  • Data: 2021-04-19 12:17:50
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-04-18 o 21:16, Zdzichu500 pisze:

    > Ale po co chodzić? To samo jest w Internecie (a brałem 11 lat temu).

    Zaczynając mój spacer nie wiedziałem co to prowizja, marża,
    ubezpieczenie, WIBOR i jak to się wszystko ma do KH. Po rozmowie w
    kilkunastu bankach komplet informacji mi się zebrał.
    Nie wiem, czy bez tej wiedzy wyciągnąłbym prawidłowe informacje z
    Internetu. Ale całkiem możliwe, że tak - a czy zajęło by mi mniej czasu...
    Po spacerze miałem wydruki symulacji kredytu chyba z 12 banków.

    > jak bardzo chcesz chodzić to u doradcy dostaniesz ofertę z tych banków z
    > którymi on współpracuje.

    Ja wtedy nie wiedziałem, że doradcy są na prowizjach od banków.
    Myślałem, że oferty doradców są droższe o jakieś ich marże.
    Nadal pozostaje ryzyko, że doradca będzie Cię przekonywał do kredytu z
    banku z którego dostaje największą prowizję, a nie do tego
    najkorzystniejszego dla Ciebie.

    > Nie będą to wszystkie ale pewnie i tak więcej
    > niż na 1 ulicy "bankowej".

    Chyba jednak mniej.

    > Po co brać raty malejące? Nie prościej wziąć taki gdzie możesz w każdej
    > chwili nadpłacić i po prostu ewentualnie nadpłacać jak masz wolną
    > gotówkę z którą nie masz "co zrobić"?

    Ja mam z ratą malejącą i po jakimś czasie (chyba 3 lata) z możliwością
    bezkosztowego nadpłacania. Ale jak spłata odbywa się w formie
    automatycznego pobrania z konta to nadpłacanie wymaga jakichś działań -
    coś tam trzeba zlecić, a rata malejąca nie wymaga.

    Po tych 3 latach WIBOR był już tak niski, że przy mojej marży 0,99%
    uznałem, że nie ma żadnego sensu nadpłacanie, nawet jakbym miał nadmiar
    kasy.
    P.G.