  • 21. Data: 2020-04-15 20:15:20
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - w praktyce
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
    <5e966708$0$525$65785112@news.neostrada.pl>...

    >"Arek" 5e95f47b$0$518$6...@n...neostrada.pl

    >(; Coś plączesz... ;) Z kilku litrów tylko 3?...
    >[jak brać to brać -- do cna, czy do DNA!!!]

    Standardowo działka pobrania to 450 ml.

    >Na razie w Polsce ostro spada zarażalność...
    > https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-kor
    onawirusem-sars-cov-2
    > https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pande
    mic_in_Poland
    >Rozkaz brzmiący: 'maski włóż' -- może dać/przynieść kolejne cięcia...

    Ilość potwierdzonych zarażeń zależy od ilości testów i ich trafności.
    Z tym różnie.
    Miarą jest wzrost śmiertelności. Pisałem już, że po uwzględnieniu
    struktury wiekowej społeczeństwa, ogólnej kondycji zdrowotnej
    i ew. braku respiratorów lub kulejącej logistyki.
    A procent zgony/zarażeni wciąż rośnie.

    Arek

  • 22. Data: 2020-04-15 20:19:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 18:54:18 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > : po kliencie kasa się blokowała - dając
    > : możliwość wymaganej przepisami dezynfekcji
    >
    > Czy burki i kominiarki skutecznie zastąpią psikanie?

    O to spytaj niewyspanego brodacza - albo poczytaj, czy wprowadzenie szariatu do
    rozporządzenia spowodowało wyprowadzenie obowiązku psikania.
    Swoją drogą pozbawianie snu było jedną z najskuteczniejszych tortur NKVD/MGB - nikt
    nie wytrzymał dłużej niż 3 dni, nie zostawiało to śladów fizycznych, ale wpływ
    psychiczny był porażający...

    Z dzisiejszych obserwacji na ulicach połowa zamaskowana - więc niestety nakaz mocno
    nie zmniejszy liczby szwendających się :(

  • 23. Data: 2020-04-15 20:22:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    napisał:

    > : po kliencie kasa się blokowała - dając
    > : możliwość wymaganej przepisami dezynfekcji
    >
    > Czy burki i kominiarki skutecznie zastąpią psikanie?

    Z drugiej strony wiesz, czym psikają? Może to zwykła woda.
    Dozownik "dezynfekcyjny" przy wejściu pusty... Pijaczki wypiły? ;>
    W robocie mamy spirytowe (ale nie podali, ile %) z dodatkiem konopii - można się
    nawalić na wszystkie strony (i zrobić sobie wewnętrzną walkę depresanta z pobudzaczem
    ;)

  • 24. Data: 2020-04-15 20:58:02
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Zgłoś do banku pomysł racjonalizatorski, zobaczymy, co odpowiedzą.

    Przy okazji tego niedawnego podnoszenia do stówy organizacje (V, MC)
    głosiły, że muszą aktualizować soft w terminalach. A więc to terminal
    decyduje czy kartę przepuszcza sam, czy "dzwoni" do banku.

    Jakby decydował bank, to i tak terminal by musiał banka pytać za każdym
    razem - więc jaki zysk? Mógłby pytać raz dziennie, ale wtedy by musiał
    sam pamiętać wszystkie limity wszystkich kart z całego świata. Głowa mała!

    Z kolei jakby to karty decydowały, to z jednej strony banki by musiały
    je powymieniać, żeby podnieść limit, z drugiej być może znaleźliby się
    programiści-fałszerze.

    --
    Alf/red/

  • 25. Data: 2020-04-15 21:12:00
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 15.04.2020 o 20:15, Arek pisze:

    > Standardowo działka pobrania to 450 ml.

    450 ml to idzie krwi pełnej, osocza 650 ml (w dodatku co 2 tygodnie, a
    nie co 2 miesiące), a płytek to nawet nie wiem ile schodzi, tam się
    siedzi godzinę z dwoma rurkami :)
    A od ozdrowieńców biorą osocze, jak w cytacie.

