  • 1. Data: 2016-02-20 21:54:58
    Temat: Konto firmowe w UK
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    ello,

    wygląda na to, że obecna "władza" pomaga przedsiębiorcom i pomogła
    również mi. pomogła w podjęciu decyzji o wyprowadzeniu biznesu z Polski.
    z uwagi na brak barier językowych i przyjazność tamtejszego rządu w
    stosunku do tych, którzy płacą tam podatki, wybór padł na UK.

    stąd pytanie - czy któryś bank mający w Polsce oddział jest w stanie
    pomóc w załatwianiu formalności związanych z założeniem konta
    potrzebnego do prowadzenia działalności gospodarczej w UK? obecnie po
    prostu nie chce mi się tam jechać, wolę załatwić wszystko co można z PL.

    pozdr

    a.

  • 2. Data: 2016-02-20 23:54:50
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: k...@g...com

    W Citibank PL możesz otworzyć konto w CITI UK oraz w innych krajach. Pełna lista jest
    dostępna w oddziale. Można też w USA. Wystarczy paszport. Adres może być polski oraz
    telefon.

    Osobiście otwierałem w Warszawie w oddziale banku obok Marriotu konto CITI UK oraz
    CITI USA. Karty debetowe (visa dla citi uk oraz mastercard dla citi usa) przyszly
    poczta do Polski.

    Dolary oraz funty wpłacam w oddziale CITI PL lub w bankomacie CITI PL. Potem Citi
    Global Transfer miedzy kontami (do pol godziny na koncie w CITI UK lub CITI USA) za
    darmo.

    Mozna wyplacic dolary lub funty z kont zagranicznych Citi w polskich bankomatach CITI
    lub przelac na polskie konta walutowe w CITI PL przez CITI Global Transfer za darmo.

  • 3. Data: 2016-02-21 00:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

> [...]
    > potrzebnego do prowadzenia działalności gospodarczej w UK? obecnie po
    > prostu nie chce mi się tam jechać, wolę załatwić wszystko co można z PL.

    Napiszesz coś wiecej o samym przeniesieniu Dg?
    Rozumiem, ze nadal bedziesz działał w Polsce dla Polskich klinetów a tam
    tylko rejestracja?
    Czy moze zle rozumiem?

  • 4. Data: 2016-02-21 09:49:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-20 o 21:54, Artur Miller pisze:
> [...]
    > potrzebnego do prowadzenia działalności gospodarczej w UK? obecnie po
    > prostu nie chce mi się tam jechać, wolę załatwić wszystko co można z PL.

    Ale jak chcesz tam prowadzić działalność, mieszkając w Polsce? Przecież
    to będzie fikcja, a za 10 lat obudzisz się z długami u polskiego fiskusa
    i ZUS...

    W skrócie: jeśli mieszkasz w Polsce, a nie UK, to w Polsce prowadzisz
    działalność, bez względu na to w jakim egzotycznym kraju ją sobie
    (jeszcze) zarejestrujesz.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-02-21 09:50:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-21 o 00:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Napiszesz coś wiecej o samym przeniesieniu Dg?
    > Rozumiem, ze nadal bedziesz działał w Polsce dla Polskich klinetów a tam

    Internet jest pełen takich historii. Również tych, którzy się na takich
    pozornych działaniach już przejechali.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-02-21 10:53:20
    Od: W <w...@w...pl>

    Liwiusz wystukał, co następuje:

> [...]
    >
    > W skrócie: jeśli mieszkasz w Polsce, a nie UK, to w Polsce prowadzisz
    > działalność, bez względu na to w jakim egzotycznym kraju ją sobie

    Z ciekawości (naszło mnie czysto teoretycznie ze względu na powyższe) casus
    taki: własne DG, jedyny kontrachent to firma z USA, mieszkam w domu
    rodzinnym i właściwie oficjalnie nie płacę rachunków (dorzucam się do
    wspólnego), nie mam na siebie umów, etc. - jak ten fiskus dojdzie do tego,
    że "mieszkam w Polsce"? :>

  • 7. Data: 2016-02-21 11:11:01
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 20.02.2016 o 23:54, k...@g...com pisze:
> [...]
    CITI lub przelac na polskie konta walutowe w CITI PL przez CITI Global Transfer za

    Konta osobiste też można w ten sposób zakładać? Czy tylko firmowe?

  • 8. Data: 2016-02-21 12:49:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 21 Feb 2016 09:53:20 GMT, W <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    do
    > wspólnego), nie mam na siebie umów, etc. - jak ten fiskus dojdzie

    Po meldunku?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-02-21 12:52:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Feb 2016 09:49:53 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    Przecież
    > to będzie fikcja, a za 10 lat obudzisz się z długami u polskiego

    Może miał na myśli działalność w formie spółki prawa handlowego.
    Wtedy problemu "z zamieszkaniem" nie ma.
    Jeśli już wyprowadzać działalność to jedynie w formie spółek.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-02-21 14:08:55
    Od: Artur Miller <n...@n...com>