  • 1. Data: 2003-02-13 19:44:49
    Temat: Konto dla studentki
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Jezeli ponizsze pytanie jest zawarte w FAQ lub w archiwum prosze o
    link, z pobieznego przegladu grupy nic takeigo nie znalezlem (ostatnie
    200 postow)

    Jest sobie studentka bez konta bankowego i bez internetu (pomijam
    dialup TPSA). Wyjezdza ona do USA aby popracowac (3 miesiace - Work &
    Travel). Musi miec konto na ktore zostana przelane pieniadze. Nie
    posiada ona stalych dochodow (chyba ze za takowe zostana uznane
    korepetycje). Czy moglbym prosic o jakies sugesite odnosnie banku w
    ktorym moglaby zalozyc konto ktore by sie najlepiej nadawalo. Mile
    widzanym dodatkiem bylaby lokalizacja banku w Piasecznie ale to najmniej
    wazne (bywa w warszawie 5 dni w tygodniu).

    Nie wie czy bedzie to konto tylko na ten wyjazd czy raczej juz na stale.
    (prawdodpobnie to drugie)

    Jezeli beda potrzebne dodatkowe informacje w miare mozliwosci postaram
    sie ich udzielic.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    A stitch in time would have confused Einstein.

  • 2. Data: 2003-02-14 08:45:22
    Temat: Re: Konto dla studentki
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam Kułagowski" <f...@h...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jezeli ponizsze pytanie jest zawarte w FAQ lub w archiwum prosze o
    > link, z pobieznego przegladu grupy nic takeigo nie znalezlem (ostatnie
    > 200 postow)

    Moze i jest w FAQ, ale ja nie wiem, gdzie jest FAQ...;-)
    200 postow to w tej grupie moze przyjsc w pol dnia...

    > Jest sobie studentka bez konta bankowego i bez internetu (pomijam
    > dialup TPSA). Wyjezdza ona do USA aby popracowac (3 miesiace - Work &
    > Travel). Musi miec konto na ktore zostana przelane pieniadze.

    Rozumiem, ze zlotowki beda przelane ?

> [...]
    > korepetycje). Czy moglbym prosic o jakies sugesite odnosnie banku w
    > ktorym moglaby zalozyc konto ktore by sie najlepiej nadawalo.

    Np. Millennium i jego Unikonto lub Unikonto Plus.
    Dowod osobisty, 100zl na pierwsza wplate i za dwa dni masz VE ze stala
    prowizja od wyplat w bankomatach zagranicznych (3,50zl od sztuki, mialo
    zdrozec do 5,00zl od sztuki ale w najnowszej taryfie ciagle 3,50zl)

    Unikonto - prowadzenie 2,00zl/mc lub 0,00zl gdy srednie saldo miesieczne
    >500zl. Jesli chcesz miec komfort to za 2,00zl/mc uruchom Bankolinie i
    bedziesz mogla telefonicznie sprawdzac "czy juz wplynely kochane pieniazki
    od rodzicow"

    Unikonto Plus ma bankolinie bez dodatkowych oplat, ale kosztuje 5,00zl/mc

    > Mile
    > widzanym dodatkiem bylaby lokalizacja banku w Piasecznie ale to najmniej
    > wazne (bywa w warszawie 5 dni w tygodniu).

    Puławska 32A, 05-500 Piaseczno
    Godziny otwarcia: 10.00-18.00 pn.-pt.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-02-14 12:14:39
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Fri, 14 Feb 2003 09:45:22 +0100, Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Rozumiem, ze zlotowki beda przelane ?

    Dolary. Za reszte informacji pieknie dziekuje.

    Sygnaturki dzisiaj niet

  • 4. Data: 2003-02-14 12:28:22
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl>

    )

> [...]
    > Travel). Musi miec konto na ktore zostana przelane pieniadze. Nie
    > posiada ona stalych dochodow (chyba ze za takowe zostana uznane

    Jeśli mają być przelewane pieniądze z USA to niech sobie tam założy konto.
    Przed wyjazdem niech przeleję ewentualną nadwyżkę do Polski np. na konto
    rodziców i zamknie rachunek.
    Ale i tak pewnie wynagrodzenie otrzyma w postaci czeków ....

  • 5. Data: 2003-02-14 14:33:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:slrnb4pndf.24r.fidor@fidor.komorow.home, Adam Kułagowski
    <f...@h...pl>:

    > Dolary. Za reszte informacji pieknie dziekuje.

    No to informacje bezużyteczne :(
    Po co się Sławek męczył, nie można było od razu podać tak podstawowych
    informacji?

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-02-14 23:09:19
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Fri, 14 Feb 2003 15:33:49 +0100, Robert <s...@o...pl> wrote:
    > news:slrnb4pndf.24r.fidor@fidor.komorow.home, Adam Kułagowski

    > No to informacje bezużyteczne :(
    > Po co się Sławek męczył, nie można było od razu podać tak podstawowych
    > informacji?

