  • 41. Data: 2022-11-01 15:37:26
    Temat: Re: Re:"Konto za zero" PKO BP
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lis 2022 o 08:53, cef pisze:

    > Pobieżne sprawdzenie w google dowodzi, że trochę koloryzujesz.

    Sprawdź dokładniej -- Plan Balcerowicza, rozbłysk banków...
    To chyba najlepszy okres w dziejach ,,polskich'' banków.
    Banki zarabiają krocie, więc rosną jak grzyby po deszczu...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2022-11-01 21:12:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Sprawdź dokładniej -- Plan Balcerowicza, rozbłysk banków...
    > To chyba najlepszy okres w dziejach ,,polskich'' banków.
    > Banki zarabiają krocie, więc rosną jak grzyby po deszczu...

    Ten rozbłysk, to raczej później był.
    Na przełomie dziesięciolecia to tak pięknie nie było.
    Bez sprawdzania pamiętałem jaka była lipa,
    ale sprawdzić też nie zaszkodzi:
    https://www.parkiet.com/100-lat-gospodarki/art204582
    01-historia-polskiej-bankowosci-cz-2

  • 43. Data: 2022-11-02 13:42:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lis 2022 o 21:12, cef wędruje w czasie:

    > Ten rozbłysk, to raczej później był.

    Wymieniłem chyba 7 banków, w których miałem konta na początku
    dziewięćdziesiątych lat ubw. a nie każdy ówcześnie funkcjonujący
    bank prowadził moje konta... Przykładowo *chyba* nie miałem kont
    w wielkim BGŻ na ul. Suraskiej...

    Najaktywniej ;) zmieniałem banki właśnie na początku
    dziewięćdziesiątych lat ubw. Możliwe, że po/od 1995
    roku miałem konta tylko w PeKaO i nieużywane w PKO.

    Zupełnie ominąłem wówczas klony Czarneckiego -- być może
    wyrosły zbyt późno. Pierwszy mój kontakt z Getin miał
    miejsce paręnaście lat temu i nie doprowadził do zawarcia
    umowy. Z tego czasu został mi plastyk podobny do płatniczej
    karty, ale z magnesem -- do umieszczenia na lodówce.

    Ominąłem też spółdzielcze banki, których też wówczas było sporo;
    co najmniej z dwoma spółdzielczymi zetknąłem się za sprawą mej
    matki, ale pamiętam, że było ich znacznie więcej. Nie pamiętam
    SKOKów z tamtych lat. Pierwsze moje konto w banku Spółdzielczym
    to chyba konto otwarte w tym/bieżącym/2022 roku przez BOŚ, który
    wspominać będę zdecydowanie ŹLE.

    > Na przełomie dziesięciolecia to tak pięknie nie było.

    > W dniu 30 paź 2022 o 13:11, cef pisze:

    cef>> Ja miałem to konto od początku lat
    cef>> dziewięćdziesiątych - bo nie było
    cef>> wtedy specjalnie wyboru.

    E> W Białymstoku był spory wybór, choć akurat PKO bp
    E> oferował bardzo korzystne warunki.

    'Przełom dziesięcioleci' nie jest 'początkiem dziesięcioleci'.

    > Bez sprawdzania pamiętałem jaka była lipa,

    Ja zaś sprawdziłem -- wiem, że był spory wybór.
    Net potwierdza moje słowa, co raczyłeś wykazać. ;)

    > ale sprawdzić też nie zaszkodzi:
    > https://www.parkiet.com/100-lat-gospodarki/art204582
    01-historia-polskiej-bankowosci-cz-2

    Może mógłbyś wyodrębnić coś ciekawego, bo raczej
    brak mi czasu i ochoty na czytanie całości...

    Wymieniłem chyba 10 banków (7 prowadziło moje rachunki,
    3 nie prowadziły, w tych 3 były 2 spółdzielcze) więc
    chyba wybór był, ale być może należy określić Twe
    postrzeganie 'początku lat dziewięćdziesiątych':

    > W dniu 30 paź 2022 o 13:11, cef pisze:

    cef>> Ja miałem to konto od początku lat
    cef>> dziewięćdziesiątych - bo nie było
    cef>> wtedy specjalnie wyboru.

