  • 1. Data: 2006-09-02 13:12:29
    Temat: Kredyt studencki - Zabezpieczenie - weksel ???
    Od: Akryl <a...@o...pl>

    Witam
    Chce starac się w tym roku o kredyt studencki. Niestety będę miala
    problemy ze znalezieniem poręczycieli.
    Słyszałam ze jedna z form zabezpieczenia takiego kredytu może być weksel
    osoby trzeciej.
    Mam brata który pracuje w Anglii. Czy brat moglby mi wystawic taki
    weksel jako poreczenie kredytu studenckiego?
    Jakie trzeba spełniać warunki aby moc wystawic takie poreczenie wekslowe
    jako zabezpieczenie kredytu studenckiego?
    Dziekuje z gory za pomoc pozdrawiam serdecznie
    Emila

  • 2. Data: 2006-09-02 19:00:48
    Temat: Re: Kredyt studencki - Zabezpieczenie - weksel ???
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Akryl napisał:
    > Chce starac się w tym roku o kredyt studencki. Niestety będę miala
    > problemy ze znalezieniem poręczycieli.

    Ja prosiłem o poręczenie kredytu studenckiego 2 ciotki i 2 wujków (to
    znaczy dwie rodziny). Musieli przyjść do banku i podpisać poręczenie i
    dopisać się na mojej umowie. Musieli też złożyć zaświadczenie o swoich
    zarobkach. Czy Twój brat przyjedzie z Anglii podpisać umowę?

    K.

  • 3. Data: 2006-09-02 19:12:51
    Od: Akryl <a...@o...pl>

    Krystek napisał(a):

> [...]
    > dopisać się na mojej umowie. Musieli też złożyć zaświadczenie o swoich
    > zarobkach. Czy Twój brat przyjedzie z Anglii podpisać umowę?

    Witam
    Sam przyjazd z Anglii to nie problem 2 godz lotu samolotem.
    Nie wiem tylko czy brat nadawlby sie na poreczyciela.
    Nie wystarczyloby tylko wystawienie przez niego weksla?
    Ile musza zarabiac poreczyciele zeby poreczyc taki kredyt i czy musza
    miec umowe o prace na czas nieokreslony?
    Czy istnieje wogole jakas inna forma poreczenia np weksel ?
    Dziekuje z gory za odpowiedz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Emila

  • 4. Data: 2006-09-02 20:15:10
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

> [...]
    > Ile musza zarabiac poreczyciele zeby poreczyc taki kredyt i czy musza
    > miec umowe o prace na czas nieokreslony?

    Sugeruję przejście się po bankach i popytanie o kredyt studencki. Mnie
    np. nie chcieli przyznać kredyrtu w PeKaO SA a udało mi się go dostać w
    BOŚ. Przeszedłem się po kilku bankach i dowiedziałem się co i jak. I
    Tobie sugeruję to samo. Każdy bank ma różne procedury wewnętrzne i
    wymagania nim przyzna (jakikolwiek) kredyt.

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 5. Data: 2006-09-03 09:19:32
    Od: "bocian" <b...@t...com>

    > Sugeruję przejście się po bankach i popytanie o kredyt studencki. Mnie np.
    > nie chcieli przyznać kredyrtu w PeKaO SA a udało mi się go dostać w BOŚ.
    > Przeszedłem się po kilku bankach i dowiedziałem się co i jak. I

    dokladnie,
    ja rowniez odwiedzilem kilka bankow - gdy w WBK zaczeli mi wymyslac ze
    rodzice plus zamezna siostra nie wystarcza
    poszdlem do banku sasiadujacego z WBK ktorym byl BOS tam dostalem kredyt bez
    problemu
    za poreczeniem samych rodzicow (+ weksel)

    tu mala uwaga: BOS juz nie udziela preferencyjnych kredytow studenckich,
    ale slyszalem ze najprosciej dostac kredyt w PKO BP i Kredyt Banku

    pozdr.

  • 6. Data: 2006-09-03 11:20:39
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    bocian napisał:
    > tu mala uwaga: BOS juz nie udziela preferencyjnych kredytow studenckich,
    > ale slyszalem ze najprosciej dostac kredyt w PKO BP i Kredyt Banku

    Nie wiem czy udziela teraz czy nie, wiem jednak, że każdą sprawę
    rozpatrują indywidualnie przy przyznawaniu kredytu. Mnie się zdarzyło
    parę "potknięć" (nie z mojej winy - z winy uczelni) w trakcie pobierania
    kredytu, które mogły być przyczynkiem do rozwiązania umowy przez bank i
    wcześniejszej spłaty kredytu przez mnie, ale zawsze szło się dogadać z
    bankiem. Tak więc nie ma reguły. W tym samym banku w Warszawie mogą nie
    dać kredytu, a w Koninie np. tak. Bo zawsze to jakiś klient.

    K.