    Jakos nie przyszlo mi do glowy ze za prace w USA (u amerykanskiego
    pracodawcy) mozna otrzymac zaplate w zlotowkach.

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    UFO's are real: the Air Force doesn't exist.

  • 7. Data: 2003-02-14 23:25:54
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Jakos nie przyszlo mi do glowy ze za prace w USA (u amerykanskiego
    > pracodawcy) mozna otrzymac zaplate w zlotowkach.

    Jak sie pracodawca umowi z pracownikiem na PLN to co w tym dziwnego ?

    Karol

  • 8. Data: 2003-02-15 06:52:54
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:slrnb4qtov.2eg.fidor@fidor.komorow.home, Adam Kułagowski
    <f...@h...pl>:

    > Jakos nie przyszlo mi do glowy ze za prace w USA (u amerykanskiego
    > pracodawcy) mozna otrzymac zaplate w zlotowkach.

    Tak jak to opisales w pierwotnym pytaniu "konto na ktore zostaną przelane
    pieniądze" brzmiało jak by przelew miał nastąpić jednorazowo przed wyjazdem
    z kraju i że chodzi o pieniądze na utrzymanie w USA przed otrzymaniem
    wynagrodzenia. - a więc dlatego tak zostałeś zrozumiany.

    Jeśli chodzi o amerykanskich pracodawcow, to wyplata najczesciej jest w
    czekach, te najlepiej przynosic do jakiegos lokalnego banku, gdzie srodki z
    czeku dopisywane sa do rachunku, a przed wyjazdem zlikwidowac konto i
    przywiezc gotowke. Wszelkie inne rozwiazania sa b. kosztowne, a przelewy
    prawie nie znane.
    Niektorzy pracodawcy stosuja tzw. direct deposit (wplata wynagrodzenia bezp.
    na konto), ale nie sadze, zeby na 3 mies. tak to sie odbywalo.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-02-16 19:50:34
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Sat, 15 Feb 2003 07:52:54 +0100, Robert <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czeku dopisywane sa do rachunku, a przed wyjazdem zlikwidowac konto i
    > przywiezc gotowke. Wszelkie inne rozwiazania sa b. kosztowne, a przelewy

    Przepraszam nie zrozumiem sie z kolezanka. Wyplata bedzie sie odbywac wg
    Twojego scenariusza. Czyli nie ma sensu przelewac pienidzy a przeiwzc je
    w "walizce" ? Nie ma zadnych ograniczen jezeli chodzi o kwoty przewoz
    przez granice) ?

    Jezeli zas trzeba by bylo przelac pieniadze z konta w banku w USA (dolary)
    na konto gdzies w Polsce to ktory bank oferuje najlepsze warunki u nas ?

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    I'm an influential person, gravitationally speaking.

  • 10. Data: 2003-02-16 20:40:42
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:slrnb4vqsa.ki.fidor@fidor.komorow.home, Adam Kułagowski
    <f...@h...pl>:

    > Przepraszam nie zrozumiem sie z kolezanka.

    ??

    > Wyplata bedzie sie odbywac
    > wg Twojego scenariusza. Czyli nie ma sensu przelewac pienidzy a
    > przeiwzc je w "walizce" ?

    IMHO to ciagle najpewniejsza metoda. Konkretnie to polecam tzw. Money Belt
    przypinany do ciała pod ubraniem. Do nabycia w wielu sklepach na stoiskach z
    Travel Accessories - tam gdzie nadmuchiwane poduszki itp.

    Przelewy w USA to cos bardzo trudnego do zalatwienia. Bank bedzie musial sie
    konsultowac i nawet jak dojda do tego, jak to zrobic, to 1) bedzie bardzo
    kosztowne i 2) nie bedzie pewnosci, ze sie uda

    > Nie ma zadnych ograniczen jezeli chodzi o kwoty przewoz
    > przez granice) ?

    Pewnie jakies sa, ale przy wynagrodzeniu za jedyne 3 miesiace pracy nie
    trzeba sie tym martwic, bo to nie bedzie jakas wielka kwota.

    > Jezeli zas trzeba by bylo przelac pieniadze z konta w banku w USA
    > (dolary) na konto gdzies w Polsce to ktory bank oferuje najlepsze
    > warunki u nas ?

    Podobno (patrz sasiedni watek) Multi przyjmuje za darmo, ale to zalezy od
    ukladu posrednikow, a wiec od tego, ktory to bedzie bank amerykanski. Ale
    nawet w najdrozszym banku polskim jego koszt bedzie ulamkowy w stosunku do
    amerykanskiego.

    Jesli praca bedzie w poblizu jakiegos osrodka polonijnego, to tam mozna
    znalezc, najczesciej w polskim biurze podrozy, jakas inna mozliwosc
    niedrogiego przekazania pieniedzy do Polski, ale jesli jest mozliwosc po
    prostu przywiezc osobiscie gotowke, to ja bym sie nie zastanawial.

    --
    Robert