    Moim zdaniem 1993 r. to nadal początek tych lat -- i zarazem
    początek kończenia mego bankozmianu tamtego okresu... *Może*
    nawet początek bankowej kanibalizacji w Polsce... ;)

    Do wymienionej 10 *być może* trzeba dorzucić:
    Deutsche Bank Polska; Invest Bank; Dominet Bank;
    Fortis Bank; BRE Bank z podbankami; Bank Zachodni;
    Wielkopolski Bank Kredytowy i wiele innych, w tym spółdzielcze...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2022-11-02 14:02:35
    Temat: Re: "Konto za zero" PKO BP
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Fortis Bank; BRE Bank z podbankami; Bank Zachodni;
    > Wielkopolski Bank Kredytowy i wiele innych, w tym spółdzielcze...

    Zakładałem swoje pierwsze konto typu ROR w 1989 roku,
    a napisalem o poczatku lat dziewięćdziesiątych, bo niespecjalnie
    pamiętam jakoby dwa lata później było cokolwiek lepiej.
    Trudno mieć konta w 7 bankach jak na rynku były 4 wtedy.
    (podlinkowane jest kilka minut czytania - jak dla czytelnika
    tej grupy dość lekko przyswajalna treść - nie jest to doktorat
    z medycyny - więc jak nie potrafisz przeczytać, to musisz
    przyjmować na wiarę co piszę.)
    Obsługa ROR szersza ruszyła dopiero później,
    może i faktycznie gdzieś około 1993 było lepiej -
    nie będę się spierał czy to początek lat 90 czy nie.

  • 45. Data: 2022-11-02 15:03:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lis 2022 o 14:02, cef pisze:

    > Zakładałem swoje pierwsze konto typu ROR w 1989 roku,

    Mnie otworzono pół wieku temu w PeKaO na Żabiej/Piłsudskiego,
    gdzie ktoś (nie wiem, kto) przysyłał mi szmal zza oceanu.
    Byłem zszokowany wielkimi blokami... Miałem kilka lat
    a wychowywałem się na przedmieściach, gdzie miałem
    dookoła siebie co najwyżej piętrowe (7 metrów -- bez
    szpiczastych dachów i bez poddaszy nad piętrem) budynki.

    > a napisalem o poczatku lat dziewięćdziesiątych, bo niespecjalnie
    > pamiętam jakoby dwa lata później było cokolwiek lepiej.

    Przypomniałem Ci. :)

    > Trudno mieć konta w 7 bankach jak na rynku były 4 wtedy.

    Wymieniłem te banki, w których miałem konta a były także inne banki.

    > (podlinkowane jest kilka minut czytania - jak dla czytelnika

    Zacytowałeś (niepotrzebnie) chyba cały mój post -- nie
    możesz zacytować tych ,,kilku minut czytania''?

    > tej grupy dość lekko przyswajalna treść - nie jest to doktorat

    Doktoratów niektórych ;) polskich biegłych sądowych medyków nie
    warto czytać -- woda w opłucnej nie jest nowotworem oskrzela;
    astygmatyzm nie jest prezbiopią; neuroobrazowe badania nie są
    bezwartościowe; warunki konieczne nie muszą być wystarczającymi;
    suma zbiorów może być większa niż każdy z tych zbiorów itd...

    > z medycyny - więc jak nie potrafisz przeczytać,

    Żal mi czasu, który wolę przeznaczyć na coś innego.

    > to musisz

    Podasz podstawę prawną tego przymusu?

    > przyjmować na wiarę co piszę.)

    Nawet Chrystus czynił cuda, uznając czystą wiarę za słabą...
    Tomaszowi także pozwolił dotknąć swych ran...

    > Obsługa ROR szersza ruszyła dopiero później,

    Czyli kiedy?

    > może i faktycznie gdzieś około 1993 było lepiej -
    > nie będę się spierał czy to początek lat 90 czy nie.

