  • 1. Data: 2007-03-06 16:07:36
    Temat: Kredyt Hipoteczny jak dlugo?
    Od: "wasyl_ni" <w...@o...pl>

    Czesc

    Interesuje mnie zaciagniecie kredytu hipotecznego na zakup dzialki na
    ktorej stoi dom do remontu..
    Problem polega na tym ze obecnie mieszkam i pracuje poza granicami
    Polski(UK)... i bardzo zalezy mi na tym zeby sprawy zwiazane z
    zaciagnieciem kredytu i kupnem nieruchomosci zalatwic w ciagu 2
    tygodni.
    Jaki bank jest bezproblemowy (w miare mozliwosci) bardzo mi zalezy na
    mozliwosci wczesniejszej splaty zaciagnietego kredytu bez wiekszych
    kosztow dodatkowych

    Pozdrawiam
    wasylni

  • 2. Data: 2007-03-06 16:57:17
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny jak dlugo?
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    wasyl_ni <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jaki bank jest bezproblemowy (w miare mozliwosci) bardzo mi zalezy na
    > mozliwosci wczesniejszej splaty zaciagnietego kredytu bez wiekszych

    Witam. Polecam w tym wzgledzie Nordea Bank Polska - minal tydzien od
    zlozenia kompletu dokumentow do wyplaty pierwszej transzy :)

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

    PS. Moj jedyny zwiazek z Nordea BP to ten, z emam u nich kredyt i konto.

  • 3. Data: 2007-03-06 18:21:45
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    On 6 Mar, 17:07, "wasyl_ni" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jaki bank jest bezproblemowy (w miare mozliwosci) bardzo mi zalezy na
    > mozliwosci wczesniejszej splaty zaciagnietego kredytu bez wiekszych

    Witam
    jak najdłużej

    Najczęściej przy zakupie nieruchomości, czy samochodu lub urządzeniu
    mieszkania angażujemy jak najwięcej własnych środków. W tym celu
    likwidujemy swoje zyski z oszczędności, a jeśli nasze środki są
    niewystarczające do zamknięcia transakcji uzupełniamy kredytem. Nie
    jednokrotnie angażujemy swoje środki z oszczędzania żeby mieć tylko
    mniejsze oprocentowanie kredytu o 0,5% czy 2%. Podpisując umowę
    kredytową wybieramy jak najkrótszy okres kredytowania i jeszcze Bank
    nie zdążymy nam go uruchomić myślimy o jak najszybszej jego spłacie.

    Czy tak naprawdę to nam się opłaca? ?

    Wyjaśnię to na przykładach:

    Zmniejszę kwotę kredytu hipotecznego do kwoty zobowiązania
    krótkoterminowego, a na odwrót przy kredycie krótkoterminowym, oraz
    ich koszty podzielę przez okres kredytowania. Dopiero wtedy jest
    możliwość wyraźnie zauważyć, jaki ponosimy ich koszt.

    Przykład 1.
    Koszty prowizji banku, ubezpieczenia kredytu, ewentualnej wyceny
    nieruchomości są takie same przy kredycie zaciąganym na okres 10 czy
    30 lat.
    Za przyznanie kredytu w wysokości 100 000 zł możemy zapłacić prowizję
    np. 2 proc., czyli 2 000 zł + koszty wyceny 1 000 zł = 3 000 zł
    Najprostszą metodą jest wyliczenie kosztu kredytu przy ratach stałych.

    Kalkulacja kosztów kredytu w wysokości 100 tys. zł, zaciągniętego na
    okres 10 lat (120 miesięcy).
    Zakładamy oprocentowanie nominalne 3,46 proc. p.a. na 120 miesięcy (10
    lat).

    o rata stała kredytu wyniesie 986,99 zł
    (kapitał +odsetki).
    o Mnożymy ratę kredytu przez ilość 120 miesięcy i otrzymujemy =118
    438,80zł.
    o Następnie odejmujemy 100 000 zł kapitału, więc zostaje 18 438,80zł.
    o Do tego dodajemy wszystkie koszty kosztów towarzyszących zaciąganiu
    kredytu 3 000
    (wyliczone na początku) i otrzymujemy 21 438,80 zł.

