  • 1. Data: 2016-05-10 11:56:40
    Temat: Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
    Od: Jakub <s...@q...com>

    Dzien dobry dziewczynki i chlopcy :)

    Potrzebne mi "konto prywatne" wylacznie do chwilowego przechowania
    kasy wylatujacecj z tej czy innej lokaty. Zadnych kart platniczych,
    kredytow czy innych bzdur. Oczywiscie zadnych oplat :)

    Jedyna aktywnosc to kilka przelewow internetowych miesiecznie
    w obie strony.

    EW. gdyby to bylo dobrze oprocentowane konto oszczednosciowe
    moge na nim trzymac srodki (na koncie badz lokatach).
    Powyzej 100.000zl

    Podpowiecie cos?

  • 2. Data: 2016-05-10 12:50:38
    Temat: Re: Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, ciekawe pytanie, to nie masz konta żadnego ???
    Ale cóż, w końcu to nie obowiązek.

    Ja używam trzech, wszystkie mniej lub bardziej warunki spełniają:
    1) jako główne dbNet w deutsche bank
    - żadnych opłat jeśli nie bierzesz debetówki - nie trzeba zamawiać,
    - możliwość otworzenia 4 rachunków oszczędnościowych - ważne, że można 4, bo z
    każdego tylko jedna bezpłatna wypłata w miesiącu, zaś oprocentowanie 1% tylko do
    kwoty 50k (to akurat dziwna polityka, bo chyba wszędzie indziej jest tak, że im
    więcej trzymasz tym większy % - ale to jest taki bank ze swoją specyfiką),
    - jeśli kasy więcej to są też "lokaty pracujące", też na 1%, ale z miesięczną
    kapitalizacją odsetek,
    - zakładanie przez kuriera - a przynajmniej kiedyś tylko w ten sposób, bo to takie
    "internetowe", ale w oddziale można założyć dbOpen - różnica była taka, że dbNet
    miało darmowe wypłaty debetówką ze wszystkich bankomatów na świecie (dbOpen tylko
    wybranych banków), ale za to droższe operacje w oddziale.
    - ST prosty, ładny, szybki, użyteczny (po króciutkim przyzwyczajeniu się).
    2) vw bank - backup 1 + debetówka
    - żadnych opłat - w tym darmowa debetówka z darmowymi wypłatami we wszystkich
    bankomatach w PL, jeśli wypłacasz sumę powyżej 400zł (uwaga - cashback płatny),
    - można otworzyć niestety chyba tylko jedno konto oszczędnościowe (niestety konieczna
    jest do tego osobna wizyta w oddziale - jest tylko jeden na całą PL, oczywiście w
    Warszawie - albo osobny kurier) - minus, bo tylko jedna darmowa wypłata w miesiącu,
    plus, bo 1% już od 1zł, a powyżej 100k 1,5%,
    - zakładanie przez kuriera, ew. w oddziale w Warszawie,
    - ST użyteczny, choć estetycznie starożytno-żarówiasty.
    3) mBank - backup 2 (ale to tylko z sentymentu + debetówka, ale z oferty już
    niedostępnej w sprzedaży - żeby dostać darmową musiałem zamknąć konto posiadane od 10
    lat i otworzyć nowe - ale co to za wiele o mBąku pisać, wszyscy wiedzą)
    - żadnych opłat (za to zapewnione sporo lektury przy czytaniu zmian regulamnów i
    TOiP) jeśli nie bierzesz debetówki - nie trzeba zamawiać,
    - można mieć do 4 kont oszczędnościowych - po jednym bezpłatnym przelewie w miesiącu,
    ale % marny,
    - zakładanie przez kuriera, w oddziale albo przelewem,
    - ST jak dla mnie tragiczny, ale do kilku przelewów na miesiąc da się przeżyć.

  • 3. Data: 2016-05-10 12:54:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Poprawka dla dbNet - na oszczędnościowym 1% tylko do 10k, 10-50k 0,5%, powyżej 50k
    0,25% - także dla posiadanych >40k trzeba zakładać "lokaty pracujące" - można założyć
    np. 11-miesięczną i po miesiącu zerwać - otrzyma się odsetki 1% za okres miesiąca.

  • 4. Data: 2016-05-10 13:05:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I jeszcze porównanie metod autoryzacji:
    - wszystkie 3 banki mają bezpłatne hasła SMS,
    - w db dodatkowo możliwość otrzymania karty ważnej 2 lata - na dowolną liczbę
    operacji - kosztuje to bodajże 20zł,
    - w mBanku dodatkowo możliwość otrzymania papierowej listy haseł dla 48 operacji
    (przelewy zdefiniowane można ustawić jako niezużywające haseł) - kosztuje chyba 19zł.