    1994 rok był chyba ostatnim rokiem mojej aktywnej działalności. :)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2022-11-02 17:09:45
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > Zacytowałeś (niepotrzebnie) chyba cały mój post -- nie
    > możesz zacytować tych ,,kilku minut czytania''?

    Nie mogę, gdyż chwilowo piszę ze starego kompa, który strasznie muli
    i można pisać, ale kosmetyka (zaznaczanie) jest trudna.
    Dodatkowo www słabo działa, bo dopiero się przeglądarka aktualizuje.

    .

    > Żal mi czasu, który wolę przeznaczyć na coś innego.

    > Podasz podstawę prawną tego przymusu?

    Takie moje pobożne życzenie.

    > Nawet Chrystus czynił cuda, uznając czystą wiarę za słabą...
    > Tomaszowi także pozwolił dotknąć swych ran...

    > Czyli kiedy?

    Po 1991 a może nawet w połowie lat 90 czyli 1994-1996.
    Dla firm nie było wtedy -przed 1995- problemu z rachunkiem - można było
    otwierać
    nawet w takich cudach jak Creditanstalt, ale ROR dla osób fizycznych
    to trudno było znaleźć na warunkach akceptowalnych dla przeciętnego
    obywatela.

    > 1994 rok był chyba ostatnim rokiem mojej aktywnej działalności. :)

    Albo Białystok był wtedy bankowo 10 lat przed Wrocławiem,
    albo interesowała mnie wtedy tylko oferta dla firm a na ROR
    nie zwracałem aż takiej uwagi albo mamy różną pamięć.

  • 47. Data: 2022-11-03 03:24:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lis 2022 o 17:09, cef pisze:

    > Nie mogę, gdyż chwilowo piszę ze starego kompa,

    Być może będziesz pisał także z nowego. ;)

    > który strasznie muli

    Czasami używam atomowego netbooka.

> [...]

    > albo interesowała mnie wtedy tylko oferta dla firm a na ROR
    > nie zwracałem aż takiej uwagi albo mamy różną pamięć.

    Miałem i firmowe i RORy.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.s

  • 48. Data: 2022-11-03 09:28:23
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > No na to po poprzednich wypowiedziach nie wpadłem.
    > "Mądrej głowie dość dwie słowie" (czy też 2 zdania), ale też muszą być mądre.
    > Kłaniają się Puchatek i Prosiaczek...

    Pewnie trochę i moja wina, sprawę naświetliłem zbyt oględnie.

  • 49. Data: 2022-11-03 09:30:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Widać wszystkuch skusili tym "wachlarzem korzyści" ;>
    > A nie usłyszałeś: "ale pan jest klientem premium a my takich nie obsługujemy" (nie
    chce mi się szukać, jak to było w oryginale ujęte)?

    Ujmuję to w staroświecki sposób postrzegania - "jak nie widać różnicy to
    po co przepłacać". Naiwnym, jeżeli już to można być tylko raz. Mam
    znajomych którzy wybierają prywatna opiekę lekarską w oparciu o
    przeświadczenie że lekarz w prywatnym gabinecie to zupełnie inna osoba
    niż ten sam ale opłacany z NFZ..

    > Ja tak mam w santanderze bez konta premium.
    > Choć może mam "opiekuna klienta" za KK platinum, a może za world?
    > A może i za nic, choć jakąś tam "infolinię select" mam.
    >
    > Płacić za konto, muj bosze, co za dno...

    Santander to  następca WBK? Jeżeli tak to wątpię aby komuś szybko dało
    się uporządkować tą Stajnię Augiasza. Oni mieli czelność m.in pobierać
    opłaty za samo sprawdzenie stanu konta..

  • 50. Data: 2022-11-03 09:30:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.10.2022 o 21:07, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2022-10-30, trybun <M...@j...cb> wrote:
    >
    > [...]
    > I to tylko o to chodzi? To małe masz wymagania.
    > To SOA#1, u mnie działa.
    > A za konto nie płacę ;)

    Bardzo małe, ale jak widać i one są za trudne do spełnienia.

    No, zobaczymy czy za rok nadal nie będziesz płacił. Stara pronocyjna
    śpiewka bankowców - "bezpłatne prowadzenie konta".