  • 1. Data: 2004-02-20 21:04:58
    Temat: Kradziez karty-6 minut roznicy
    Od: "Psi" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Skrot wydarzen: zamknieta szafka, wlam, kradziez portfela wraz kartami VE
    mBank i Inteligo okolo 21.00. Ja zastrzegam karty najpierw mBank 21.30
    nastepnie Inteligo 21.40. Karta Inteligo placa QRVa zlodzieje o 21.24
    (autoryzacja). 6 minut- pech i kolejnosci zastrzezenia kart.
    Pytanko mam takie czy mozna z tym cos zrobic aby odzyskac kase- jakis pomysl?
    Czy sie cieszyc ze nic wiecej wyciagli, nastepna byla 21.50 ale nie przeszla.

    Pozdrawiam

    PS. mowie policmajstrowi do telefona ze bylem w tym sklepie gdzi trzech
    podejrzanych lysych gosci wczora placilo moja karta za POP'y TakTaki i dwie 0.
    7 Finlandi i inne pierdoly. Mowie mu dalej w sluchawke ze przedawca zatrzymal
    karte (transakcja 21.50) bo ekran tak kazal oni poszli w cholere klnac pod
    nosem. Mowie gosciowi ze maja monitoring a ona mi mowi zebym zadzwonil w
    PONIEDZIALEK okolo 8.30 na nr ... bo teraz nikogo nie ma i tam sobie moge
    pogadac...hrrr

  • 2. Data: 2004-02-20 22:04:34
    Temat: Re: Kradziez karty-6 minut roznicy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Psi" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Pytanie podstawowe z tego co się orientuję, to czy masz karty wydane na
    starym czy nowym prawie. W wypadku nowego to niestety ryzyko banku. A
    mieli PIN-y, czy zrobili to w POS za podpisem.

  • 3. Data: 2004-02-20 22:38:35
    Od: "Grzegorz Sikora" <p...@N...gazeta.pl>

    > Pytanie podstawowe z tego co się orientuję, to czy masz karty wydane na
    > starym czy nowym prawie.

    Na starym przed 1.10.2003 wydan

    W wypadku nowego to niestety ryzyko banku. A
    > mieli PIN-y, czy zrobili to w POS za podpisem.

    W POS za podpisem

    Poczytalem podzwonilem i mysle ze sie nie da. Szkoda a moze jest jakas
    nadzieje...

  • 4. Data: 2004-02-20 22:58:48
    Od: Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl>

> [...]
    >>

    > W POS za podpisem
    >
    > Poczytalem podzwonilem i mysle ze sie nie da. Szkoda a moze jest jakas

    Za złożyłbym pisemną reklamację. Skoro podpis na kwicie nie był podpisem
    właściciela i różnił się w widoczny sposób od wzorca na karcie, to
    odpowiedzialność spada na sklep. Bank przejmuje działania wimieniu
    klienta. I przede wszystkim nie można się zbyć jakiejś niedorobionej
    panience, która udziela informacji według swojej (nie)wiedzy!!!

    Poza tym starałbym się dowiedzieć (bo tego nie wiem), czy nowe przepisy
    o ubezpieczeniu nie dotyczą kart wydanych przed wejściem tychże
    przepisów. Jeśli nie jest to jasno wykluczone, to obejmują wszystkie
    karty (jedynie straty poniesionej przed zmianą przepisów nie można
    dochodzić według nowych zasad).

    Namawiam do wytrwałości.

    Czesław Bajer

  • 5. Data: 2004-02-20 23:16:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl> writes:

    > Za złożyłbym pisemną reklamację. Skoro podpis na kwicie nie był
    > podpisem właściciela i różnił się w widoczny sposób od wzorca na
    > karcie, to odpowiedzialność spada na sklep.

    A wiesz, ze sie roznil?

    Na szczescie, jak rozumiem, karta zostala zatrzymana w nastepnym
    sklepie? To znacznie podnosi szanse, bo odpada standardowy wykret
    banku "prosze pokazac karte z wlasciwym podpisem".

    MJ

  • 6. Data: 2004-02-20 23:40:48
    Od: "Franz " <f...@N...gazeta.pl>

    Psi <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > PONIEDZIALEK okolo 8.30 na nr ... bo teraz nikogo nie ma i tam sobie moge

    A to Polska wlasnie :(
    Ja bym zwalil wszystko na sklep - 8 na 10 sprzedawcow rzuca okiem na podpis
    przez 1 sekunde bo im sie wiecej nie chce, w sklepach ktore mam dookola
    panienki nie patrza wcale...
    Pozbierac wszystko na pismie, ksero kwitu z POS z "Twoim" podpisem jaki zostal
    w sklepie - wyslac do banku za potwierdzeniem odbioru i pilnowac sprawy.
    Jak sprzedawca bedzie musial pokryc z wlasnej kieszeni wlasne niedbalstwo to
    sie wreszcie nauczy...

    --
    Franz

  • 7. Data: 2004-02-21 00:16:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c165u0$jf4$1@inews.gazeta.pl>, Franz wrote:

> [...]
    > Jak sprzedawca bedzie musial pokryc z wlasnej kieszeni wlasne niedbalstwo to

    Nie mam natury pieniacza, ale jedno mnie rusza - brak sprawdzenia podpisu
    na karcie. Nigdy nie przepuszczam tego panience za ladą, jeśli tylko jest
    ktoś wyżej od niej na miejscu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-02-21 06:27:43
    Od: "Adam" <A...@p...com.pl>

> [...]
    > na karcie. Nigdy nie przepuszczam tego panience za ladą, jeśli tylko jest
    A ja uważam to za pieniactwo. Płaciłem w wielu krajach. Np. USA nagminne
    jest to, że nawet nie rzuca się okiem na podpis przy standardowych
    płatnościach, zwłaszcza elektronami. Karta wkładana jest do czytnika i od
    razu oddawana.

    Personel NIGDY nie będzie w stanie przy masowych zakupach (np. supermarket i
    8 na 10 płatności kartą) zrobić tego, co jest właściwie nie do wykonania
    teraz. Banki powinne ponosić to ryzyko, bo jest wkalkulowane w bplan.

    Zamiast opieprzać panienki, zmieńcie karty na nowe. Przynajmniej trochę
    większy spokój.

  • 9. Data: 2004-02-21 06:44:17
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

> [...]
    > na karcie. Nigdy nie przepuszczam tego panience za ladą, jeśli tylko jest

    W Stanach nawet nie dajesz karty sprzedawczyni do ręki.
    Przeciągasz przez czytnik, podpisujesz i koniec.
    Sprzedawczyni nie ma zielonego pojęcia jaką kartą się posługujesz. Nawet jej
    nie widzi, tak są umieszczone czytniki kart.

  • 10. Data: 2004-02-21 09:53:05
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Grzegorz Sikora" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Na starym przed 1.10.2003 wydan

    W inteligo wszystkie karty objęte są ochroną zgodnie z zapisami nowej
    ustawy - niezależnie od daty wydania karty.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info