  • 11. Data: 2023-10-16 23:12:05
    Temat: Re: Koniec z VELO
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Macie jeszcze _VISY_ z citi?

    A czemu nie? - Visa BP Gold :)
    Jedyny jej minus to nie można jej podpiąć pod Google Pay

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 12. Data: 2023-10-16 23:14:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 20:59, Marcin Mokrzycki pisze:

    > Debetówki:
    > 1. Moje Konto Premium w BNP Paribas z Moją Kartą Premium, brak opłat przy
    > wpływach miesięcznych 10k. Rozliczenie po kursie MC.

    Sprawdzę. Musiał bym konto zakładać, ale co tam - zwolni sie "slot" po
    Velo :)

    > 2. Aion Bank - plan Easy. Bezpłatne pod warunkiem utrzymywania salda konta
    > oszczędnościowego na poziomie minimum 5k, w przeciwnym razie 5 zł. 12 zł za
    > wydanie karty. Rozliczenie po kursie międzybankowym + 0,2%.

    Wynalazek mi nieznany - sprawdzę

    > 3. CitiKonto z kartą debetową - rozliczenie po kursie organizacji, gdy
    > karta podpięta jest do rachunku w EUR. Konto bezwarunkowo bezpłatne.

    No tego bym właśnie chciał uniknąć - znaczy konieczności kupowania
    waluty. Jak już musze to bym używał wielowalutowej kantoru aliora :)

    > Kredytówki:
    > Wspomniane BNP Visa Platinum, PKO MC Platinum, PKO Visa Infinite

    Dzięki za podpowiedzi :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 13. Data: 2023-10-16 23:20:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Aleś dał tytuł.

    No bo to koniec Velo - dla mnie ;)

    > Co do pytania to chyba wciąz najzwyklejsza
    > debetówka żubra się nada,

    Do Żubra mam lekką awersję z danych czasów, ale dam rade to pzreskoczyć :)

    > USD po kursie MC, pozostałe po podwójnym kursie MC.
    > To przy przeliczaniu na złotówki - plus możliwość
    > płacenia własnymi dewizami.
    > Jakieś tam nuewielkue warunki bezpłatności,
    > ale sama opłata chyba mniejsza niż 10zł/mc.
    >
    > Platynowa kredytówka bnp miała taką "promocję".
    >
    > W citi promocja KK MC world - ale zwracają prowizję tylko za
    > wydatki "podróżne" (sprawdzić czy również koryto).
    > Za to może dostać każdy, wystarczy nie mieć KK world
    > (inną KK citka można mieć).

    Worlda mam (bezpłatny forever ;) ) ale nigdy za granicą nią nie płaciłem
    - muszę doczytać co ona oferuje :)

    > 3 lata bezpłatności i jeszcze 200zł za 10 pyk/mc.
    >
    > No i N26, mogę cię polecić ;>

    Unikam wynalazków typu Revolut - na temat N26 nic nie wiem - poczytam w
    wolnej chwili :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 14. Data: 2023-10-16 23:22:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 19:05, J.F pisze:
    > A skad i z kiedy to info?

    Dostałem MC zamiast jeszcze sporo czasu ważnej Visy - info jest z
    infolinii.

    > Bo pisałem niedawno - w miejsce Visy przysłali mi MC.
    > Ale na przedłuzenie starej MC, to przysłali mi Vise.
    > Calkiem nowa ... i wyłączą?

    Jak z Velo to może nie wyłączą - może mnie źle poinformowano...?

    > O co tu chodzi ? nie lepiej cennik zmienić?

    Sam nie wiem

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 15. Data: 2023-10-17 11:33:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Oct 2023 23:22:06 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Dostałem MC zamiast jeszcze sporo czasu ważnej Visy - info jest z
    > infolinii.

    > Jak z Velo to może nie wyłączą - może mnie źle poinformowano...?

    Z Velo, to gdzies w kwietniu-maju było.

    Fakt, ze teraz jakby nie ma Visy w ofercie ... ale zeby tak od razu
    likwidować już wydane?
    Moze od reklamacji zacznij, ze Visę ci zamienili na MC ?

    > Sam nie wiem

    Ja sobie to pytanie zadaję od lat, gdy prowizje za płatnosci
    zagraniczne wzrosły do 5-6%.
    Chęc zarobku, czy konieczność?

    Były na swiecie prowizje od sprzedawców po 2-3% od płatnosci kartą,
    może jeszcze nie wszędzie spadły ... i kto je zgarnia przy płatności
    zagranicznej?

    J.