    Mamy, że z 100 000 zł po 10 latach oddamy 21 438,80 zł* (21,44%)
    To jest tak samo jak z 10 000 zł po 10 latach oddamy 2 143,88 zł*
    (21,44%)
    To jest tak samo jak z 1 000 zł po 10 latach oddamy 214,39 zł*
    (21,44%)
    o *Tą kwotę należy podzielić przez okres kredytowania, czyli 10 lat.
    Dzięki temu otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie --
    2,14 %.?

    Zaciągając ten sam kredyt na 360 miesięcy (30 lat),

    - rata stała wyniesie 446,81zł ----mnożymy ją przez 360 miesięcy (30
    lat) i otrzymamy 160 851,60 zł.
    -następnie odejmiemy 100 000zł kapitału, więc zostanie 60 851,60 zł. -
    Do tego dodajemy opłaty towarzyszące przyznaniu kredytu, czyli 3 000.
    -Otrzymujemy 63 851,60.
    Mamy, że z 100 000 zł po 30 latach oddamy 63 851,60* (63,85%)
    To jest tak samo jak z 10 000 zł po 30 latach oddamy 6 385,16 zł*
    (63,85%)
    To jest tak samo jak z 1 000 zł po 30 latach oddamy 638,52 zł*
    (63,85%)
    *Tą kwotę należy podzielić przez okres kredytowania, czyli 30 lat.
    Dzięki temu otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie --
    2,13 %.?

    Porównując kredyt na 10 lat, czy na 30 dochodzimy do wniosku, że
    kredyt o oprocentowaniu nominalnym 3,46% wraz z kosztami kredytu równy
    jest lokacie 2,13%* w skali roku, oraz mamy jednakowy koszt.

    Przykład 2

    W podobny sposób możemy wyliczyć też kredyty krótkoterminowe:

    Pożyczając 1 000 zł na rok o oprocentowaniu 15%
    rata stała wyniesie 90,26 zł
    mnożymy przez 12 m-cy =1083,12 zł
    następnie odejmujemy 1 000 zł kapitału, więc zostanie 83,12 zł odsetek
    dodajemy opłaty towarzyszące 20 zł (prowizja za udzielenie kredytu)
    otrzymujemy 103,12 zł. (10,21%)*
    otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie -- 10,21%

    Pożyczając 1 000 zł na 3 lata o oprocentowaniu 15%
    rata stała wyniesie 34,67 zł
    mnożymy przez 36 m-cy =1 248,12 zł
    następnie odejmujemy 1 000 zł kapitału, więc zostanie 248,12 zł
    odsetek
    dodajemy opłaty towarzyszące 20 zł (prowizja za udzielenie kredytu)
    otrzymujemy 268,12 zł, (26,81%)*
    otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie --8,94 zł.
    ( 8,94%)
    *Tą kwotę należy podzielić przez okres kredytowania

    Porównując kredyt na rok, czy na 3 lata możemy dojść do wniosku, że
    kredyt o oprocentowaniu nominalnym 15% wraz z takimi samymi kosztami
    mamy różne koszty.

    Wnioski:

    Wyliczając koszty kredytu na powyższych przykładach 1 i 2 otrzymamy:

    Koszty kredytu w skali roku od każdej pożyczonej kwoty:
    o oprocentowaniu nominalnym 3,44 % równa się lokacie 2,04%;
    o oprocentowaniu nominalnym 3,75 % równa się lokacie 2,24%;
    o oprocentowaniu nominalnym 5,50 % równa się lokacie 3,43%;
    o oprocentowaniu nominalnym 7 % równa się lokacie 4,72%;
    o oprocentowaniu nominalnym 15 % równa się lokacie 8,20%;

    Przykładowe zyski z lokat, jakie banki oferują:
    Lokata 4,5%
    Lokata 5,5 %
    Lokata 7,00%

    Ile mogliśmy zarobić na Funduszach:

    Stabilnego Wzrostu mogliśmy zaoszczędzić:

    Stopa zwrotu w okresie 31.01.2003 - 31.01.2006 wynosiła 42,77%* czyli
    zysk roczny 14,26%.

