  • Data: 2016-05-12 13:26:42
    Temat: Re: Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w
    >Niech będzie, że visa jest ogólnie gorsza od mc - może bezwględnie
    >nie są to duże sumy, ale względnie różnice są olbrzymie.
    >Jeśli nie pomyliłem się w obliczeniach, to dla 11 maja spready
    >wynoszą:
    >Dla pary USD-EUR: mc 0,02%, visa 0,5%
    >Dla pary EUR-PLN: mc 0,09%, visa 0,6%
    >Dla pary USD-PLN: mc 0,06%, visa 0,8% !

    Roznica moze i wydaje sie olbrzymia, ale jak wydasz ~250euro, 1000 zl
    to w jednym przypadku zaplacisz np 90gr prowizji, a w drugim 6 zl, nie
    sa to jakies porazajace koszta dla klienta ... ale po co przeplacac.

    To jakas dluzsza tendencja, czy chwilowa ?
    Bo prawde mowiac ... cos nie bardzo mi sie chce wierzyc w te 0.02% -
    banki lubia wiecej, a jak widac - dla klienta nie ma wiekszej roznicy
    :-)

    >Także może różnica jest 0,5pp, ale np. dla wymiany euro z usd jest to
    >różnica między prawie że żadną opłatą dla mc i 0,5% opłaty dla visy,
    >a dla wymiany euro na pln visa bierze 6 razy więcej - nie mówiąc już
    >o tym, jak visa rżnie (oczywiście w skali organizacji płatniczych,
    >polskie banki rżną w skali o wiele większej) płacących polskimi
    >kartami w USA...
    >I o to mi chodziło - na przeliczaniu na pln visa ma większe spready
    >niż na przeliczaiu na euro - i stąd było to całe "ułatwiające dla
    >klienta" zmuszenie polskich banków do rozliczania kart visa w pln.

    Prawde mowiac, to ja juz sie boje wyciagac karte za granica.
    Mowisz, ze 0.5% to duzo ? A taki mbank pobiera 5.9% za
    przewalutowanie. A dla MC 2, 3 czy 5% - sam juz sie gubie
    To ja juz wole zaplacic te 0.5% Visie (choc oczywiscie lepiej 0.09%
    MC), ale:
    -czy bede mial taka mozliwosc ? Ostatnie uzycie karty w Niemczech o
    nic nie pytalo,
    -nawet jak spyta ... to czy oplat bankowych nie bedzie ?

    J.