksiegowane z przyszla data.

    A no wlasnie. A te "banki" przelewaja w poniedzialek...
    W mBanku czy Inteligo kasa jest od razu na drugim koncie.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 8. Data: 2004-07-21 12:56:47
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 Jul 2004 13:55:45 +0200, w <cdllr4$id2$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra'
    Macierzyński <m...@p...pl> napisał(-a):

    > A no wlasnie. A te "banki" przelewaja w poniedzialek...
    > W mBanku czy Inteligo kasa jest od razu na drugim koncie.

    Kolega racoon wyraźnie napisał, że środków nie miał.

    PS. Wygląda na to, że półofflinowy system VWBanku jest bardziej onlineowy niż
    stricte onlinowy system mBanku. :)

  • 9. Data: 2004-07-21 13:00:04
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Radoslaw P. said the following on 2004-07-21 14:56:

    [...]

    > Kolega racoon wyraźnie napisał, że środków nie miał.
    Nie. kolega racoon napisał "sprawdzam konto, nic ie widze" Może
    odświeżył sobie tylko historię... I wtedy nie byłoby nic widacc.

    Co nie zmienia faktu, ze ten ficzer mBanku jest idiotyczny. Podobnie jak
    dopisywanie odsetek w ostatnim dniu roboczym.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 10. Data: 2004-07-21 13:07:20
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 Jul 2004 15:00:04 +0200, w <cdlpcl$6au$1@inews.gazeta.pl>, Kamil Jońca
    <k...@g...pl> napisał(-a):

    > Nie. kolega racoon napisał "sprawdzam konto, nic ie widze" Może
    > odświeżył sobie tylko historię... I wtedy nie byłoby nic widacc.

    Mnie jakoś od razu było widać w historii.
    Ale to było kiedys...