  • 11. Data: 2005-11-24 17:55:53
    Temat: Re: Konto w HSBC USA - otworzylem z Polski.
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    [ciach]
    Chyba trafiłeś na dobrego konsultanta, bo dzwoniłem do nich już dwa razy i
    jeden stwierdził, że nie ma możliwości otworzenia konta nie będąc rezydentem
    USA, a drugi, że owszem - ale jeżeli przyjdę do oddziału :-/ Tyle że mam
    trochę za daleko ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 12. Data: 2005-11-24 21:08:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ze wzgledu, ze nie mam nr SSN, ani amerykanskiego prawa jazdy, otwarcie
    > konta moze byc tylko telefonicznie jesli nie ma sie adresu w USA (wg
    > http://www.banking.us.hsbc.com/personal/deposits/faq
    s.html )

    Coś tu się nie zgadza... Z tego tekstu wynika, że konto może założyć
    albo obywatel USA niemieszkający w USA albo obywatel innego kraju
    mieszkający w USA... Nie widzę opcji dla obywatela Polski mieszkającego
    w Polsce.

    Ciekawe czy to co ten bank zrobił jest zgodne z "Patriot Act"...
    Podejrzanie łatwo takie konto można założyć.
    Równie dobrze mógłbyś być terrorystą gromadzącym fundusze w USA :-)

  • 13. Data: 2005-11-28 22:19:47
    Od: Robek <r...@f...pl>

    Maciej Wójcik napisał(a):

> [...]
    > i jeden stwierdził, że nie ma możliwości otworzenia konta nie będąc
    > rezydentem USA, a drugi, że owszem - ale jeżeli przyjdę do oddziału :-/

    Ja na razie dzwonilem raz i dowiedzialem sie ze chetnie zaloza mi
    rachunek , ale w Polsce HSBC nie prowadzi "personal banking" wiec prosza
    zebym poczekal , moze cos w przyszlosci sie zmieni....przelaczali mnie
    do 4 czy 5 osob....
    pozdr

  • 14. Data: 2005-11-29 13:53:29
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

> [...]
    > , ale w Polsce HSBC nie prowadzi "personal banking" wiec prosza zebym
    > poczekal , moze cos w przyszlosci sie zmieni....przelaczali mnie do 4 czy
    Mi się na razie udało porozmawiać z jakąś kobietą z działu międzynarodowego
    i powiedziała, że przyślą mi dokumenty do podpisania. Dzwoniłem chyba ze
    cztery razy. Za czwartym przełączyli mnie do International Banking i się
    udało. Teraz czekam na papierki :)
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 15. Data: 2005-11-29 19:59:46
    Od: Robek <r...@f...pl>

    Maciej Wójcik napisał(a):
> [...]
    > Dzwoniłem chyba ze cztery razy. Za czwartym przełączyli mnie do
    > International Banking i się udało. Teraz czekam na papierki :)

    :) Gratuluje , czyli nie mam co rezygnowac :)
    Czy zapytano Cie czy w najblizszym czasie zamierzasz przyjechac do US ?
    Jesli tak to co odpowiedziales ?
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2005-11-29 20:41:42
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > :) Gratuluje , czyli nie mam co rezygnowac :)
    Próbuj do skutku ;) Najlepiej od razu proś z managaerem albo działem
    international ;)

    > Czy zapytano Cie czy w najblizszym czasie zamierzasz przyjechac do US ?
    Zapytano

    > Jesli tak to co odpowiedziales ?
    Yyyy... No tego... No generalnie to planuję w przyszłym roku, ale to jeszcze
    nic pewnego. Tak im mniej więcej powiedziałem. Przygotuj się też na pytanie
    po co Ci to konto, czy jesteś w stanie dostarczyć im poświadczone dokumenty
    i wyciąg bankowy oraz... w którym mieście mają prowadzić rachunek :]
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 17. Data: 2005-11-29 21:28:13
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > Podejrzanie łatwo takie konto można założyć.
    > Równie dobrze mógłbyś być terrorystą gromadzącym fundusze w USA :-)

    A co mieli wylistowac kraje? Nieobywatele moga zalozyc bez problemu. Jest
    calkowicie zgodne z Patriot Act. Patriot Act mowi, ze przy zakladaniu konta musi
    byc stwierdzona tozsamosc osoby otwierajacej, co jest rownoprawne z
    identyfikacja paszportu! Bez paszportu nie otworzysz tego konta, tak samo bez
    drugiego photo id, czyli prawka lub dowodu. Potencjalny terrorysta musi
    przedstawic tak samo paszport, ktory oni sprawdzaja, czy nie jest na liscie
    podejrzanych, a nawet jak jest, to i tak mu otworza konto, bo CIA/FBI czy inny
    twor by chcieli sie przyjrzec :)

    Pozatym pisze jak wół: Based on the information you provide, you will be asked
    to complete a W-8 or a W-9.

    Przecież W-8 jest dla NIEREZYDENTOW! Nie moga go wypelniac amerykanie, ani
    rezydenci USA.

    To, ze ktos nie moze otworzyc konta, to tylko dlatego, ze trafil na
    niekompetentnego i niedouczonego konsultanta, ktory to otwiera konta tylko po
    podaniu nr SSN czy prawa jazdy, bo to najszybciej i najlatwiej zidentyfikuje.
    Trzeba pomeczyc, zeby dostac co sie chce.

  • 18. Data: 2005-11-29 23:24:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kubakj" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > podejrzanych, a nawet jak jest, to i tak mu otworza konto, bo CIA/FBI czy inny

    No i jak sądzisz, jaką użyteczność ma zdjęcie w paszporcie
    w tym przypadku, skoro nie można go z Twoją piękną buźką
    przez telefon porównać ?

  • 19. Data: 2005-11-30 10:42:54
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

    > "kubakj" <k...@g...pl> wrote in message

    > No i jak sądzisz, jaką użyteczność ma zdjęcie w paszporcie
    > w tym przypadku, skoro nie można go z Twoją piękną buźką
    > przez telefon porównać ?

    No a jak moga w mBanku ? Czyzby maja baze nr dowodow ze zdjeciami i porownuja?
    Przekrety zawsze moga byc i nie da sie przed tym uchronic.

  • 20. Data: 2005-11-30 13:36:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No a jak moga w mBanku ? Czyzby maja baze nr dowodow ze zdjeciami i porownuja?
    > Przekrety zawsze moga byc i nie da sie przed tym uchronic.

    mBank to co innego - to lokalny bank w Polsce i może mieć dostęp
    do systemu weryfikacji danych obywateli Polski...
    Natomiast HSBC w USA musiałby mieć taki dostęp do obywateli świata.