  • Data: 2021-04-19 14:40:26
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.04.2021 o 12:17, Piotr Gałka pisze:
    > po jakimś czasie (chyba 3 lata) z możliwością bezkosztowego nadpłacania

    Teraz chyba wszystkie KH tak mają - przepis jest.

    > nadpłacanie wymaga jakichś działań - coś tam trzeba zlecić

    Ojtam, kilka klików (w ST wejść w kredyt - kliknąć spłata - podać kwotę
    - zatwierdzić - odebrać papierowe wyliczenie planu spłat).
    Niemniej co do zasady to prawda, że raty malejące dają nieco mniejszy*
    koszt ogólny. Ale dużo większe raty na początek. A to właśnie na
    początku potrzeba pieniędzy na remonty itp.
    Wciąż twierdzę, że raty stałe + nadpłacanie to lepsze rozwiązanie. Albo
    bez nadpłacania, przy dzisiejszych wiborach :)

    * w kalkulator na stronie banku wrzuciłem: 300 tys na 20 lat -> koszt
    całkowity 81 tys dla rat stałych / 76 tys (z hakiem) dla malejących,
    pierwsza rata 1527 / 1765, zdolność 419 tys w obu przypadkach.
    Czyli niecałe 5000 zł (powiedzmy 1,6%) zysku rozłożone na 20 lat (40 zł
    miesięcznie) za ratę 240 zł (ponad 15%) większą, początkowo oczywiście.

    --
    Alf/red/