    Fundusz Zrównoważony,
    Stopa zwrotu w okresie 31.01.2002 - 31.01.2006 wynosiła 67,87% czyli
    zysk roczny 16,97%.
    Fundusz Akcji,
    Stopa zwrotu w okresie 31.01.2000 - 31.01.2006 wynosiła100,97% czyli
    zysk roczny 16,83%.

    Teraz, więc, możemy wnioskować, po co mi spłacać kredyt przez 30lat i
    płacić ratę 446,81 zł jak mnie stać płacić ratę 986,99 zł. przez 10
    lat. Otóż tę różnicę około 500 zł powinniśmy wpłacać w systematyczne
    oszczędzanie w swoja emeryturę. Oszczędzając w ten sposób po 30 latach
    możemy zgromadzić oszczędności w wysokości około 857 190 zł .
    Założenia: Wyliczenia zakładają 6% realną stopę zwrotu w skali roku,
    uśrednioną inflację w wysokości 3%. Przykłady mają charakter poglądowy
    i nie stanowią gwarancji identycznych zysków.

    Gdybyśmy wpłacili tylko raz 100 000 zł możemy zyskać po 30 latach
    równowartość 1 006 270 zł

    Założenia: Wartość inwestycji wg realnej stopy zwrotu 5 i 7%,
    uśredniona inflacja w wysokości
    3%. Przykłady mają charakter poglądowy i nie stanowią gwarancji
    identycznych zysków.
    Ile można zyskać po 10 - 30 latach oszczędzająć

    Wyniki funduszy
    Wyniki funduszy

    Pobieżna analiza kosztowności kredytu może prowadzić kredytobiorcę do
    stwierdzenia, że :

    lepiej spłacać kredyt przez 30 lat, a nie przez 10 lat, chociaż
    pozwala mu na to jego sytuacja finansowa. Jednak warto zastanowić się,
    czy nie lepiej wpłacać różnicę wysokości raty w systematyczne
    oszczędzanie. Wystarczy przecież przeanalizować, jakie zyski
    prognozuje się w Przyszłość z wynikami już uzyskanymi w latach
    poprzednich.

    ,,... skąd można wiedzieć, co będzie za 10 czy 30 lat?".
    Odpowiedź można powiedzieć jest prosta. Z roku na rok zmniejszają się
    koszty kredytu (np. przy kredycie na 30 lat po 5 latach jego spłaty
    mamy koszt już poniesiony jego spłaty z 10 lat, po 10 latach jego
    spłaty mamy koszt już poniesiony jego z 20 lat. Tak, więc w trakcie
    spłaty kredytu spada nam zadłużenie, a spłacanej racie odsetkowo
    kapitałowej przeważa kapitał, a nie odsetki.
    Jeśli spłacamy kredyt i w trakcie jego spłat i stopy procentowe pójdą
    górę, to odsetki wzrosną nam nieznacznie, ponieważ koszt pożyczonej
    kwoty ponieśliśmy na początku.

    Gdy koszt kredytu ze względu na inflację wzrasta, to proporcjonalnie
    muszą wzrosnąć depozyty by mieć środki do obsługuje kredytów
    W 2000 roku oprocentowanie kredytu w PLN było na poziomie 18% i jego
    koszt równał się lokacie 10%, a lokaty mieliśmy 18%. Jeśli
    oprocentowanie kredytu utrzymałoby się do dziś na tym poziomie, to
    koszt kredytu zaciągniętego na 60 miesięcy wynosiłby od pożyczonej
    kwoty 50%, a z drugiej strony zysk z lokaty z kapitalizacją odsetek,
    co roku z tej samej kwoty, którą byśmy pożyczyli, wynosiłaby 128,77% -
    50% koszt kredytu = 78% zysku po spłacie tego kredytu.
    Czytaj Długi Kredyt Krótka Lokata

