  • Data: 2016-05-13 16:23:50
    Temat: Re: Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:793f0248-a523-4e67-a32e-3617c70a8b8a@go
    oglegroups.com...

    >To, że polskie banki na płatnościach zagranicznych rżną strasznie i
    >jeszcze w wielu przypadkach kłamią w żywe oczy, że robią jakieś
    >"przewalutowania" (bo prawie dla wszystkich kart visa - oprócz db do
    >22 maja - i dla niek?órych kart mc jest rozliczanie w PLN)

    Jak z ta waluta rozlizeniowa to nie wiem, ale mbank mnie usmial:

    "1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych
    w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. "

    > nie oznacza, że nie należy zwracać uwagi na, co prawda 10 razy
    > mniejsze, ale jednak, rżnięcie przez visa - szczególnie, że jest
    > konkurencja, która rżnie mniej.

    Ale najpierw sprawdzic bank, bo razem rzna juz tylko 2 razy mniej, a i
    tak za duzo.

    >To "jak spyta" to pewnie inna pułapka zwana DCC - akceptant rozliczy
    >transakcję w złotówkach, ale po własnym kursie - także zwykle orżnie
    >jeszcze bardziej niż polski bank.
    >A paradoksalnie z DCC trzeba jeszcze bardziej uważać płacąc kartą
    >walutową wystawioną przez polski bank - bo terminal może zaproponować
    >DCC "bo to karta z polski" i wtedy >będzie się orżniętym podwójnie -
    >na kursie akceptanta przy przeliczeniu waluty płatności na pln - i na
    >kursie banku, przy przeliczeniu z pln na walutę karty...
    >Tak samo można się nadziać próbując "wypłacić euro" w bankomacie
> [...]

    A, to na szczesie ogolnie wiadomo - gotowka z bankomatu jest droga.

    >[...]

    No i wychodzi na to, ze najbezpieczniej przeprosic sie z kantorem,
    moze byc internetowy ...

    >Są oczywiście karty z zerowymi prowizjami, oprócz tego oczywiście
    >walutowe

    Patrz wyzej - przewalutowanie waluty rozliczeniowej ? Prezes potrafi
    :-)

    J.