    Subject: Re: Koronawirus i gotówka - w praktyce
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 25 Apr 2020 07:29:59 +0200

    > Z tego, co można było przy okazji ostatniej zmiany limitu wyczytać w necie, można
    wnioskować (jeśli to były prawdziwe informacje), że visa i mc mają to trochę inaczej
    zrobione.

    > Dla kart MC wystarczyć miał przeprogramowany terminal, visa potrzebowały
    przeprogramowanego terminala oraz transakcji stykowej.

    > Można z tego wnioskować, że przy kartach MC limit bezpinowego pikacza ustala
    wyłącznie terminal - ale dla kart visa może być ten limit zapisany w karcie. Choć
    raczej sądzę, że może być najwyżej tak, że wybierany jest mniejszy z tych limitów -
    czyli teoretycznie mógłbyś kazać w banku, żeby Twoja visa chciała PINu przy pikaczu
    ponad 20zł - ale już nie dla ponad 200zł.

    > Ale że na to pozwolą to wątpię - więc można sobie dla kart visa jedynie wybierać,
    czy pozostać przy 50zł - wtedy nie wolno wkładać karty do czytnika czipów - czy
    przejść na 100zł.

    Nie wiem jak to działa, ale organoleptycznie stwierdzam, że są takie miejsca
    (czyli kwestia ustawień terminala), że jedna moja karta visa nie
    przechodzi tam
    transakcji powyżej 50zł inaczej niż w czytniku. Przy próbie zapłacenia tam
    do 50zł przechodzi bezstykowo i bezpinowo a jak chcę zapłacić np 70zł,
    to transakcja jest zawsze odrzucona - nawet nie pyta o PIN.
    Trzeba wlożyć kartę do czytnika i wtedy pyta o PIN.
    W innych miejscach karta ta działa normalnie.
    Z kolei Innymi kartami i Visa i MC płacę w tym miejscu np 70zł
    bezstykowo i bezpinowo.
    Więc od czego to zależy (banku/karty/terminala) jest kłopotliwe do
    ustalenia.