  • 1. Data: 2016-02-18 12:20:01
    Temat: Przelew w koronach do Czech ?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kwota zakupu w Czechach niewielka ok. 900 koron, więc ważne, żeby prowizje nie
    zjadły.
    Jak proponujecie przelewać na rachunek sprzedawcy w czeskim banku?
    Z rachunku złotówkowego, czy z eurowego?
    Podpada pod regulacje unijne?
    Jak zrobię SHA i po drodze system zeżre choć jedną koronę, to mi nie wyślą towaru
    :-((

  • 2. Data: 2016-02-18 12:24:42
    Temat: Re: Przelew w koronach do Czech ?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-18 o 12:20, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Podpada pod regulacje unijne?
    > Jak zrobię SHA i po drodze system zeżre choć jedną koronę, to mi nie wyślą towaru

    Paypal?
    WU?
    Poczta z trąbką?

    SHA nie możesz, bo na 100% prowizja zeżre całą kwotę.
    musiałbyś puścić OUR - ale to koszt będzie masakryczny

    --
    Pete

  • 3. Data: 2016-02-18 13:59:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Kwota zakupu w Czechach niewielka ok. 900 koron, więc ważne, żeby
    >prowizje nie zjadły.
    >Jak proponujecie przelewać na rachunek sprzedawcy w czeskim banku?

    a) wsadzic w koperte i wyslac,
    b) ... ciekawe ile by zzarla karta prepaid, z ktorej by wyplacili z
    bankomatu ...

    >Z rachunku złotówkowego, czy z eurowego?
    >Podpada pod regulacje unijne?
    >Jak zrobię SHA i po drodze system zeżre choć jedną koronę, to mi nie
    >wyślą towaru :-((

    Jakby oni mieli konto eurowe i akceptowali euro, to chyba najtaniej
    bedzie SEPA, oczywiscie wysylajac tez z konta eur.

    J.

  • 4. Data: 2016-02-18 14:38:02
    Od: stejaz <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 13:59:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > a) wsadzic w koperte i wyslac,

    może być PP listem wartościowym (specjalne rygory wysyłania dla banknotów), ale to
    koszt rzędu 18 zł.

  • 5. Data: 2016-02-18 16:01:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przecież pytam o PRZELEW w koronach do Czech (na podany nr rachunku w banku
    sprzedawcy), nie o PP, WU czy PPPP.
    Takie straszliwe są koszty przelewów do Czech?
    A jakaś wymiana kantorowa w cenie przelewu w kosztach wymiany (aliorkantor czy jakiś
    pudelekkantor)?

    -----

  • 6. Data: 2016-02-18 16:10:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 16:01:11 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > Takie straszliwe są koszty przelewów do Czech?
    > A jakaś wymiana kantorowa w cenie przelewu w kosztach wymiany (aliorkantor czy

    Western union pokazuje tak
    10zł prowizja+ koszty przewlutowania

    " Kwota do wysłania 150.70 zl
    Opłata za przekaz pieniężny* 10.00 zl
    Całkowita kwota 160.70 zl
    ***Kurs wymiany 1 Zloty polski = 5.9719335 Korona czeska
    Lokalna waluta wypłaty = 899.97 Korona czeska "

  • 7. Data: 2016-02-18 17:01:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Przecież pytam o PRZELEW w koronach do Czech (na podany nr rachunku w
    >banku sprzedawcy), nie o PP, WU czy PPPP.
    >Takie straszliwe są koszty przelewów do Czech?

    Straszliwe to niekoniecznie, cos to jest tych 75 zl :-)
    https://www.mbank.pl/forum/watek,954383,oplaty-za-pr
    zelew-walutowy-do-czech,1.html

    Przy SEPA powinno byc znacznie taniej ... ale przelew bedzie w euro

    >A jakaś wymiana kantorowa w cenie przelewu w kosztach wymiany
    >(aliorkantor czy jakiś pudelekkantor)?

    CZK jest podobnie popularna jak PLN, wiec nie zdziw sie, ze nikt tego
    bezposrednio nie realizuje.

    Spytaj o konto i kwote w EUR.

    J.

  • 8. Data: 2016-02-18 18:02:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dostałem takiego maila (to już cena 24 EUR z wysyłką 13 EUR):
    "Zvolili jste platbu převodem - objednávku je nutno zaplatit předem a to s těmito
    údaji:
    Číslo konta: 2500595839/2010

    Celková částka: 37.00 EUR

    Variabilní symbol: 101010

    S PLATBOU VYČKEJTE NEŽ BUDE OBJEDNÁVKA POTVRZENA JAKO VYŘÍZENÁ."

    Czyli chyba w euro?
    I jak ten numer przerobić na IBAN/SWIFT/BIC?

    -----

  • 9. Data: 2016-02-19 09:29:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]

    S PLATBOU VYČKEJTE NEŽ BUDE OBJEDNÁVKA POTVRZENA JAKO VYŘÍZENÁ."

    >Czyli chyba w euro?
    >I jak ten numer przerobić na IBAN/SWIFT/BIC?

    Spytaj ich.
    A przy okazji spytaj jakie maja koszta za przyjecie przelewu SEPA,

    Bo np inteligo
    http://inteligo.pl/konto/funkcjonalnosci/transakcje/
    przelewy-zagraniczne/

    przyjecie przelewu SEPA - 5zl,
    wyslanie przelewu SEPA - 8zl,
    wyslanie przelewy z opcja OUR (ponosimy wszystkie koszty) ... nie
    probowalem, ale wychodzi mi na to, ze to nie bedzie SEPA, wiec 50+80
    zl ...

    J.

  • 10. Data: 2016-02-19 09:44:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 09:29:30 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > wyslanie przelewy z opcja OUR (ponosimy wszystkie koszty) ... nie
    > probowalem, ale wychodzi mi na to, ze to nie bedzie SEPA, wiec 50+80
    Wychodzi na to że western union było najtańsze?
    10zł prowizja i trzeba policzyć rtóżnioce kursowe
    Na cinkciarz.pl 900 koron kosztuje ok 148,86zł, western union chce 150,7(dane z
    wczoraj) więc ok 2zł różnicy
    Wiec wysłanie przez WU 900koron na rachunek do Czech to koszt niewiele ponad 10zł.
    Nie warto się bawić w otwieranie rachunków w euro itp. Chyba że ktoś już ma