  • Data: 2021-04-18 21:16:39
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.04.2021 o 13:56, Piotr Gałka pisze:

    > Jak brałem KH (10 lat temu) to przeszedłem się (cały dzień) po ulicy
    > 'bankowej'. Byłem w kilkunastu bankach i od każdego wziąłem ofertę na
    > taki sam kredyt.
    > Potem zebrałem informacje w arkuszu kalkulacyjnym i posortowałem.
    > Mam zwyczaj zaznaczania sobie (przy porównywaniu układów scalonych)
    > 'zalet' przez zielone tło, 'wad' przez żółte tło i niedopuszczalnych wad
    > przez czerwone tło.

    Ale po co chodzić? To samo jest w Internecie (a brałem 11 lat temu). A
    jak bardzo chcesz chodzić to u doradcy dostaniesz ofertę z tych banków z
    którymi on współpracuje. Nie będą to wszystkie ale pewnie i tak więcej
    niż na 1 ulicy "bankowej". Chyba, że bierzesz naprawdę duży kredyt i
    możesz ustalić parametry z kimś decyzyjnym. Ale to chyba jakieś większe
    na inwestycje a nie na 1 mieszkanie.

    > Teraz na pewno brałbym też z ratą malejącą, aby jak najwięcej spłacić
    > zanim WIBOR wystrzeli.

    Po co brać raty malejące? Nie prościej wziąć taki gdzie możesz w każdej
    chwili nadpłacić i po prostu ewentualnie nadpłacać jak masz wolną
    gotówkę z którą nie masz "co zrobić"? Rata malejąca wygląda fajnie ale
    na początku stanowi większy procent dochodów niż przy racie równej co w
    razie jakichś problemów finansowych może tylko je pogłębić.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu