  • Data: 2016-05-12 12:13:17
    Temat: Re: Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niech będzie, że visa jest ogólnie gorsza od mc - może bezwględnie nie są to duże
    sumy, ale względnie różnice są olbrzymie.
    Jeśli nie pomyliłem się w obliczeniach, to dla 11 maja spready wynoszą:
    Dla pary USD-EUR: mc 0,02%, visa 0,5%
    Dla pary EUR-PLN: mc 0,09%, visa 0,6%
    Dla pary USD-PLN: mc 0,06%, visa 0,8% !
    Także może różnica jest 0,5pp, ale np. dla wymiany euro z usd jest to różnica między
    prawie że żadną opłatą dla mc i 0,5% opłaty dla visy, a dla wymiany euro na pln visa
    bierze 6 razy więcej - nie mówiąc już o tym, jak visa rżnie (oczywiście w skali
    organizacji płatniczych, polskie banki rżną w skali o wiele większej) płacących
    polskimi kartami w USA...
    I o to mi chodziło - na przeliczaniu na pln visa ma większe spready niż na
    przeliczaiu na euro - i stąd było to całe "ułatwiające dla klienta" zmuszenie
    polskich banków do rozliczania kart visa w pln.