  • 21. Data: 2008-11-03 20:54:41
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:genn29$cl1$1@news.dialog.net.pl...
    > http://bzp0.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=s
    how&pozycja=242445&rok=2008-09-30

    > "Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego w
    > Państwowa Kasa Oszczędności Bank Polski, nr konta: 78 1020 3206 0000 8502
    > 0006 4295,"
    >
    > Jak widać nie tylko ja mam takowe skojarzenia...

    Wstyd
    Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej powinien wiedzieć jak się
    nazywa ich bank.

    > I jeszcze jako ciekawostka:
    > http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/sezam.php?l=&mode=s
    how&zespoly_id=39091

    Państwowa Kasa Oszczędności nr 436 przy Oddziale Banku Państwa w Łodzi
    Historia Generalnej Guberni, zupełnie inny bank

  • 22. Data: 2008-11-03 20:55:04
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Państwowa Kasa Oszczędności nr 436 przy Oddziale Banku Państwa w Łodzi
    > Historia Generalnej Guberni, zupełnie inny bank

    Oczywiscie, chodzilo mi tylko o to, ze takowy skrot PKO kiedys w ogole
    istnial.

  • 23. Data: 2008-11-03 20:59:40
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wydaje mi się. Prowizja może jest i bandycka, ale była znana
    > klientowi w momencie otwierania r-ku, nikt nie zmuszał go do jego
    > otwarcia, itd.

    Dla mnie nie jest to jednoznaczne. Kiedyś były pobierane prowizje za wypłaty
    gotówki z własnego rachunku w oddziale prowadzącym rachunek i zostało to
    uznane za niedozwoloną klauzulę umowną. Podobnie przy KK jednoczesność opłat
    i odsetek.

    Uważam, że szanse autora wątku nie byłyby zerowe ani znikome, co nie znaczy,
    że byłyby bardzo wysokie.

    Prowizję liniową za wypłatę własnych środków (dodatkowo z ograniczeniem
    dolnym a bez górnego) uważam za paranoję.

    marekz

  • 24. Data: 2008-11-03 21:01:32
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Prowizję liniową za wypłatę własnych środków (dodatkowo z ograniczeniem
    > dolnym a bez górnego) uważam za paranoję.

    Podatki i parapodatki bez limitu górnego też uważam za paranoję

  • 25. Data: 2008-11-03 21:01:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    >Zadzwoniłem do Inteligo, by zaprotestować, bo to jakieś bandyckie
    >zasady, ale spokojnie wyjaśniono mi, że przecież zaakceptowałem
    >regulamin (poczułem się jak idiota).

    to chyba wyjasnia wszystko, zaakceptowałeś zasady, a teraz masz pretensje,
    że bank postąpił zgodnie z nimi...

    najpierw czytasz a potem podpisujesz, NIGDY odwrotnie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2008-11-03 21:03:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    >
    > Dla mnie nie jest to jednoznaczne. Kiedyś były pobierane prowizje za
    > wypłaty gotówki z własnego rachunku w oddziale prowadzącym rachunek i
    Ale (jeśli myślimy o tym samym, tj Millennium) to tam było ciut inaczej:
    - przelewy płatne
    - wyplaty z bankomatu płatne
    - wypłaty w kasie płatne,
    innymi słowy, w żaden sposób nie można było wypłacić bezprowizyjnie
    pieniędzy, i nie wiem czy to się nie zmieniło "w trakcie"
    [...]

    > Prowizję liniową za wypłatę własnych środków (dodatkowo z
    > ograniczeniem dolnym a bez górnego) uważam za paranoję.

    Owszem, ale skoro ludzie nie czytają i się w to pakują?
    Kj

  • 27. Data: 2008-11-03 21:07:29
    Od: "L" <...@...pl>

    > Oczywiscie, chodzilo mi tylko o to, ze takowy skrot PKO kiedys w ogole
    > istnial.

    Stąd starsi ludzie pamiętają, jaki to przyjazny bank okupant stworzył.
    Potomkowie nierozrózniaja. Teraz mamy Europę i przyjaźń z sąsiadami.
    Lepsza była nazwa banku niz obecny polski getin.

  • 28. Data: 2008-11-03 21:10:19
    Od: "Kris" <k...@n...com>

    Niestety Kris nie mam już tych pozostałych pieniędzy, bo musiałem
    wpłacić ratę na mieszkanie i de facto zabrakło mi 500 zł. Jeśliby w
    regulaminie zamiast 0,4% prowizji byłoby 76% i bank złupałby mnie na
    100 tys to też wszystko byłoby ok., bo nie doczytałem regulaminu? Co
    szkodzi bankowi, by przed sfinalizowaniem tranzakcji przypomnieć
    klientowi o tym, że pierwsza wypłata jest darmowa, a za następną
    zostanie pobrana prowizja w wysokości 0,4%? Celowo się tego nie robi.
    A potem się mówi: "przecież odsetek Pan nie stracił". Jak nie
    straciłem skoro jestem na sporym minusie?

    Ale to powszechna praktyka banków jest- i nie tylko- wszystkich podobnych
    instytucji- tak konstruuja regulaminy żeby na gapiostwie klientów zarabiać.
    Jak się spóźnisz z ratą leasingu w EFL to Ci gnojki naliczają 1000zł za
    wznowienie umowy naprzykład. Wczoraj w SIMPLUSIE wydałem na 20min rozmowy
    jakieś 16zł a wystarczyło aktywować jakiś tam pakiet za 2,50 i zapłaciłbym
    za całą rozmowę może złotówkę. A jak się paiet kończy to operator i tak Cię
    nie inforumuje i płacisz znów 60gr za minutę.. Tysiące takich przypadków.
    Jedyna rada to 100 x przeczytać..

    Pozdro!

    Kris

  • 29. Data: 2008-11-03 21:13:02
    Od: Ekoman <z...@g...pl>

    On 3 Lis, 22:01, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > że bank postąpił zgodnie z nimi...
    >
    > najpierw czytasz a potem podpisujesz, NIGDY odwrotnie

    Wyobraź sobie, Robert, że nic nie podpisywałem. Mam jedynie podpisaną
    umowę z 2001 roku z Oddziałem Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A.

    pozdrawiam.

    Ekoman.

  • 30. Data: 2008-11-03 21:15:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Ekoman <z...@g...pl> writes:

    [...]
    > Wyobraź sobie, Robert, że nic nie podpisywałem. Mam jedynie podpisaną
    > umowę z 2001 roku z Oddziałem Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A.

    "To była taka przenośnia, Szrek" :)

    KJ