  • 16. Data: 2023-10-17 12:20:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 23:12:07 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):

    > A czemu nie? - Visa BP Gold :)

    Temu nie, że citek likwiduje visy.
    I w sumie masz farta, że jeszcze tą visę masz - ale nie wróżę, że będzie dłużej niż
    do końca ważności obecnej karty.
    A szkoda, na visie było "member since" a na wieśniackiej mc nie ma ;>
    Zaś najbardziej wkurzająca była wymiana przez wieśniaka citka bez pytania - i jeszcze
    z "niespodzianką".
    Kończyła się ważność visy, ale jeszcze była ważna do lutego.
    W listopadzie citek jak to citek przysłał komplet nowych kart (ciągle nie potrafią
    wysłać karty dodatkowej
    użytkownikowi na adres korespondencyjny i wszystkie wysyłają do posiadacza karty
    głównej - nawet
    jak wysyłają dwa listy pod ten sam adres, w jednym dwie karty dla osób spod tego
    adresu, a w drugim
    trzecia dla osoby z innego adresu) - i zaskoczenia, bo mc - i siłą rzeczy nowy numer.
    Dzwonię z pytaniem WTF, a oni mi, że "bo tak", a jak chcę, to mogę znowu visę dostać,
    ale z innym numerem.
    Jako że darmowa bezwarunkowo platyna (choć poza barwą i ew. limitem nic więcej nie
    ma),
    no to nie powiedziałem "nie będę tu więcej kupował", tylko odłożyłem do szuflady
    "zajmę się tym przy okazji", do lutego jeszcze będą stare działać, a mamie nową na
    święta zawiozę.
    A tu mama dzwoni przed naszym przyjazdem że chciała tą kartą bilety kupić, a nie
    działa.
    Dobrze, że jej nikt tej karty nie zabrał, a tym bardziej nie wezwał policei, po
    prostu kupiła drugą,
    ale niespodzianka niemiła. Idę do biedronka na test - rzeczywiście "karta nieważna".
    Dzwonię z pytanie WTF^2, a tu, że to tak jest, jak jest zmiana typu karty to
    poprzednia
    przestaje działać po miesiącu - a nie po końcu ważności - nawet jak się nowej nie
    aktywuje.
    Ostatni rozdział jest taki, że jak sobie ostatnio przypomniałem i napisałem do citka,
    żeby mi zmienili z powrotem na visę, to odpisali, że już visy nie wydają.

  • 17. Data: 2023-10-17 12:25:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 23:20:09 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):
    > Worlda mam (bezpłatny forever ;) ) ale nigdy za granicą nią nie płaciłem
    > - muszę doczytać co ona oferuje :)

    A nie, jak worlda masz, to to nie dla ciebie.
    To jest promo (do końca roku) dla nowych posiadaczy KK world - jedynie o tyle miła,
    że wyklucza
    z niej obecnie posiadanie jedynie KK world - dowolną inną można w citku mieć.
    Więc lepiej tym nie płać za granicą ;>

    > Unikam wynalazków typu Revolut - na temat N26 nic nie wiem - poczytam w
    > wolnej chwili :)

    Nieporównywalne - to żaden "wynalazek" tylko prawdziwy niemiecki bank.

  • 18. Data: 2023-10-17 13:33:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Temu nie, że citek likwiduje visy.

    Zafrapowałeś mnie :(
    Normalnie na strony banków nie wchodzę ale rzeczywiście po Visa ani widu
    ani słychu.
    Moja wydana była około 2 lata temu - nie mam w ręku, żeby sprawdzić do
    kiedy ważna, ale to zbrodnia.
    Abo MC smaruje, albo Visa każe sobie słono płacić.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 19. Data: 2023-10-17 13:34:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    że wyklucza
    > z niej obecnie posiadanie jedynie KK world - dowolną inną można w citku mieć.

    Ciągle pod górkę ;)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 20. Data: 2023-10-17 14:49:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 13:33:38 +0200, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > kiedy waĹźna, ale to zbrodnia.
    > Abo MC smaruje, albo Visa każe sobie słono płacić.

    MC chyba od dawna smarował, bo były jakies akcje, ale na tyle dawno,
    ze powinien juz przestać.

    A tymczasem ... PKO BP postawiło na Vise
    https://www.telepolis.pl/fintech/wydarzenia/pko-bp-k
    arta-debetowa-mastercard-visa

    Jest dla klienta jakas róşnica jaka karta?
    Czasem jest jakis konkurs przez organizację organizowany,

    P.S. odnowiona debebetowka z Inteligo ... na papierze "podpisz,
    aktywuj, uĹźywaj", a na karcie ... nie ma juz miejsca na podpis.
    akurat na tej to sie w historii kilka razy zdarzyło, ze podpisac
    na swistku sie musiałem ... nie wiem dlaczego ..

    J.