    Logowanie:
    - db 10-cyfrowy (a właściwie 8-*, bo dwie pierwsze cyfry to chyba wciąż zera)
    identyfikator oraz 8-cyfrowy kod dostępu - przy logowaniu przez ST podaje się cały,
    przez telefon wybrane 3 cyfry (tak, ten sam do netu i do telefonu),
    - vw - 7-cyfrowy identyfikator (końcówka numeru konta), do netu hasło maskowalne 8-23
    znakowe, przez telefon 6-cyfrowy kod, podajesz wybrane 3 cyfry,
    - mB - 8-cyfrowy identyfikator (dodatkowo przez net można wybrać sobie dowolny alias
    alfanumeryczny), do netu hasło, do telefonu 6-cyfrowy kod - podajesz 3 wybrane cyfry
    (a wskazuję na to, bo np. w citi podajesz przez telefon cały 6-cyfrowy kod).

  • 5. Data: 2016-05-10 13:56:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-10, Jakub <s...@q...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > EW. gdyby to bylo dobrze oprocentowane konto oszczednosciowe
    > moge na nim trzymac srodki (na koncie badz lokatach).

    Sprawdź, czy Ci podpasują warunki na BGŻ Optima.
    Jest to konto oszczędnościowe, ale bardzo elastyczne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2016-05-10 13:58:45
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 11:56:41 UTC+2 użytkownik Jakub napisał:
> [...]
    >
    > EW. gdyby to bylo dobrze oprocentowane konto oszczednosciowe
    > moge na nim trzymac srodki (na koncie badz lokatach).

    W banku Smart bez karty, a nawet i z karta bedziesz mial za darmo. Dodatkowo mozesz
    zalozyc KO z 1 darmowa wyplata na mc.

    --
    pozdr.
    ls

  • 7. Data: 2016-05-10 17:51:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-05-10 o 11:56, Jakub pisze:
> [...]
    > kasy wylatujacecj z tej czy innej lokaty. Zadnych kart platniczych,
    > kredytow czy innych bzdur. Oczywiscie zadnych oplat :)

    ING, rezygnujesz z debetówki i masz je za darmo
    na OKO również można dostać promocyjne oprocentowanie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2016-05-11 09:46:59
    Od: Jakub <s...@q...com>

    > Hmm, ciekawe pytanie, to nie masz konta żadnego ???

    Tak, nie mam zadnego, tylko do DG.

    A Ty masz jakies inne hobby poza posiadaniem wielu kont? ;-)

  • 9. Data: 2016-05-11 09:49:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 11:56:41 UTC+2 użytkownik Jakub napisał:
    > Podpowiecie cos?

    Pekao24 bez karty też jest bez opłat.
    --
    Akarm

  • 10. Data: 2016-05-11 10:48:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Tak, nie mam zadnego, tylko do DG.
    To też ciekawa konfiguracja, zważywszy na to, że do DG można też używać konta z
    oferty tzw. "indywidualnej" - i zwykle takie są tańsze (zwykle, bo nie w db ;)
    Jednak jeśli masz "firmowe", to pewnie najłatwiej będzie założyć "prywatne" w tym
    samym banku - dostęp najprawdopodobniej będzie w ten sam sposób co do obecnego
    "firmowego", odpada więc poznawanie nowego systemu, pamiętanie nowej autoryzacji itp.
    Ale oczywiście napisz, gdzie i jakie konto do tej DG masz, to będzie można dokładnie
    ocenić ofertę "indywidualną" tego banku.
    Chyba że "do DG" masz już konto w oferty "indywidualnej" - ale wtedy może nie
    wszystko stracone, niektóre banki pozwalają na otwarcie kilku RORów - albo może się
    okazać, że można otworzyć "firmowe", które też będzie bezpłatne.

    A jak nie to też nic straconego - dobrze mieć konta w więcej niż jednym banku, by nie
    płakać rzewnie w wypadku awarii (które np. w mBąku bardzo lubią wypadać ok. 10 dnia
    miesiąca, gdy trzeba zapłacić ZUS).

    > A Ty masz jakies inne hobby poza posiadaniem wielu kont? ;-)
    Mam jeszcze drugie, czyli posiadanie kilku kart kredytowych ;) Obecnie dwóch, co
    rozszerza relacje na 4 banki - i to jest chyba moja granica tolerancji, bo jak
    jeszcze miałem trzecią KK i 5. bank do zapamiętania, to było to już irytujące, także
    z pewną ulgą ją ubiłem, gdy eurobank zmienił warunki z dobrych na fatalne - choć
    troszkę było szkoda, bo to była moja jedyna KK visa, a do tego transakcje zagraniczne
    kosztowały "tylko 3%" - choć, biorąc pod uwagę ostatni numer visy, czyli pogorszenie
    kursów wymiany walut na złotówki po tym, gdy wymusili na polskich bankach zmianę
    waluty rozliczeniowej na PLN, to już i tak lepsza jest KK mc z db, gdzie koszt to ok.
    3,5% - co i tak jest na tyle drogie, by z KK za granicą korzystać tylko w absolutnej
    konieczności.

    Także będąc tak zajętym pozostaje mi jeszcze tylko chwilka na czytania p.b.b. oraz
    prasy - a od święta niestety książek ;<