  • 1. Data: 2002-10-28 17:11:34
    Temat: Kredyt studencki again
    Od: "spa-wn" <s...@w...pl>

    Witam,
    Ponownie mam pytania odnosnie kredytu studenckiego:

    1) Czy kazdy bank oferujacy takowy kredyt musi dac takie same warunki?
    2) Jesli oprocentowanie takiego kredytu wynosi obecnie okolo 4%, to znaczy
    ze jest to 4% rocznie? Czy wziecie takiego kredytu oznacza tak jakby
    pozyczke na 5 lat, i kazdego roku naliczane jest 4% od kwoty wybranej w
    danym roku? A co z rokiem po ukonczeniu studiow czy wtedy tez leca procenty
    dla banku? Jesli tak, to wkladajac wszystko do mBanku gdzie jest np.5% to
    duzego zysku z tego nie ma....
    3) Czy aswiadczenie ze jestem studentem wystarczy to co mi przyslali z
    uczelni, czy musi tobyc na blankiecie wzietym z banku?
    4) Czy mozna wziac kredyt np. tylko na pierwsze 2 semestry? Kiedy zacznie
    sie splata w takim przypadku?
    5) Czy mozna wziac kredyt w jednym banku na poczatku, a pozniej wziac z
    drugiego rezygnujac z pierwszego?
    6) Czy jesli mam rente 415 zl beda wymagani jacys zyranci?

    Poprosze o predka odpowiedz, gdyz mam czas do 15 listopada zeby wszystko
    zalatwic....

    Pozdrawiam
    spa-wn

  • 2. Data: 2002-10-28 17:52:45
    Temat: Re: Kredyt studencki again
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:apjr8c$rus$1@news.tpi.pl, spa-wn wrote:

    > tez leca procenty dla banku? Jesli tak, to wkladajac wszystko do
    > mBanku gdzie jest np.5% to duzego zysku z tego nie ma....

    Kredyt studencki nie ma na celu zapewnic studentom godziwego zysku, tylko
    pomoc zaspokoic potrzeby bytowe, aby mogli skupic sie na nauce zamiast
    dorabiac.

  • 3. Data: 2002-10-28 22:24:39
    Od: "spa-wn" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kredyt studencki nie ma na celu zapewnic studentom godziwego zysku, tylko
    > pomoc zaspokoic potrzeby bytowe, aby mogli skupic sie na nauce zamiast
    > dorabiac.

    poprosze jednak o odpowiedz na pozostale pytania

    spa-wn

  • 4. Data: 2002-10-29 09:16:19
    Od: "RedLorD" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spa-wn" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Ponownie mam pytania odnosnie kredytu studenckiego:
    >
    > 1) Czy kazdy bank oferujacy takowy kredyt musi dac takie same warunki?

    oprocentowania i ogolnych warunkow - tak, lecz jesli chodzi o szczegoly
    uzyskania kredytu to chyba niekoniecznie

    > 2) Jesli oprocentowanie takiego kredytu wynosi obecnie okolo 4%, to znaczy
    > ze jest to 4% rocznie?

    hmmm, nie bardzo rozumiem

    > Czy wziecie takiego kredytu oznacza tak jakby
    > pozyczke na 5 lat, i kazdego roku naliczane jest 4% od kwoty wybranej w
    > danym roku?

    no nie bo oprocentowanie pobieranego kredytu zmienia sie - raz w gore raz w
    dol, ostatnio zwykle w dol

    > A co z rokiem po ukonczeniu studiow czy wtedy tez leca procenty
    > dla banku?

    Tak "leca" procenty dla banku tylko, ze w okresie studiow i rok po ich
    ukonczeniu
    placi je skarb panstwa. Takze w okresie splaty kredytu polowe odsetek splaca
    skarb
    panstwa, reszte ty. Taka systuacja zachodzi jednak w momencie dostarczenia
    dyplomu
    ukonczenia stusdiow. Jesli dzieje sie inaczej (nie obronisz sie,
    zrezygnyjesz po np.
    III roku, itp) czytaj umowe kredytowa. Generalnie warunki splaty sa wtedy
    mniej
    (nie atrakcyjne) atrakcyjne.

    > Jesli tak, to wkladajac wszystko do mBanku gdzie jest np.5% to
    > duzego zysku z tego nie ma....

    powiem tak, to wylacznie moje prywatne zdanie, jesli mozesz miec pieniadze
    za darmo (bo skonczysz
    te studia i sie obronisz) to je bierz. Ja tak zrobilem i wlasnie w czwartek
    sie bronie, niose dyplom do banku
    i niech mnie cmokna w trabke jeszcze przez rok. Narazie mam te kilkanascie
    tys za darmo od kilku lat.
    Co z nimi zrobisz i jak je zainwestujesz - twoja sprawa. Ja sadze ze warto
    bylo.

    > 3) Czy aswiadczenie ze jestem studentem wystarczy to co mi przyslali z
    > uczelni, czy musi tobyc na blankiecie wzietym z banku?

    nie wiem dokladnie o jakim zaswiadczeniu mowisz, ale powierdzenie faktu o
    tym, ze jestes
    studentem jest na druku standardowym i uczelnie o tym wiedza i takie tez
    powinna wystawic,
    moja wiedziala.

