  • 21. Data: 2023-10-17 14:54:15
    Temat: Re: Koniec z VELO
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 13:33:38 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Zafrapowałeś mnie :(
    > Normalnie na strony banków nie wchodzę ale rzeczywiście po Visa ani widu
    > ani słychu.
    > Moja wydana była około 2 lata temu - nie mam w ręku, żeby sprawdzić do
    > kiedy waĹźna, ale to zbrodnia.
    > Abo MC smaruje, albo Visa każe sobie słono płacić.

    P.S. jakies tam uzasadnienie z Pocztowego
    https://pocztowy.pl/blog/tylko-karta-mastercard-w-mo
    im-portfelu-dlaczego-bank-wymieni-mi-karte/

    -program "bezcenne chwile",
    -ubezpieczenie,
    -casch back,

    rzeczywiste powody, czy wymysły?

    J.

  • 22. Data: 2023-10-17 15:06:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    P.S. jakies tam uzasadnienie z Pocztowego
    > https://pocztowy.pl/blog/tylko-karta-mastercard-w-mo
    im-portfelu-dlaczego-bank-wymieni-mi-karte/

> [...]

    Wymysły. IMO dla większości ludzi to jest karta do płacenia i nie chcą
    sobie zawracać d... jakimiś "Bezcennymi chwilami"
    MZ powodów trzeba szukać w rzeczach typu opłaty licencyjne dla banku czy
    wymagania przy przetwarzaniu transakcji.
    KJ

  • 23. Data: 2023-10-17 15:51:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 15:06:02 +0200, Kamil Jońca wrote:
> [...]
    >
    > Wymysły. IMO dla większości ludzi to jest karta do płacenia i nie chcą
    > sobie zawracać d... jakimiś "Bezcennymi chwilami"

    Nie mowie nie, ale brak takiego programu w Visie moglby stanowić jakąś
    marketingową wadę.
    Tylko:
    -czy naprawde Visa nie ma?
    -czy lokalne banki nie mogą zorganizować?
    -czy nie ma, ale jest tansza ...

    bo cashback w Visie chyba też był, i czy nie jakies "ubezpieczenie" ?

    > MZ powodów trzeba szukać w rzeczach typu opłaty licencyjne dla banku

    Zapewne, ale jak to liczone - od karty, od banku?
    Bo jesli nie likwidują całkowicie, to pewnie za uczestnictwo nadal
    płacic trzeba ..

    > czy wymagania przy przetwarzaniu transakcji.

    Wymagania chyba podobne. Różnicy bym sie raczej w tym ubezpieczeniu
    doszukiwał.

    Ale moze prowizja/opłata dla organizacji mniejsza?
    O ile w ogole jakas jest przy transakcjach krajowych ...

    J.

  • 24. Data: 2023-10-17 16:25:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 14:49, J.F pisze:
    > P.S. odnowiona debebetowka z Inteligo ... na papierze "podpisz, aktywuj,
    > używaj", a na karcie ... nie ma juz miejsca na podpis. akurat na tej to
    > sie w historii kilka razy zdarzyło, ze podpisac na swistku sie musiałem
    > ... nie wiem dlaczego ..

    Mi całkiem niedawno w Korei Płd. - oczywiście nikt nie weryfikował, a
    przy pierwszym płaceniu w takim terminalu (podpis na ekranie) sprzedawca
    sam coś tam namazał ;). W Polsce już nie pamiętam kiedy ostatnio.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 25. Data: 2023-10-17 17:00:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 16:25:51 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Mi całkiem niedawno w Korei Płd. - oczywiście nikt nie weryfikował, a
    > przy pierwszym płaceniu w takim terminalu (podpis na ekranie) sprzedawca
    > sam coś tam namazał ;). W Polsce już nie pamiętam kiedy ostatnio.

    A tu wlasnie tak z zaskoczenia - stacja benzynowa, zawsze chcial pin,
    a tu podpis.
    Chwilowa przerwa w łączności czy co?

    J.

  • 26. Data: 2023-10-17 18:55:26
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-10-16 o 23:20, Mirek Ptak pisze:

    > Do Żubra mam lekką awersję z danych czasów, ale dam rade to pzreskoczyć :)

    Tez miałem, ale lata temu - teraz się pozmieniało IMO na lepsze
    Płaciłem tydzień temu w Tureckiej_Republice_Cypru_Północnego ;)
    i ładnie przeliczyło z lirów tureckich na złote
    A co płaciłem w euro, pobrało sobie z konta euro

    Warunki bezpłatności proste - wpływ 500 zeta i 1 transakcja kartą

    > Unikam wynalazków typu Revolut - na temat N26 nic nie wiem - poczytam w
    > wolnej chwili :)

    W ub.roku jak leciałem na Malte w samolocie poinformowali że nie
    przyjmują płatności revolutem - LOL
    poza tym kiedyś tam w Bułgarii mi "nie zadziałał" w bankomacie
    Innych problemów nie miałem poza granicami RP

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2023-10-17 20:51:33
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 18:55, Waldek pisze:

> [...]
    >
    > Warunki bezpłatności proste - wpływ 500 zeta i 1 transakcja kartą
    > Z Taryfy prowizji i opłat Pekao: "W przypadku wpływu na rachunek w
    poprzednim miesiącu kalendarzowym wynagrodzenia lub innych regularnych
    zasileń na kwotę jednorazowo min. 500 zł (z wyłączeniem wpłat gotówki,
    wpływów z tytułu rozliczenia depozytów terminowych lub udzielonych
    kredytów i pożyczek oraz przelewów pomiędzy rachunkami własnymi
    klientów) oraz dokonania w poprzednim miesiącu kalendarzowym min. 1
    transakcji bezgotówkowej daną kartą debetową wydaną do konta, w kolejnym
    miesiącu kalendarzowym opłata wynosi 0 zł."

    Przelewam co miesiąc 501 zł z mBanku do Pekao i taki przelew niestety
    nie zwalnia z opłaty 4 zł za obsługę karty. W historii transakcji w
    Pekao jest opisany jako "przelew wewnętrzny" i dodatkowo "Operacja nie
    wlicza się w bilans po stronie wpływów".

  • 28. Data: 2023-10-17 21:13:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dąbrowski <r...@a...pl> writes:

> [...]
    > Pekao jest opisany jako "przelew wewnętrzny" i dodatkowo "Operacja nie
    > wlicza się w bilans po stronie wpływów".

    Co sie stanie jak tytuł tego przelewu będzie "wynagrodzenie" czy coś w
    ten deseń?

    KJ

  • 29. Data: 2023-10-17 21:14:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 20:51:33 +0200, Dąbrowski wrote:

> [...]
    > Pekao jest opisany jako "przelew wewnętrzny" i dodatkowo "Operacja nie
    > wlicza się w bilans po stronie wpływów".

    Ciekawe jakby zaregował na jakis "szybki przelew", gdzie przelew jest
    z konta firmy. To co prawda kosztuje, ale może mniej :-)

    A przelew na telefon blik?
    Albo jakis walutomat/cinkciarz?

    J.

  • 30. Data: 2023-10-17 21:22:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 21:13:58 +0200, Kamil Jońca wrote:

    > Co sie stanie jak tytuł tego przelewu będzie "wynagrodzenie" czy coś w
    > ten deseń?

    Donos do US? :-)

    Poza tym maja dane wysyłającego ... chyba, zeby tak inny adres, czy
    żona ....

    J.