  • 1. Data: 2012-01-10 18:31:23
    Temat: płatność kartą na Litwie
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    witam,
    płatność kartą (Litwa), którą będzie najtaniej:
    - VISA ELECTRON (mBank),
    - VISA (Nordea),
    - MasterCard (GetinBank)
    ?

  • 2. Data: 2012-01-10 18:45:14
    Temat: Re: płatność kartą na Litwie
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > witam,
    > płatność kartą (Litwa), którą będzie najtaniej:
    > - VISA ELECTRON (mBank),
    > - VISA (Nordea),
    > - MasterCard (GetinBank)

    MasterCard (GetinBank)

  • 3. Data: 2012-01-10 21:52:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 18:45:14 +0000, Konfabulator napisał(a):

    > MasterCard (GetinBank)

    Z tego co pamiętam z archiwum grupy to karty Nordea całkiem nieźle
    wypadały w zestawieniach jeżeli chodzi o przeliczniki. Także
    obstawiałbym, że w tym zestawieniu to Nordea wypadnie najlepiej. Jednak
    pewności 100% mieć nie mogę więc należałoby to najlepiej sprawdzić.

    Xenocide

  • 4. Data: 2012-01-10 21:56:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 18:31:23 +0000, napisał(a):

    > witam,
    > płatność kartą (Litwa), którą będzie najtaniej: - VISA ELECTRON (mBank),
    > - VISA (Nordea),
    > - MasterCard (GetinBank)
    > ?

    Zrób sobie przed wyjazdem szybki test. Wejdź na stronę Wikipedii
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
    i wybierz "Wspomóż Wikipedię". Jako walutę ustaw obojętnie co byle nie
    PLN, EUR lub USD np. może być CZK. Kwotę dotacji to już według Twojego
    uznania. Jak za 2-3 zobaczysz rozliczenie na kartach to sobie porównasz i
    sam ustalisz czy najlepiej płacić na Litwie z Twojego zestawu kart.

    Xenocide

  • 5. Data: 2012-01-10 21:57:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 21:56:14 +0000, xbartx napisał(a):

    > Jak za 2-3 zobaczysz rozliczenie

    2-3 dni oczywiście.

    Xenocide

  • 6. Data: 2012-01-11 07:34:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx <b...@h...net> wrote on 2012-01-10_22:56

> [...]
    > uznania. Jak za 2-3 zobaczysz rozliczenie na kartach to sobie porównasz i
    > sam ustalisz czy najlepiej płacić na Litwie z Twojego zestawu kart.

    Lepiej tego nie rób: Wikipedia ma archaiczny system płatności -
    dane karty płacącego wędrują do nich, bo w hameryce nie ma, jak w
    Polsce, różnych Platnosci.pl itp. A za często wyciekają tam dane
    klientów...
    Z tego powodu już prawie założyłem konto na paypalu, ale coś mnie
    w ostatniej chwili powstrzymało :-)

    witrak()

  • 7. Data: 2012-01-11 12:36:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 08:34:33 +0100, witrak() napisał(a):

> [...]
    > różnych Platnosci.pl itp. A za często wyciekają tam dane klientów...
    > Z tego powodu już prawie założyłem konto na paypalu, ale coś mnie w

    No to w takim razie gdzie szybko porównać kursy walut dla kart?

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2012-01-11 16:33:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx <b...@h...net> wrote on 2012-01-11_13:36

    > No to w takim razie gdzie szybko porównać kursy walut dla kart?

    Ba! Tego nie wiem - ja tylko podesłałem przyjacielskie ostrzeżenie :-)

    witrak()

  • 9. Data: 2012-01-27 09:40:50
    Temat: Rozliczenie płatności kartą na Litwie, dlaczego wzrosło?
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witajcie,
    Postanowiłem nie zakładać nowego wątku, ale rozwinąć pytanie w już
    istniejącym.
    Z góry uprzedzam, że dzwoniłem już na infolinię GB, ale pan z którym
    rozmawiałem nie potrafił odpowiedzieć mi na moje pytanie i polecił złożyć
    rekamację.

    Otóż w dniu N wykonałem na Litwie płatności kartą MasterCard (GetinBank),
    przez co została zablokowana kwota X. Po czterech dniach transakcja została
    rozliczona, przy czym kwota X wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się.
    Czy ktoś z Was przerabiał coś takiego i wie dlaczego ostateczna kwota
    rozliczenia wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się (pomiędzy założeniem
    blokady i rozliczeniem)?

  • 10. Data: 2012-01-27 09:50:36
    Od: "Konfabulator" <w...@W...gazeta.pl>

    <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Czy ktoś z Was przerabiał coś takiego i wie dlaczego ostateczna kwota
    > rozliczenia wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się (pomiędzy założeniem
    > blokady i rozliczeniem)?

    Blokada = kurs waluty w której płaciłeś do PLN wg kursu MC.
    Rozliczenie = przewalutowanie waluty w której płaciłeś do EUR po kursie MC i
    zakup PLNów po kursie sprzedaży EUR w Banku z dnia rozliczenia.

    Wniosek: EUR spadło, ale pewnie waluta bazowa wzrosła, spread banku na EUR,
    kurs MC dla waluty zmienił się na mniej korzystny.