  • 11. Data: 2019-02-15 02:36:11
    Temat: Re: Kontrasty...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" q454f3$6tl$...@n...news.atman.pl

    > Pytanie tylko ... czy to jeszcze jest mleko ? :D

    Mleko. W kartonach, ale mleko. Mleko, które nie
    wypłukuje wapnia z krwi i kości. [wiem... to
    człowiek jest z krwi i kości, nie wapń...]

    Kupuję mleko, aby przerabiać je [w kooperacji
    z bakteriami] na jogurt i kefir... Kefirowe
    mnożą się w temperaturze pokojowej, zaś
    kefirowe żądają wyższej... [wojennej?]

    Sera (ani żółtego, ani białego) jeszcze nie
    produkowałem, ale wszystko ma swój czas... ;)

    BTW LIdla -- mam jeszcze jeden karton pomarańczowego
    soku (199 gr za litr w kartonie] z wiosny ubroku...
    [i masę świeżaków]

    https://www.youtube.com/watch?v=aXTwgyLrWfA

    Wojna wisi na włoskach? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-02-17 00:31:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q441ar$vf4$...@n...news.atman.pl

    > Honorowo spłacę im te 712 z groszami...

    https://www.cda.pl/video/2809447fe

    Motto owego ,,honoru''? -- ..szybciej zjemy
    nasze dzieci niż zwrócimy cudze pieniądze''.

    Honor Prizzich
    1:53 <-- polecam
    https://vdownloader.com <-- też polecam
    1:58 <-- mniej cierpliwym
    1:46 <-- motto

    Jak wiele innych -- najpierw poznałem książkę, później obejrzałem film...
    Z jakiegoś (nieznanego mi) powodu utknął mi w pamięci ów honor
    i ,,Lot nad kukułczym gniazdem''... Lot obejrzałem pierwszy raz
    w kinie nad Empikiem, tuż obok przystanku autobusowego, na
    który wyskoczyłem z jadącego autobusu -- drzwi były otwarte,
    gdyż było gorąco... Często tak wysiadałem i czasami ;) tak
    wsiadałem. Wsiadanie jest trudniejsze -- kierowca nie może
    nijak ukarać tego, kto wyskoczył...

    W obu filmach gra ten sam aktor, ale nie dlatego to zapamiętałem.
    Książki poznawałem powoli, zaś filmy -- w ciągu paru godzin...
    Mając kilkanaście lat, ekscytowałem się możliwością przeżycia
    w krótkim czasie tego, co poznawałem miesiącami, słuchając
    codziennych czytanek radiowych, jako że książki te najpierw
    trafiły do mnie z radia...

    Teraz mogę wyjaśnić, co znaczy ,,Honorowo spłacę'',
    bo już mam sprawny samochód?... (nie jestem
    w wymuszonej sytuacji, nie jestem dociskany...)
    Jeszcze nie mogę -- nie zrealizowałem voucheru w pełni. ;)

    BTW samochodu -- sfajczył się alternator.
    Co najmniej od końca marca ubr. jeździłem z tykającą bombką...
    28 marca ubr. odnotowałem dziwny szum (dobiegający z okolic
    alternatora właśnie) znany mi z hamowania metra...

    BTW vouchera -- 3 razy płaciłem. Ostatnim razem był drobny problem.

    Wydałem nieco ponad 75%.

    > Mogłem kupić mleko? Po 175 groszy? Straszna drożyzna!!!
    > W Lidlu mleko schodzi poniżej 150 gr. za litr...

    > [nie mogłem z innego powodu]

    Kupiłem -- mając Biedronkę obok warsztatu...
    24 litry za 42 plny.

    -=-

    Nie gniewaj się z -- wiele straciłem, spłacając cudze długi, dlatego
    niezbyt mocno szanuję niesumiennych dłużników, zaś banki lubię, bo
    nie tylko dobrze mnie traktują w powszechnym absurdolandzie, ale także
    karmią/płacą_mi, by nieco odsunąć w czasie me zejście z tego świata...

    Oczywiście są wyjątki -- nie lubię PeKaO i Santander.
    [ogólnie -- nie przepadam za złodziejami]

    Aby rozjaśnić -- Santander nie ,,ujawnił'' dowodu, będącego podstawą
    niewypłacenia mojej matce 400 pln.

    Oba banki związane są z obecną władzą RP.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-02-17 23:40:42
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    > Kupuję mleko, aby przerabiać je [w kooperacji
    > z bakteriami] na jogurt i kefir... Kefirowe
    > mnożą się w temperaturze pokojowej, zaś
    > kefirowe żądają wyższej... [wojennej?]

    A takie mleko (z kartonu) to w ogóle się skwasi czy tylko zepsuje ?