    Analizując koszt kredytu na powyższym przykładzie możemy dojść do
    sytuacji odwrotnej, że przy zakupie nieruchomości, urządzeniu
    mieszkania, czy samochodu angażować jak najmniej własnych środków
    zaciągając kredyt do maksymalnej wartości transakcji, a jeśli kwota
    kredytu jest niewystarczająca do jej zamknięcia z braku zdolność
    kredytowej uzupełniamy ją swoimi środki. Podpisując umowę kredytową
    możemy spokojnie wybierać jak najdłuższy okres kredytowania i nie
    myśleć o jak najszybszej jego spłacie, a każde nadwyżki kapitału
    inwestować w systematyczne oszczędzanie na własną emeryturę założeniem
    żeby okres oszczędzania był mniej więcej proporcjonalny do okresu
    kredytowania.

    Czy słuszne, więc są ataki na Banki za stan gospodarki, jeśli zyski z
    oszczędzania są o wiele wyższe jak koszty kredytu

    Michał Asman

  • 4. Data: 2007-03-06 20:29:02
    Od: "Krzysiek" <m...@j...tajny.pl>

    He he...pan "analytyk" poprzestał na przeczytaniu tytułu wątku, do treści i
    właściwego pytania nie dotarł...ciekawe czy jego analizy robione są równie
    przenikliwie...Sądząc po poziomie bełkotu w nich zawartych to tak...

    P.S. A Nordea również mogę polecić. U mnie trwało to 10 dni.

  • 5. Data: 2007-03-06 22:37:04
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > właściwego pytania nie dotarł...ciekawe czy jego analizy robione są równie
    > przenikliwie...Sądząc po poziomie bełkotu w nich zawartych to tak...

    moze klient sobie uswiadomi, ze NIKT tak dlugiego postu na grupie nie
    przeczyta...szkoda klawiatury

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-03-06 23:06:32
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-06 23:37, RobertS stwierdził, że:
    > moze klient sobie uswiadomi, ze NIKT tak dlugiego postu na grupie nie
    > przeczyta...szkoda klawiatury

    Wtedy, to już będzie V RP ;-)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2007-03-07 06:41:45
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Michał Asman napisał(a):

    > Przykładowe zyski z lokat, jakie banki oferują:
    > Lokata 4,5%
    > Lokata 5,5 %
    > Lokata 7,00%

    Tiaaa ciekawe ktore banki i czemu od 1 mln zlotych ewentualnie.

> [...]
    > zysk roczny 16,97%.
    > Fundusz Akcji,
    > Stopa zwrotu w okresie 31.01.2000 - 31.01.2006 wynosiła100,97% czyli

    Bardzo zly przyklad w 2000r. Jakie byly stopy ?

    Prosze bardzo:
    W okresie od 4 sierpnia 2000 r. do 31 października 2000 r. sprzedawana
    jest obligacja TZ0803. Wartość nominalna emisji wynosi 400.000.000 zł.
    Cena sprzedaży została ustalona na 100 zł. Oprocen-towanie obligacji w
    pierwszym okresie odsetkowym (3 miesiące) wynosi 16,25% w skali roku.

    Pozostale lata moze i byly dobre bo giedla rosla przez ostatnie lata.
    teraz juz nie urosnie w ciagu roku wiec ?

    Wiec bez ZADNEGO RYZYKA w 2000r. dało sie osiagac zwroty po 15-18%.
    Zgadnij ile wtedy kosztował kredyt hipoteczny

  • 8. Data: 2007-03-08 17:55:30
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "RobertS" <r...@x...pl> wrote in message

    > moze klient sobie uswiadomi, ze NIKT tak dlugiego postu na grupie nie
    > przeczyta...szkoda klawiatury

    ja przeczytalem z uwaga!
    pzdr.,
    uC

  • 9. Data: 2007-03-23 22:13:22
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    On 7 Mar, 07:41, Jan Strybyszewski <g...@o...pl> wrote:

> [...]

    co roku z tej samej kwoty, którą byśmy pożyczyli, wynosiłaby 128,77% -
    50% koszt kredytu = 78% zysku po spłacie tego kredytu.

    http://www.assman.com.pl/index-sub.pl?pid=174

    michał asman