  • 31. Data: 2016-02-22 14:31:25
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-22 o 14:23, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]

    ...jako alternatywę dla zwykłej działalności jednoosobowej.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2016-02-22 14:52:34
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-22 o 14:31, Liwiusz pisze:

    > ...jako alternatywę dla zwykłej działalności jednoosobowej.

    ... i kierunek rozwoju. bo w najbliższym czasie i tak miała byś to sp z oo

    a.

  • 33. Data: 2016-02-22 20:24:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 08:14, Liwiusz pisze:

    > No to też klops. Trzeba otworzyć oddział tej spółki w Polsce

    Nie trzeba Liwiuszu, tylko można otworzyć.
    Nie ma przeciwwskazań, żeby sobie prowadzić działalność
    gdziekolwiek bez oddziału.

    , dodatkowo
    > opodatkowywać dywidendy z niej wypłacane (bo przecież za darmo nie
    > będziesz jej prowadził) itp.

    Jakie dywidendy?
    Oddział to nie jest żaden odrębny byt,
    tylko ten sam przedsiębiorca zagraniczny.
    Pomijam zupełnie kwestię, że to nic w sumie nie daje.

  • 34. Data: 2016-02-22 20:32:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 12:22, J.F. pisze:

    > Horendalne ? Jesli dlugow nie ma, to ile - 3 miesiace ?

    Normalnie 6 miechów. Ja już zamykam oddział zagraniczniaków
    od lipca ubiegłego roku. Najpierw taranowałem sąd, ale ten nie chciał
    być proeuropejski
    (bo musiałby orzec - prawniczo rzecz nazywając - contra legem) i nie
    pozwolił zamknąć bez procedury jak dla polskiej spółki. Nie chciało mi
    się procesować, bo nie mam czasu. Więc trzeba było rozpocząć normalną
    likwidację.
    Swoją drogą stado baranów uchwaliło prawo niezgodne z europejskim
    a normalni przedsiębiorcy z Niemiec pukają się w czoło i przekazują tę
    opinię o naszych sądach i naszym prawie dalej w świat.

  • 35. Data: 2016-02-22 20:44:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >(bo musiałby orzec - prawniczo rzecz nazywając - contra legem) i nie
    >pozwolił zamknąć bez procedury jak dla polskiej spółki. Nie chciało

    Proces zapewne trwalby dluzej niz 6 miesiecy :-)

    >Więc trzeba było rozpocząć normalną likwidację.
    >Swoją drogą stado baranów uchwaliło prawo niezgodne z europejskim

    Ale o co chodzi - jest jakas dyrektywa w sprawie szybkiej likwidacji
    spolek ?

    J.

  • 36. Data: 2016-02-22 21:27:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 20:44, J.F. pisze:

    > Ale o co chodzi - jest jakas dyrektywa w sprawie szybkiej likwidacji
    > spolek ?

    Nie ma dyrektywy, tylko normalne prawo na zasadzie wzajemnosci.
    Spółka może zamknąć swój własny
    oddział w dowolnym momencie - bo tak chce, bez zbędnych procedur -
    wystarczy uchwała i wniosek do KRS.
    I tak jest w przypadku spółek krajowych, ale dla
    oddziałów zagranicznego przedsiębiorcy w PL uchwalono, ze ma być
    procedura jak zamykania normalnej spółki a nie oddziału.

  • 37. Data: 2016-02-22 22:30:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 21:27:54 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:
    > I tak jest w przypadku spółek krajowych, ale dla
    > oddziałów zagranicznego przedsiębiorcy w PL uchwalono, ze ma być
    > procedura jak zamykania normalnej spółki a nie oddziału.

    To jak ten odddział funkcjonował? Oddziały zagraniczne z jakimi
    miałem do czynienia to były zwykłe zoo z udziałowcami zagranicznymi,
    z "lokalnym prezesem". Z pkt. widzenia KRS to był zwykły podmiot w
    rejestrze przedsiębiorców. Jest taki byt jak "odddział sp
    zagranicznej"?

    --
    Marek

  • 38. Data: 2016-02-23 09:23:38
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/22/2016 07:12 PM, Liwiusz wrote:

    > Tylko wciąż nie wiem gdzie tu pole do oszczędności w porównaniu do
    > polskiej DG

    Wszystko zależy od skali/rodzaju działalności/przychodów/kosztów, a
    odpowiedziami będą "bez sensu robić jakąś spółkę za granicą" lub "bez
    sensu trzymać tą działalność w Polsce", z wieloma pomiędzy.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 39. Data: 2016-02-23 13:24:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

> [...]
    >z "lokalnym prezesem". Z pkt. widzenia KRS to był zwykły podmiot w
    >rejestrze przedsiębiorców. Jest taki byt jak "odddział sp

    Jest. Z rzadka stosowany, bo to wiecej z tego problemow niz pozytku.
    Ale jest.

    J.

  • 40. Data: 2016-02-23 20:01:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 22:30, Marek pisze:

> [...]
    > z "lokalnym prezesem". Z pkt. widzenia KRS to był zwykły podmiot w
    > rejestrze przedsiębiorców. Jest taki byt jak "odddział sp zagranicznej"?

    Czyli to nie był oddział tylko normalna spólka z udziałowcami zagranicznymi.
    Oddział zagranicznego przedsiębiorcy jest zagranicznym przedsiębiorcą
    a nie spółką polskiego prawa. Działa normalnie - podobnie jak sp z oo -
    musza być księgi handlowe- nawet jesli w rodzimym kraju przedsiębiorca
    jest np osobą fizyczną - odrębny bilans do uwzględnienia z bilansem
    spółki w siedzibie głównej. Nie ma tu odrębnego zarządu, bo to nie jest
    odrębna spólka.