  • 21. Data: 2015-01-29 13:28:23
    Temat: Re: Kredyt frankowy (wcześniejsza spłata) - prośba o poradę.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 13:14, Piotr Gałka pisze:

    > wiadomości news:mad7eq$59v$1@node2.news.atman.pl...

    > I o to chodziło - sam sobie odpowiedziałeś na Twoje pytanie:
    > ======================
    > ======================
    > P.G.

    I wychodzi, że klientom wszystko jedno - to znaczy i tak skorzystają z
    kredytu.

    Może teraz się to zmieni, pożyjemy, obaczymy.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2015-01-29 13:30:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-01-29 o 12:19, Piotr Gałka pisze:

    >Bo gdyby tak miało być, to 99% frankowców nie dostałaby kredytu w
    >CHF. żaden bank nie dałby kredytu z LTV bliskiemu 100%

    Kto wie, kto wie.
    To byl ciekawy kryzys, kto mogl przypuszczac ze zlotowka spadnie i
    nieruchomosci spadna ...

    Moze by nie dawali na 100%, ale na 80 pewnie tak, i efekt bylby
    podobny ... ale tym razem polecialyby banki, wraz z naszymi
    oszczednosciami :-)

    J.

  • 23. Data: 2015-01-29 13:33:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie. _Teraz_ to nie śledzić nic, bo kurs dopiero szuka punktu
    >równowagi
    >i może latać w bardzo gwałtowny sposób.

    Tym niemniej lepiej kupic te franki jak zacznie rosnac, niz jak
    wzrosnie sporo.

    > Należy wziąć pod uwagę, że
    >szwajcarom nie zależy na zbyt wysokim kursie waluty i mogą być
    >skłonni
    >do ruchów które ją osłabią.

    W zasadzie to powiedzieli ze przestana oslabiac. Nie stac ich, za duze
    ryzyko :-)

    J.

  • 24. Data: 2015-01-29 13:37:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-29 o 13:30, J.F. pisze:

    > Kto wie, kto wie.
    > To byl ciekawy kryzys, kto mogl przypuszczac ze zlotowka spadnie i
    > nieruchomosci spadna ...
    >
    > Moze by nie dawali na 100%, ale na 80 pewnie tak, i efekt bylby podobny

    Nie sądzę, wzrost kursu o 25% powodowałby LTV > 100% A takie ruchy na
    walutach, to oczywista oczywistość.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2015-01-29 13:39:52
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Że dla 98% lub więcej nie wadzi to, że odpowiadają całym majątkiem.

    Powtórnie "weź nie pierdol" - nie wadzi czy nie mają innego wyjścia?
    Zamiast uprzywiliowanej strony banku powinno być "widziały gały co brały"
    jako zastaw pożyczki - pożyczkobiorca byłby wtedy partnerem a nie więźnierm
    (np. zmiany kursu, bańki spekulacyjnej czy trendu waluty) .
    Pożyczkodawca bierze zastaw a w razie problemów ... ma zastaw.
    --
    marfi

  • 26. Data: 2015-01-29 13:46:08
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > To widzę, że nie wiesz jak działa zastaw, pomijając już fakt, że nie
    > wiesz, że nie można go ustanowić na nieruchomości.

    Nie wiem i
    nie mam kredytu i
    nie podoba mi się
    to w co zostali wpuszczenie kredytobiorcy.

    Widzę, że ryzyko ponosił tylko kredytobiorca.
    Ba.... widzę kurwa, że ja też ponosiłem ryzyko nie biorąc kredytu.

    --
    marfi

  • 27. Data: 2015-01-29 13:55:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 13:39, marfi pisze:
    > wiadomości news:mad8vn$73d$1@node2.news.atman.pl...

    > Powtórnie "weź nie pierdol" - nie wadzi

    Nie wadzi.

    > czy nie mają innego wyjścia?

    Mają.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2015-01-29 13:56:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 13:46, marfi pisze:
> [...]
    >
    > Widzę, że ryzyko ponosił tylko kredytobiorca.
    > Ba.... widzę kurwa, że ja też ponosiłem ryzyko nie biorąc kredytu.

    Nie znasz się, a wypowiadasz się, i to w cudzej sprawie. Po co? Ktoś ci
    płaci, czy sam z siebie jątrzysz? :)

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2015-01-29 13:56:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marfi" napisał w wiadomości
> [...]
    >nie mam kredytu i nie podoba mi się
    >to w co zostali wpuszczenie kredytobiorcy.
    >Widzę, że ryzyko ponosił tylko kredytobiorca.

    Przeciez mieli wybor. Mogli sobie kredyt w PLN wziac.

    Ktory tez mial ryzyka, tylko inne :-)

    J.

  • 30. Data: 2015-01-29 14:03:02
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>