  • 1. Data: 2004-09-30 09:34:51
    Temat: Konto w DB-24 czy warto?
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Zastanawiam sie nad zalozeniem konta inwestor w DB-24. Wszystko wyglada dosc
    ciekawie, ale chcialem podpytac sie o opinie, gdyz moze ktos z grupowiczow
    korzysta z uslug tego banku i moglby podzielic sie swoimi uwagami.
    Zalezy mi przede wszystkim na koncie, ktore mialoby wygodna funkcjonalnosc
    internetowa (podobna do mBanku), oferowalo bezplatna siec bankomatow w Polsce
    i zagranica, oraz stosowalo korzystne kursy przy przeliczaniu karcianych
    transakcji zagranica (dlatego odpada Citi - mimo darmowych bankomatow), oraz
    aby w zamian za depozyt w odpowiedniej wysokosci (lokata) konto bylo
    praktycznie darmowe.

  • 2. Data: 2004-09-30 13:17:08
    Temat: Re: Konto w DB-24 czy warto?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin wrote:
    > Zastanawiam sie nad zalozeniem konta inwestor w DB-24.
    (...)
    > Citi - mimo darmowych bankomatow), oraz aby w zamian za depozyt w
    > odpowiedniej wysokosci (lokata) konto bylo praktycznie darmowe.

    mam DB Inwestor, zupelnie darmowe od ponad miesiąca - darmowe przelewy i PZ -
    będę dopiero je w DB uruchamiał (nowe na STOEN i gazownię)
    Wczoraj przez pomyłkę pobrali płatę 6,50 ale wystarczył telefon
    i będa prostować :-)

    Skusiły mnie na DB właśnie te kursy (lepsze niż w Nordei) i wiele bezpłatnych
    bankomatów zagranicznych (u nas tylko DB i Euronet)
    Funkcjonalność "DB Internet" (tak teraz nazwali) na razie ograniczona
    - brak mi np korespondencji z bankiem wprost z konta, i logowanie na karte
    kodową i 5-cyfrowe hasło nazwane PINem do karty.
    Karta nie jest zdrapką jak w Inteligo, bo skaczą po kodach (po 2 kody za kazdym
    razem proszą) i praktycznie trzeba zdrapać całą kartę otrzymując równoważnik
    tego co w mBanku. Nawet to jest slabsze bezpieczenstwo bo haslo 5 cyfrowe :(
    nie wszystko jeszcze sprawdziłem
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-09-30 13:56:26
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > mam DB Inwestor, zupelnie darmowe od ponad miesiąca

    Dzieki za odpowiedz!
    Chyba sie skusze na ten bank i tez mysle o pakiecie Inwestor.
    Zdziwilo mnie, ze aby uruchomic ten pakiet musze pofatygowac sie do oddzialu...
    Dziwne, bo inne konta w tym samym banku mozna zakladac zdalnie.
    Czy do otwarcia tego pakietu wystarczy jedna wizyta w oddziale?
    Czy bank ten ma jakies dziwne zwyczaje (typu BPH), ze np. po pin do karty
    trzeba zasuwac do oddzialu?
    Jak wyglada sprawnosc ich telecentrum? Mam nadzieje, ze nie trzeba dlugo
    czekac na polaczenie z operatorem...

  • 4. Data: 2004-09-30 14:54:09
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin wrote:

    > Zdziwilo mnie, ze aby uruchomic ten pakiet musze pofatygowac sie do
    > oddzialu... Dziwne, bo inne konta w tym samym banku mozna zakladac
    > zdalnie.

    tak, ale trzeba ich upoważnić na piśmie do sprawdzenia np stanu twoich papierów
    w DWS

    > Czy do otwarcia tego pakietu wystarczy jedna wizyta w oddziale?
    > Czy bank ten ma jakies dziwne zwyczaje (typu BPH), ze np. po pin do
    > karty trzeba zasuwac do oddzialu?

    tak, po PIN do oddzialu, i to jest druga wizyta
    niestety otwarcie jakiegos innego subkonta zlotowego lub walutowego tez w
    oddziale - karta VE jest do głównego ale iecej forsy moze być na pomocniczym
    subkoncie

    > Jak wyglada sprawnosc ich telecentrum? Mam nadzieje, ze nie trzeba
    > dlugo czekac na polaczenie z operatorem...

    telecentrum sprawne - tyle że ciekawostką jest koniecznosc odpowiedzi na pare
    pytan dodatkowych - te odpowiedzi na przynajmniej 6 pytan z dziesieciu musisz
    wpisac przy otwieraniu rachunku w oddziale. Pytania są wydrukowane a obok
    miejsca pokratkowane na odpowiedz - i wcale nie musi to byc sensowna odpowiedz,
    pewnie jak bys sie uparł to na każde możesz odpowiedzieć POMIDOR :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-09-30 17:03:25
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/30/2004 3:56 PM, Marcin wrote:

