  • 31. Data: 2020-04-16 18:16:49
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - w praktyce
    Od: "acelnószz" <...@...pl>

    Kombinujesz.
    Kazda transakcja on-line wymaga polaczenia terminala platniczego z bankiem celem
    sprawdzenia salda i tam powinna byc flaga czy
    domagac sie PIN-u czy nie.

  • 32. Data: 2020-04-17 20:18:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "acelnószz" <...@...pl> writes:

    > Kazda transakcja on-line wymaga polaczenia terminala platniczego z
    > bankiem celem sprawdzenia salda i tam powinna byc flaga czy
    > domagac sie PIN-u czy nie.

    Wtedy liczba operacji musiałaby być 2x większa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2020-04-25 06:49:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego?

    -----

  • 34. Data: 2020-04-25 07:29:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Z tego, co można było przy okazji ostatniej zmiany limitu wyczytać w necie, można
    wnioskować (jeśli to były prawdziwe informacje), że visa i mc mają to trochę inaczej
    zrobione.

    > Dla kart MC wystarczyć miał przeprogramowany terminal, visa potrzebowały
    przeprogramowanego terminala oraz transakcji stykowej.

    > Można z tego wnioskować, że przy kartach MC limit bezpinowego pikacza ustala
    wyłącznie terminal - ale dla kart visa może być ten limit zapisany w karcie. Choć
    raczej sądzę, że może być najwyżej tak, że wybierany jest mniejszy z tych limitów -
    czyli teoretycznie mógłbyś kazać w banku, żeby Twoja visa chciała PINu przy pikaczu
    ponad 20zł - ale już nie dla ponad 200zł.

    > Ale że na to pozwolą to wątpię - więc można sobie dla kart visa jedynie wybierać,
    czy pozostać przy 50zł - wtedy nie wolno wkładać karty do czytnika czipów - czy
    przejść na 100zł.

    Nie wiem jak to działa, ale organoleptycznie stwierdzam, że są takie miejsca
    (czyli kwestia ustawień terminala), że jedna moja karta visa nie
    przechodzi tam
    transakcji powyżej 50zł inaczej niż w czytniku. Przy próbie zapłacenia tam
    do 50zł przechodzi bezstykowo i bezpinowo a jak chcę zapłacić np 70zł,
    to transakcja jest zawsze odrzucona - nawet nie pyta o PIN.
    Trzeba wlożyć kartę do czytnika i wtedy pyta o PIN.
    W innych miejscach karta ta działa normalnie.
    Z kolei Innymi kartami i Visa i MC płacę w tym miejscu np 70zł
    bezstykowo i bezpinowo.
    Więc od czego to zależy (banku/karty/terminala) jest kłopotliwe do
    ustalenia.

  • 35. Data: 2020-04-25 11:04:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 25 kwietnia 2020 07:30:03 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > bezstykowo i bezpinowo.
    > Więc od czego to zależy (banku/karty/terminala) jest kłopotliwe do

    Pewnie wszystko musi się zgrać.
    Na początku paywave visa kupiła od MC tylko częściową licencję - można było pikaczem
    tylko do 50zł bez PINu (i może też był wymóg co którejś transakcji w czytniku, już
    nie pamiętam).
    Dopiero potem dokupili opcję na więcej niż 50zł z PINem - gdy się okazało, że pikacz
    jednak rządzi (no i dawało to możliwość robienia sensownych naklejek, breloczków itp.
    - choć ja te wynalazki miałem tylko od MC - hmm, nie wiem czy w citku można mieć
    naklejkę do KK visa - bo na visę zmieniłem jak już wprowadzili opłaty za naklejkę -
    ale chyba skarbonka ma breloczki i naklejki visa).
    Więc pytanie, w jaki sposób "odrzuca" Ci tą kartą próbę pikacza na >50zł - czy każe
    po prostu włożyć kartę do czytnika czy trzeba jeszcze raz inicjować płatność?
    Ale jeszcze ciekawsze jest to, że gdzie indziej ta karta działa normalnie...
    Więc raczej nie jest z poprzedniej epoki ;>
    A zdażały się takie relikty - np. śp. DB wprowadził możliwość wyłączania pikacza rok
    po tym, gdy stało się to obowiązkowe - ale i tak było to możliwe tylko w kartach
    wyprodukowanych po tej dacie, więc jak się miało wcześniejszą to trzeba było czekać
    na wznowienie lub ew. zamawiać duplikat.

    Kartę visa "przeprogramowaną" w biedronkowym terminalu w końcu sprawdziłem na 70zł
    (drożyzna) i działa bez PIN. Jak będzie kolejne 70zł to trzeba pozostałe visy
    sprawdzić (oczywiście bez podawania PIN, bo bym 70gr stracił).

  • 36. Data: 2020-04-25 19:51:59
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Ale jeszcze ciekawsze jest to, że gdzie indziej ta karta działa normalnie...
    > Więc raczej nie jest z poprzedniej epoki ;>

    Odrzuca w taki sposób, że pojawia się napis "transakcja odrzucona".
    I trzeba ponownie zainicjować płatność.

  • 37. Data: 2020-04-25 22:38:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 25 kwietnia 2020 19:52:05 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    każe po prostu włożyć kartę do czytnika czy trzeba jeszcze raz inicjować płatność?

    > Odrzuca w taki sposób, że pojawia się napis "transakcja odrzucona".
    > I trzeba ponownie zainicjować płatność.

    O, to jeszcze ciekawiej.
    A próbowałeś płacić tam pikaczem ponad 100zł?
    Bo może problem jest tylko w zakresie 50-100 i tym, czy ma iść PIN czy nie.

  • 38. Data: 2020-04-25 23:31:56
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > A próbowałeś płacić tam pikaczem ponad 100zł?
    > Bo może problem jest tylko w zakresie 50-100 i tym, czy ma iść PIN czy nie.

    Spróbuję za tydzień.

  • 39. Data: 2020-04-26 00:31:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.04.2020 o 23:31, cef pisze:

    > Spróbuję za tydzień.

    A jak to jest z tymi pikaczami i transakcjami poniżej 50 (czy tam teraz
    100) zł? Faktycznie prosi o pin co kilka transakcji?

    MJ

  • 40. Data: 2020-04-26 08:03:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 00:31, Michal Jankowski pisze:

    > A jak to jest z tymi pikaczami i transakcjami poniżej 50 (czy tam teraz
    > 100) zł? Faktycznie prosi o pin co kilka  transakcji?

    Nie wiem co ile transakcji (z bankomatu nie korzystałem
    praktycznie w ostatnim miesiącu) a zdarzało się kilka razy, że
    wołało o PIN przy transakcji na 15zł, więc jakieś ustawienia
    kontroli PIN co jakiś czas funkcjonują.