  • Data: 2020-04-22 20:49:11
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5e9f4918$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Owszem, na wsiach sie bawily, biegaly ... glowy nie dam, ale w miescie
    >tez chyba biegalem po osiedlach i ulicach..

    w piłkę grali na uliczkach - mało samochodów

    >Ale 1 klasa to bylo juz 7 lat, no moze niekoniecznie ukonczone.

    Do "ogniska przedszkolnego" też. Do przedszkoli (nawet "starszaków"
    w tym samym wieku) częściej rodzice/dziadkowie prowadzili.
    Stąd w 1. klasie ci po "ognisku" byli przez rówieśników traktowani
    jako bardziej "dorośli". Potem atrybutem "dorosłości" stawał się
    "klucz na szyi".

    ZTCP pierwszymi zajęciami w ognisku było (po klockach i II śniadanku
    na stołówce pobliskiej szkoły) wyprowadzenie przed budynek i nauka
    przechodzenia po pasach. To samo w 1. klasie - na pierwszej przerwie
    przed szkołę...
    Złośliwi twierdzą, że teraz dzieci zamiast przydatnych rzeczy mogą
    liczyć na grafomański wierszyk o Unii Europejskiej i/lub paciorek.
    A potem zdziwienie nostalgią za PRL-em - czasem bywało rozsądniej...

    ecko-na-chodniku-wykroczenie-mandat.html

    >I chyba zamysl byl taki, zeby samo do szkoly chodzilo, bo niby z kim
    >mialoby chodzic ?

    Być może.
    Przy okazji obniżania wieku szkolnego do 6 lat ktoś przypomniał
    ten przepis i 7 lat w nim.

    Arek