> [...]
    > trzeba zasuwac do oddzialu?
    > Jak wyglada sprawnosc ich telecentrum? Mam nadzieje, ze nie trzeba dlugo

    Mam w DB PBC konto firmowe i najzwyklejszy (zanim pojawiła się nowa
    zróżnicowana oferta) "ror". Jak każde ma plusy i minusy.
    Minusem jest nieonlajnowość VE (da się zrobić debet) mały limit
    poczatkowy (500 zł), ostatnio była awaria, ale ja jej nie odczułem,
    chociaż zdarza się, że system "wywala" error, co ostatnio ponoć poprawiono.
    Minusem jest względnie uboga oferta kart, uboższa niż niemieckiego
    odpowiednika. Brak WAP i SMS, mała liczba oddziałów (w Gdańsku tylko jeden).
    Zdarzaja się pasztety, że coś się zawiesi, albo widac jednocześnie
    przelew jako zrealizowany i oczekujący (byc może po ostatnich zmianach
    nie będzie takich kfiatkoof) - ale, zależy, co kto lubi - mnie np.
    podoba się, że jest podawana godzina ostatniej aktualizacji salda, a nie
    bieżąca - sprawia to warażenie kontaktu z realnością , a nie interfejsem
    z komunikatami "jakie ma widzieć klient".

    Sprawnie wysyłane i księgowane są przelewy, tzn. nie są pomijane sesje,
    a dyspozycja jest przyjmowana także "za pięć dwunasta".

    Przelew z przyszłą datą nie wychodzi pierwszą sesją, więc jak "druga
    strona" ma coś nie tak z sesjami, to może się nie zaksięgować tego
    samego dnia.

    Dobrze działa filtr transakcji, chociaż brak jest podsumowań obrotów,
    ale to rzecz gustu.

    Jak dotąd DB jest jedynym bankiem, jaki znam, w którym przelew z
    przyszłą datą czeka przy braku środków na ich pojawienie się i nie jest
    odrzucany.

    Nie mają zwyczaju dłubać namiętnie w opłatach, jak to sie zdarza
    "wiodącym na rynku".

    IMHO: OK.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-09-30 17:44:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ten bank ma takie dziwne zwyczaje, że pracownik banku Cię okłamuje i to wielokrotnie,
    a dyrektor oddziału próbuje zastraszać.
    No i się nie zdziw, gdy za granicą w ATM-ie bardzo często przeczytasz " Sorry, brak
    autoryzacji".
    JaC

  • 7. Data: 2004-10-01 17:19:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Catbert wrote:
    > Jak dotąd DB jest jedynym bankiem, jaki znam, w którym przelew z
    > przyszłą datą czeka przy braku środków na ich pojawienie się i nie
    > jest odrzucany.

    Nordea tez tak robi - tak taki przelew z przyszla data wprowadza sie jako
    zlecenie od dnia X do dnia X - bo w przelewach pola daty nie ma :-)
    probują wykonać zlecenie (wg teorii podanej na www) przez 7 dni
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-10-06 09:47:35
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > mam DB Inwestor, zupelnie darmowe od ponad miesiąca

    A czy VISA Gold do DB inwestor jest wydawana od razu, czy rowniez trzeba bawic
    sie w jakies formalnosci, zaswiadczenia, itp.
    Byloby to smieszne zakladajac wymagana kwote depozytu dla DB Inwestor.
    Pzdr,
    Marcin

  • 9. Data: 2004-10-06 10:42:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin wrote:

    > A czy VISA Gold do DB inwestor jest wydawana od razu, czy rowniez
    > trzeba bawic sie w jakies formalnosci, zaswiadczenia, itp.

    nie mam jej ale z wniosku ktory jest do wypelnienia wynika, ze nic dodatkowego
    nie trzeba zalaczac. jest tylko jedno ale - podpisujesz ze:
    "Oswiadczam, iz do kwoty 100 000 zl poddaje sie egzekucji ..."
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-10-06 11:19:27
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > Ten bank ma takie dziwne zwyczaje, że pracownik banku Cię okłamuje i towielokr
    > otnie, a dyrektor oddziału próbuje zastraszać.

    To jest pewnie subiektywna ocena i byc moze dotyczy tylko jednego oddzialu.
    Mam nadzieje, ze nie jest az tak zle...

    > No i się nie zdziw, gdy za granicą w ATM-ie bardzo często przeczytasz " Sorry,
    > brak autoryzacji".

    To mnie zdecydowanie bardziej niepokoi, gdyz bardzo zalezy mi na korzystaniu z
    ich kart zagranica... Czy te tzw. braki autoryzacji rzeczywiscie zdarzaja sie
    "bardzo czesto", tzn. zdecydowanie czesciej niz w przypadku innych kart?