    --
    Alf/red/

  • 26. Data: 2020-04-15 22:05:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 21:12:02 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]
    > siedzi godzinę z dwoma rurkami :)
    > A od ozdrowieńców biorą osocze, jak w cytacie.

    Tylko czemu samo osocze? Są w nim przeciwciała - ale będzie ich tyle, ile jest i już.
    A w pełnej krwi są limfocyty, które będa się rozmnażać i produkować masę przeciwciał
    - najlepsza szczepionka by była.

  • 27. Data: 2020-04-15 23:01:09
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Alf/red/ napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >siedzi godzinę z dwoma rurkami :)
    >A od ozdrowieńców biorą osocze, jak w cytacie.

    450 ml to było na szybko skontrowanie "kilka litrów" :)
    Osocze odcedzają na bieżąco, chyba po 600 ml?
    A ile dawek z tego zrobią, nie wiem, zależy pewnie jaki
    poziom przeciwciał, chyba, że "na oko". Są donisienia, że
    u niektórzych ozdrowieńców ciężko w ogóle się ich doszukać.

    Arek

  • 28. Data: 2020-04-16 13:42:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup
    W dniu 15.04.2020 o 11:49, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    >decyduje czy kartę przepuszcza sam, czy "dzwoni" do banku.
    >Jakby decydował bank, to i tak terminal by musiał banka pytać za

    A nie pyta ? Ponoc na pikaczu nie, ale jakos tak szybko mam info na
    telefonie, ze zaplacilem.

    A co ze skradzionymi kartami, czy wyzerowaniem konta ?

    Wroclawskie biletomaty kiedys nie sprawdzaly, ale i tak bank szybko
    wie o platnosci.

    >Mógłby pytać raz dziennie, ale wtedy by musiał sam pamiętać wszystkie
    >limity wszystkich kart z całego świata. Głowa mała!

    Niekoniecznie - moze by mu wystarczyly karty klientow z ostatniego
    tygodnia.
    Nowych sprawdzi od razu, stalych - gdzies w nocy ...

    >Z kolei jakby to karty decydowały, to z jednej strony banki by
    >musiały je powymieniać, żeby podnieść limit, z drugiej być może
    >znaleźliby się programiści-fałszerze.

    System powinien byc zabezpieczony jakos, bo czemu programisci nie
    mieliby kopiowac kart, czy produkowac falszywe ?
    Szyfrowanie mocne ?

    J.

  • 29. Data: 2020-04-16 15:47:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 20:58:04 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]
    >
    > Z kolei jakby to karty decydowały, to z jednej strony banki by musiały
    > je powymieniać, żeby podnieść limit, z drugiej być może znaleźliby się

    Z tego, co można było przy okazji ostatniej zmiany limitu wyczytać w necie, można
    wnioskować (jeśli to były prawdziwe informacje), że visa i mc mają to trochę inaczej
    zrobione.

    Dla kart MC wystarczyć miał przeprogramowany terminal, visa potrzebowały
    przeprogramowanego terminala oraz transakcji stykowej.

    Można z tego wnioskować, że przy kartach MC limit bezpinowego pikacza ustala
    wyłącznie terminal - ale dla kart visa może być ten limit zapisany w karcie. Choć
    raczej sądzę, że może być najwyżej tak, że wybierany jest mniejszy z tych limitów -
    czyli teoretycznie mógłbyś kazać w banku, żeby Twoja visa chciała PINu przy pikaczu
    ponad 20zł - ale już nie dla ponad 200zł.

    Ale że na to pozwolą to wątpię - więc można sobie dla kart visa jedynie wybierać, czy
    pozostać przy 50zł - wtedy nie wolno wkładać karty do czytnika czipów - czy przejść
    na 100zł.

  • 30. Data: 2020-04-16 16:50:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A nie pyta ? Ponoc na pikaczu nie, ale jakos tak szybko mam info na
    > telefonie, ze zaplacilem.

    Kiedyś wszystkie PP musiały być autoryzowane ze względu na możliwość
    skopiowania karty (brak asym krypto, PW to miały). Mam wrażenie że to
    się potencjalnie zmieniło w nowych kartach (PP).
    --
    Krzysztof Hałasa