    From: "RedLorD" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt studencki again
    Date: Tue, 29 Oct 2002 10:16:19 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pgs-nt.man.polbox.pl

    Użytkownik "spa-wn" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:apjr8c$rus$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Ponownie mam pytania odnosnie kredytu studenckiego:
    >
    > 1) Czy kazdy bank oferujacy takowy kredyt musi dac takie same warunki?

    oprocentowania i ogolnych warunkow - tak, lecz jesli chodzi o szczegoly
    uzyskania kredytu to chyba niekoniecznie

    > 2) Jesli oprocentowanie takiego kredytu wynosi obecnie okolo 4%, to znaczy
    > ze jest to 4% rocznie?

    hmmm, nie bardzo rozumiem

    > Czy wziecie takiego kredytu oznacza tak jakby
    > pozyczke na 5 lat, i kazdego roku naliczane jest 4% od kwoty wybranej w
    > danym roku?

    no nie bo oprocentowanie pobieranego kredytu zmienia sie - raz w gore raz w
    dol, ostatnio zwykle w dol

    > A co z rokiem po ukonczeniu studiow czy wtedy tez leca procenty
    > dla banku?

    Tak "leca" procenty dla banku tylko, ze w okresie studiow i rok po ich
    ukonczeniu
    placi je skarb panstwa. Takze w okresie splaty kredytu polowe odsetek splaca
    skarb
    panstwa, reszte ty. Taka systuacja zachodzi jednak w momencie dostarczenia
    dyplomu
    ukonczenia stusdiow. Jesli dzieje sie inaczej (nie obronisz sie,
    zrezygnyjesz po np.
    III roku, itp) czytaj umowe kredytowa. Generalnie warunki splaty sa wtedy
    mniej
    (nie atrakcyjne) atrakcyjne.

    > Jesli tak, to wkladajac wszystko do mBanku gdzie jest np.5% to
    > duzego zysku z tego nie ma....

    powiem tak, to wylacznie moje prywatne zdanie, jesli mozesz miec pieniadze
    za darmo (bo skonczysz
    te studia i sie obronisz) to je bierz. Ja tak zrobilem i wlasnie w czwartek
    sie bronie, niose dyplom do banku
    i niech mnie cmokna w trabke jeszcze przez rok. Narazie mam te kilkanascie
    tys za darmo od kilku lat.
    Co z nimi zrobisz i jak je zainwestujesz - twoja sprawa. Ja sadze ze warto
    bylo.

    > 3) Czy aswiadczenie ze jestem studentem wystarczy to co mi przyslali z
    > uczelni, czy musi tobyc na blankiecie wzietym z banku?

    nie wiem dokladnie o jakim zaswiadczeniu mowisz, ale powierdzenie faktu o
    tym, ze jestes
    studentem jest na druku standardowym i uczelnie o tym wiedza i takie tez
    powinna wystawic,
    moja wiedziala.

    > 4) Czy mozna wziac kredyt np. tylko na pierwsze 2 semestry? Kiedy zacznie
    > sie splata w takim przypadku?

    hmm, pewnie mozna, jakos ... Ale czy warto, wg. mnie nie. Brac jak najwiecej

    > 5) Czy mozna wziac kredyt w jednym banku na poczatku, a pozniej wziac z
    > drugiego rezygnujac z pierwszego?

    nie sadze

    > 6) Czy jesli mam rente 415 zl beda wymagani jacys zyranci?

    o szczegoly pytaj smialo w banku. Gdy ja bralem kredyt szczegolowe warunki
    udzielenia kredytu
    roznily sie nieco (moze wiecej niz nieco) w poszczegolnych bankach

    > Poprosze o predka odpowiedz, gdyz mam czas do 15 listopada zeby wszystko
    > zalatwic....

    rada studenckiego kredytobiorcy: jesli chcesz "przepic" ten kredyt (a nie
    musisz) to nie wiem czy
    warto sobie zawracac glowe, lecz gdy masz zamiar cos z tymi pieniedzmi
    zrobic (np. "zainwestowac")
    lub ich po prostu potrzebujesz, wydaje mi sie ze warto sie tym
    zainteresowac.

    pozdrawiam
    Tomek