    > Sera (ani żółtego, ani białego) jeszcze nie
    > produkowałem, ale wszystko ma swój czas... ;)

    Kiedyś tam produkowałem ser chałpniczo
    z nadmiaru mleka (pełnego), dystrybuowanych w litrowych szklanych
    butelkach. Po 2 dniach robiło się kwaśne w temp. pokojowej.
    Ojciec dostawał takowe w zakładzie pracy,
    a że część kolegów była ze wsi i mieli własne krowy
    nie zabierali swojego przydziału.
    Wtedy jeszcze ludzie mieli na wsi krowy,
    teraz to już egzotyka :D

  • 14. Data: 2019-02-18 02:24:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" q4cntb$k6m$...@n...news.atman.pl

    > A takie mleko (z kartonu) to w ogóle
    > się skwasi czy tylko zepsuje ?

    Kwasi -- na jogurt lub kefir...
    (co dodasz -- to uzyskasz)
    Jeśli zachowasz warunki, uzyskasz
    produkt tak zbliżony do kupnego, że
    przeciętniak nie zauważy różnicy.

    Kiedyś w kubek kefiru z chudego (0.5%) mleka
    wbiłem pionowo nóż, który przewracał się
    kilkadziesiąt sekund...

    Jogurt wymaga temperatury wyższej niż pokojowa.

    Są różne: kefiry, jogurty, mleka zsiadłe...
    Sklepowe są żywe, ale mają **zazwyczaj** (ponoć
    niekoniecznie zawsze) jakieś dodatki typu
    mleko w proszku...

    > Wtedy jeszcze ludzie mieli na wsi krowy,

    Dziś też mają. Mają krowy, karmią te krowy,
    doją, leczą, pokrywają ;) itd... Mają krowy,
    byki, cielaki... Zdzierają skórę krowią,
    odrywają mięso...

    -=-

    I Lidl sprzedaje mleko butelkowane, i Biedronka.
    (Lidl potrafi sprzedawać grajewskie, uchodzące za
    najlepsze w Polsce)

    Problem w tym, że mleko tak sobie lubi naświetlanie.
    Jeszcze gorzej z owocowymi sokami w jasnych butelkach.

    Niektóre mleczarnie leją mleko do butelek białych,
    lecz nieprzepuszczających światła.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-02-18 10:06:55
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Kwasi -- na jogurt lub kefir...
    > (co dodasz -- to uzyskasz)

    A co dodajesz ?
    Bo o ile wiem, aby uzyskać skrzepy mleka (na ser)
    to "renomowani" producenci dodają podpuszczkę
    - siakiś ekstrakt z krowich żołądków

    Czyli jak nic nie dodam to nic nie uzyskam :D
    IMO mleko z kartonu UHT czy też inaczej pasteryzowane
    samo z siebie prędzej się zepsuje niż klasycznie skwasi

  • 16. Data: 2019-02-18 10:14:11
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    Posrało was? Co to ma wspólnego z pecetem?

    --
    MF

  • 17. Data: 2019-02-18 14:55:47
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2019-02-18 o 10:14, MF pisze:
    > Posrało was? Co to ma wspólnego z pecetem?

    BIG sorki ... nie zwróciłem uwagi ;)

  • 18. Data: 2019-02-19 01:56:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" q4dsjf$2fu$...@n...news.atman.pl

    > A co dodajesz ?

    Kefir, jogurt lub zsiadłe mleko.

    > IMO mleko z kartonu UHT czy też inaczej pasteryzowane
    > samo z siebie prędzej się zepsuje niż klasycznie skwasi

    Weź kromkę chleba, podziel na kilka fragmentów, na
    każdy kapnij kilka kropel mleka i odłóż wszystko
    w ciepłe miejsce -- otrzymasz piękne ;) pleśnie.
    (różne na różnych fragmentach, bo pleśnie tworzą
    toksyny -- rywalizują o miejsce na świecie)

    Mleko musi być czyste (UHT takie jest) i jogurt/kefir też.
    Co dodasz -- to otrzymasz.

    Zachowasz czystość -- otrzymasz piękny produkt, w który wbijesz nóż...

    Pofolgujesz z czystością -- otrzymasz mniej lub bardziej złośliwą substancję. ;)

    -=-

    Jogurt wymaga wyższej temperatury niż pokojowa.

    -=-

    Wystarczy łyżeczka kefiru/jogurt/zsiadłego_mleka
    na litr mleka -- ale warto dobrze wymieszać.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-02-19 01:59:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MF" 3...@k...wujka.marc
    ina

    > Posrało was? Co to ma wspólnego z pecetem?

    Nic -- typowa rozmowa na pcp. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-02-21 02:44:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" q4dsjf$2fu$...@n...news.atman.pl

    > Bo o ile wiem, aby uzyskać skrzepy mleka (na ser)
    > to "renomowani" producenci dodają podpuszczkę
    > - siakiś ekstrakt z krowich żołądków

    Długo szukałem w Googlach i wyszło mi na to, że aby
    otrzymać kefir, trzeba użyć czegoś z krowich wymion. ;)

    https://6.allegroimg.com/s512/01c6d5/49569c4244938ea
    78b28483a0036

    --