    > 4) Czy mozna wziac kredyt np. tylko na pierwsze 2 semestry? Kiedy zacznie
    > sie splata w takim przypadku?

    hmm, pewnie mozna, jakos ... Ale czy warto, wg. mnie nie. Brac jak najwiecej

    > 5) Czy mozna wziac kredyt w jednym banku na poczatku, a pozniej wziac z
    > drugiego rezygnujac z pierwszego?

    nie sadze

    > 6) Czy jesli mam rente 415 zl beda wymagani jacys zyranci?

    o szczegoly pytaj smialo w banku. Gdy ja bralem kredyt szczegolowe warunki
    udzielenia kredytu
    roznily sie nieco (moze wiecej niz nieco) w poszczegolnych bankach

    > Poprosze o predka odpowiedz, gdyz mam czas do 15 listopada zeby wszystko
    > zalatwic....

    rada studenckiego kredytobiorcy: jesli chcesz "przepic" ten kredyt (a nie
    musisz) to nie wiem czy
    warto sobie zawracac glowe, lecz gdy masz zamiar cos z tymi pieniedzmi
    zrobic (np. "zainwestowac")
    lub ich po prostu potrzebujesz, wydaje mi sie ze warto sie tym
    zainteresowac.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2002-10-29 21:46:42
    Od: "spa-wn" <s...@w...pl>

    Użytkownik "RedLorD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrezygnyjesz po np.
    > III roku, itp) czytaj umowe kredytowa. Generalnie warunki splaty sa wtedy

    Czyli rozumiem ze przez cale studia i po ukonczeniu przez rok nie place w
    ogole odsetek. Natomiast potem przez okres splaty place polowe? Przy
    zalozeniu oczywiscie ze studia skoncze.

> [...]
    > zrobic (np. "zainwestowac")
    > lub ich po prostu potrzebujesz, wydaje mi sie ze warto sie tym

    a jesli po prostu chce zarobic na odsetkach? Duzo tego nie bedzie, ale jak
    mi sie cos przydarzy, to bede miec tanie pieniadze...

    pozdrawiam
    spa-wn

  • 6. Data: 2002-10-29 23:15:18
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    29 paź 2002 o 22:46 GMT
    spa-wn
> [...]
    > Czyli rozumiem ze przez cale studia i po ukonczeniu przez rok nie place w
    > ogole odsetek. Natomiast potem przez okres splaty place polowe? Przy

    Przy założeniu, że skończysz studia w terminie, zaliczając każdy semestr
    po drodze w odpowiednim terminie.

    > a jesli po prostu chce zarobic na odsetkach? Duzo tego nie bedzie, ale jak
    > mi sie cos przydarzy, to bede miec tanie pieniadze...

    IMO też warto...

    A z innej beczki. W PKO BP S.A. dowiedziałem się, że wcale nie będę płacił
    im odsetek w wysokości połowy stopy redyskontowej weksli NBP, tylko
    10,44% na pół. Wtedy kiedy o to pytałem wychodziło, że mają odsetki wyższe
    o blisko 1pp niż ustawowe. Mogą tak, czy panienka w okienku coś nakręciła?

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2002-10-30 09:08:50
    Od: "RedLorD" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o blisko 1pp niż ustawowe. Mogą tak, czy panienka w okienku coś nakręciła?

    To, ze panienka w okienku potrafi cos pokrecic to staje sie chyba ostatnio
    domena
    PKO BP, w kwesti kredytów jak tez kart ... Coz nie bede sie spieral o
    dokladna
    wysokosc odestek bo na razie nie mam zamiaru ich placic, mam jeszcze rok na
    zastanowienie, zobaczymy.

    pozdr.
    Tomek

  • 8. Data: 2002-10-30 22:13:37
    Od: "spa-wn" <s...@w...pl>

> [...]
    > 29 paź 2002 o 22:46 GMT
    > spa-wn
    >
    > Przy założeniu, że skończysz studia w terminie, zaliczając każdy semestr

    czyli w sumie place 1/4 odsetek....
    "w terminie" to chyba znaczy, ze w terminie bede przechodzic z roku na rok?
    Chyba nie sprawdzaja czy mam wszystko zaliczone?
    a jesli nie przejde i np. rok bede kiblowal, jakie konsekwencje to niesie?
    Kaza od razu wszystko oddac czy splacac na zasadach komercyjnych?

    > IMO też warto...

    i mam pytanie ktory bank oferuje najlepiej ow kredyt? Polecono mi BPH z
    racji darmowych przelewow internetowych...

    Chyba i tak zaczekam z jeden semestr zobacze czy w ogole bede sobie dawac
    rade...

    pozdrawiam
    spa-wn

  • 9. Data: 2002-11-04 19:21:46
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    30 paź 2002 o 23:13 GMT
    spa-wn
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    > "w terminie" to chyba znaczy, ze w terminie bede przechodzic z roku na rok?

    Tak.

    > Chyba nie sprawdzaja czy mam wszystko zaliczone?

    Ważne żebyś uzyskał promocję.

    > a jesli nie przejde i np. rok bede kiblowal, jakie konsekwencje to niesie?
    > Kaza od razu wszystko oddac czy splacac na zasadach komercyjnych?

    Spłata odrazu, bez rocznej karencji i większe oprocentowanie, chyba 0.75
    stopy redyskontowej.

    > Chyba i tak zaczekam z jeden semestr zobacze czy w ogole bede sobie dawac
    > rade...

    Ja bym brał odrazu. Jak nie będziesz wydawał, to czy skończysz studia czy
    nie i tak na swoje wyjdziesz.

    Pozdr

    Czarek