  • 11. Data: 2015-01-29 12:44:13
    Temat: Re: Kredyt frankowy (wcześniejsza spłata) - prośba o poradę.
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mad503$921$1@srv.chmurka.net...

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Byłbym całkowicie tego samego zdania, gdyby było tak, że jak bank udzielił
    > kredytu pod zastaw nieruchomości to w każdej chwili można oddać tę
    > nieruchomość bankowi i zapomnieć o temacie kredytu.
    > Nie rozumiem dlaczego tak nie jest.

    Też nie rozumiem i zgadzam się z Tobą w 100% - zastaw to zastaw i w
    efekcie ryzyko dzielą obie strony - tu ingerencja ustawodawcy jest IMO jak
    najbardziej pożądana.

    --
    marfi

  • 12. Data: 2015-01-29 12:52:09
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Skąd bank ma wiedzieć, czego chcą klienci, skoro godzą się bez dyskusji
    > na przedstawiane dotychczas warunki?

    "Skąd bank ma wiedzieć..."

    Weź nie pierdol - nawet jeżeli pracujesz w infospamie banku masz
    wystarczającą ilość informacji aby zbudować sobie piramidę oczekiwań.
    Kto niby wysyła SMSy do klientów i nęka telefonicznymi ofertami - głusi,
    niewidomi, nieświadomi i niedorobieni z umowy/zlecenia bez zozpoznania
    ogniem?

    --
    marfi

  • 13. Data: 2015-01-29 13:01:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 12:42, Piotr Gałka pisze:

    > wiadomości news:mad5c3$2k1$1@node2.news.atman.pl...

    > Skąd producent ma wiedzieć, że klienci chcą innych odkurzaczy, skoro te
    > jedynie słuszne jak rzucą do sklepu to godzą się na nie bez dyskusji i
    > wykupują na pniu.

    Są ku temu odpowiednie badania rynku.

    > Czyżby system bankowy tkwił jeszcze w tamtych czasach?

    W jakich?

    > To czasy braku konkurencji. Jeśli jest wiele podmiotów i nie ma
    > konkurencji to śmierdzi zmową :).

    Chyba zmową klientów - że łykają wszystko bez dyskusji.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-01-29 13:03:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 12:52, marfi pisze:
> [...]
    > Kto niby wysyła SMSy do klientów i nęka telefonicznymi ofertami - głusi,
    > niewidomi, nieświadomi i niedorobieni z umowy/zlecenia bez zozpoznania

    Taaak, oferta banków jest tak niedopasowana, że raptem 2 na 100
    wynajmuje mieszkania, i tak głównie z tego, że nie mają zdolności
    kredytowej.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-01-29 13:05:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 12:44, marfi pisze:
    > zastaw to zastaw i w efekcie ryzyko dzielą obie strony

    To widzę, że nie wiesz jak działa zastaw, pomijając już fakt, że nie
    wiesz, że nie można go ustanowić na nieruchomości.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-01-29 13:12:33
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Taaak, oferta banków jest tak niedopasowana, że raptem 2 na 100
    > wynajmuje mieszkania, i tak głównie z tego, że nie mają zdolności
    > kredytowej.

    No i co z tego 2% wynika?

    --
    marfi

  • 17. Data: 2015-01-29 13:14:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Są ku temu odpowiednie badania rynku.

    I o to chodziło - sam sobie odpowiedziałeś na Twoje pytanie:
    ======================
    ======================
    P.G.

  • 18. Data: 2015-01-29 13:22:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marfi" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    >Kto niby wysyła SMSy do klientów i nęka telefonicznymi ofertami -
    >głusi, niewidomi, nieświadomi i niedorobieni z umowy/zlecenia bez

    Ba, ale bank to duza korporacja. Jeden wymysla ze maja dzwonic,
    klientow namawiac, o trudnosciach nie meldowac :-)

    No ale to w sumie normalnie - jak ktos dziala bez checi rozeznania
    rynku, to albo ma dobre wyczucie, albo bankrutuje a swiat kreci sie
    dalej :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-01-29 13:27:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

> [...]
    >udzielił kredytu pod zastaw nieruchomości to w każdej chwili można
    >oddać tę nieruchomość bankowi i zapomnieć o temacie kredytu.

    No bo wtedy byloby "nie udzielamy kredytu na wiecej niz 75% wartosci".
    U nas to moze nawet 50%.

    A tymczasem klient chce 120% ... i skoro ma zdolnosc kredytowa, to
    czemu nie ?

    A bank i tak szybko zaproponuje 200 tys kredytu hipotecznego i 150 tys
    kredytu gotowkowego na osobiste ryzyko :-)

    J.

  • 20. Data: 2015-01-29 13:27:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 13:12, marfi pisze:
    > wiadomości news:mad7ih$59v$2@node2.news.atman.pl...

    > No i co z tego 2% wynika?

    Że dla 98% lub więcej nie wadzi to, że odpowiadają całym majątkiem.

    --
    Liwiusz