  • 1. Data: 2012-01-10 18:00:07
    Temat: Konto bankowe Sygma Banque ?
    Od: Marcin <p...@c...net>

    Czy Sygma Banque jest bankiem?
    Płatności za umowy kredytowej trafiają na konto w ING (Departament
    Obsługi Rozliczeń - kod 1050 0099) - czy to normalne?
    Z informacji znajomego - wcześniej trafiały do BNPW Dział Płatności
    Elektronicznych (2350 0015).

    O co tu chodzi?
    Ze strony tego "banku":

    Sygma Banque Société Anonyme (Spółka Akcyjna) z siedzibą w Paryżu (75
    009), 18, rue de Londres, Paris 75009, Francja, wpisana do rejestru
    handlu i spółek w Paryżu za numerem R.C.S. Paris B 327 511 036
    (1983B05516), o kapitale zakładowym wynoszącym 575 000 003,16 Euro
    (opłacony w całości), Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie
    (02-676), ul. Suwak 3, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego
    Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
    XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
    0000219686, NIP 107-00-01-152.

    Czyli co? Oddział w Polsce nie jest oddziałem bankowy tylko
    "parabankowym" ?
    W rejestrze REGON widzę:
    Kod i nazwa podstawowej formy prawnej 2 - JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA
    NIEMAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ

    to w jaki sposób oni działają w Polsce i podpisują umowy kredytowe?

    Marcin

  • 2. Data: 2012-01-10 18:25:07
    Temat: Re: Konto bankowe Sygma Banque ?
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Marcin <p...@c...net> napisał(a):

    > to w jaki spos=F3b oni dzia=B3aj=B1 w Polsce i podpisuj=B1 umowy kredytowe?

    Tak samo, jak Polbank był polskim oddziałem banku greckiego Eurobank.

  • 3. Data: 2012-01-12 07:22:29
    Od: XYZ Anonimek <k...@g...com>

    On 10 Sty, 19:25, "Konfabulator" <w...@g...pl> wrote:

    > Tak samo, jak Polbank był polskim oddziałem banku greckiego Eurobank.
    >
    > --

    Prawo bankowe rozdzial 1a

  • 4. Data: 2012-01-12 09:27:45
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    XYZ Anonimek <k...@g...com> wrote on 2012-01-12_8:22

    > Prawo bankowe rozdzial 1a

    Może jesteś nowy, a może z innego powodu nie wiesz, więc Ci piszę:
    To jest lista, na której większość udziela sobie informacji,
    głównie po to, aby ułatwić innym życie. Mniejszość pisze, aby
    pochwalić się swoją mądrością, dowcipem, pozycją, bogactwem itp.,
    w każdym razie leczy jakieś kompleksy.

    Napisałeś zgodnie z zachowaniem tej drugiej grupy. Na pewno o to
    Ci szło?

    Gdybyś napisał aby podzielić się wiedzą, dałbyś też cytat, bo
    przecież zajrzałeś tam, prawda ? Albo jesteś prawnikiem, więc
    mogłęś w 10 sekund skopiować z LEXa?

    witrak()

  • 5. Data: 2012-01-12 10:46:59
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...pl>

    "Sygma Banque Societe Anonyme Oddział w Polsce jest oddziałem francuskiego
    Sygma Banque Societe Anonyme (Spółka Akcyjna)". Czyli w Polsce Sygma
    prowadzi działalność w formie oddziału zagranicznej instytucji kredytowej, a
    nie lokalnej spółki z polską licencją bankową.
    Sygma ma w NBP numer rozliczeniowy 22700007. Nie jest jednak bezpośrednim
    uczestnikiem KIR, czyli samodzielnie nie przyjmuje i nie wysyła przelewów
    Elixirem. Robi to zapośrednictwem ING. Najwyraźniej bardziej im się to
    opłaca. Nie jest to jakaś wyjątkowa sytuacja, po prostu małym bankom nie
    opłaca się utrzymywać samodzielnie takiej infrastruktury.

  • 6. Data: 2012-01-12 12:14:10
    Od: XYZ Anonimek <k...@g...com>

    On 12 Sty, 10:27, "witrak()" <w...@h...com> wrote:
> [...]
    >
    > Gdybyś napisał aby podzielić się wiedzą, dałbyś też cytat, bo
    > przecież zajrzałeś tam, prawda ? Albo jesteś prawnikiem, więc

    Nie jestem nowy.
    Dzialaja na podstawie prawa bankowego - podalem dokladny rozdzial.
    Czemu negujesz ich prawo do dzialania w Polsce jako oddzialu
    instytucji kredytowej? Jakiej wiec odpowiedzi oczekujesz - ze dzialaja
    na pdostawie przepisow prawa. Chyba taka bylaby zbyt ogolna. Jest
    przepis i umozliwia im dzialanie. Jesli masz pytanie co do przepisu -
    chetnie odpowiem. I nie jestem prawnikiem - bez obelg prosze ;-)

  • 7. Data: 2012-01-12 12:57:06
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    XYZ Anonimek <k...@g...com> wrote on 2012-01-12_13:14

    > Nie jestem nowy.
    > Dzialaja na podstawie prawa bankowego - podalem dokladny rozdzial.
    > Czemu negujesz ich prawo do dzialania w Polsce jako oddzialu
    > instytucji kredytowej?
    ???

> [...]
    > przepis i umozliwia im dzialanie. Jesli masz pytanie co do przepisu -
    > chetnie odpowiem. I nie jestem prawnikiem - bez obelg prosze ;-)

    Szło mi o to, że jak już znalazłeś ten rozdział 1A i pewnie
    konkretny paragraf, to - nawet jak nie jesteś kopimistą - mogłeś
    zrobić Ctrl-C i Ctrl-V...
    Dzięki temu wszyscy stalibyśmy się odrobinę mądrzejsi :-)

    witrak()