    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Date: Tue, 21 Apr 2020 18:58:58 +0200

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...
    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 20:40:05 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    >A które były nieprzestrzegane (a szczególnie masowo)?

    Zakaz poruszania się dzieci poniżej lat 7 bez opiekuna
    na "drodze". Na wsiach, w mniejszych miastach. Bawiły się,
    do 1. klasy chodziły same.

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1429358,dziec
    ko-na-chodniku-wykroczenie-mandat.html

    "...do 1 stycznia 1972 r. (wtedy wszedł w życie kodeks wykroczeń)
    obowiązywał art. 24 pkt 1 ustawy o bezpieczeństwie i porządku
    ruchu na drogach publicznych (Dz.U. z 1961 r. nr 53, poz. 295).
    Przepis ten wyraźnie wskazywał, że grzywna grozi osobie
    zobowiązanej do sprawowania pieczy nad nieletnim do lat 7,
    która pozostawia go bez opieki na drodze (ulicy)."

    Po 1972 też nie był. Niedawno wykorzystywany do karania
    rodziców zostawiających dziecko w samochodzie na parkingu
    - bo parking to "droga".

    Arek