  • 1. Data: 2023-10-10 09:36:45
    Temat: blik Ździsiek und Rysiek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    świat już dawno wynazł karty debetowe i kredytowe
    nawet za samochód można (i trzeba) zapłacić kartą.

    ale w Bolanda Republic of Kwitnącego Kartofla
    musiały powstać firmy Ździsiek und Rysiek
    blik, pik, mik, srik, tpayu chuju muju buju
    żeby szukać potem cały dzień gdzie aktualnie jest przelew.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-10-10 11:30:23
    Temat: Re: blik Ździsiek und Rysiek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 09:36:45 +0200, PiteR wrote:
    > świat już dawno wynazł karty debetowe i kredytowe
    > nawet za samochód można (i trzeba) zapłacić kartą.

    Mozna i trzeba?
    samochod z reguły przekracza limit karty, wiec nie kupisz,
    a sprzedawca jak ma zaplacic prowizje kartową, to woli przelewem.
    Albo kredyt ci obslużyć.

    > ale w Bolanda Republic of Kwitnącego Kartofla
    > musiały powstać firmy Ździsiek und Rysiek
    > blik, pik, mik, srik, tpayu chuju muju buju
    > żeby szukać potem cały dzień gdzie aktualnie jest przelew.

    Kartami wszystkiego nie obsluzysz. Nie wiem czy w Bolanda nie najlpiej
    pod tym wzgledem.

    A jak pieniądze znikną, to bedziesz szukał pieniędzy dłuzej.

    A blik ... blika wymyslily banki. Zdaje się, że po to, aby całą
    prowizję zgarnąc dla siebie, po co sie dzielic z visą :-)

  • 3. Data: 2023-10-10 13:36:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1bxilk4hw2llu.4ayjiu0grfwk.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Mozna i trzeba?
    > samochod z reguły przekracza limit karty, wiec nie kupisz,

    kupię, ustawię 8ooo funtów ale chyba nie ma limitu lub jest 25 tys
    funtów. Wiem ze kolega kupił samochód kartą za 18ooo funtów.

    Trzeba kupic karta za wszelka cena bo łatwiej odzyskac pieniadze
    od dealera jesli doszło do przestepstwa wokół samochodu.

    > a sprzedawca jak ma zaplacic prowizje kartową, to woli przelewem.
    > Albo kredyt ci obslużyć.

    odchodzi sie jak nie chce kartą i on nie sprzedał jego strata

    > A blik ... blika wymyslily banki. Zdaje się, że po to, aby całą
    > prowizję zgarnąc dla siebie, po co sie dzielic z visą :-)

    no własnie po co sie dzielic z visą :)

  • 4. Data: 2023-10-10 14:47:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 13:36:42 +0200, PiteR wrote:
    > in <news:1bxilk4hw2llu.4ayjiu0grfwk.dlg@40tude.net>

    > kupię, ustawię 8ooo funtów ale chyba nie ma limitu lub jest 25 tys
    > funtów. Wiem ze kolega kupił samochód kartą za 18ooo funtów.

    Nowe, uzywane?

    > Trzeba kupic karta za wszelka cena bo łatwiej odzyskac pieniadze
    > od dealera jesli doszło do przestepstwa wokół samochodu.

    > odchodzi sie jak nie chce kartą i on nie sprzedał jego strata

    Moze i tak, ale dawniej prowizje były 2-3%, i ja dealera rozumiem, ze
    przy nowym aucie wolalby tego bankowi nie płacic. Bo sam ma niedużą
    prowizję.

    Teraz w EU prowizje mniejsze ...

    https://www.creditkarma.com/auto/i/can-you-buy-car-w
    ith-credit-card

    A w USA, a moze i w EU, jeszcze taka sprawa, ze mało kto kupuje (nowe)
    auto za "gotówke", czyli za posiadane pieniądze - zazwyczaj i tak na
    kredyt. To dealer załatwi, procenty mniejsze niz od KK..

    > no własnie po co sie dzielic z visą :)

    J.

  • 5. Data: 2023-10-10 15:06:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 października 2023 o 09:36:49 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    > musiały powstać firmy Ździsiek und Rysiek
    > blik, pik, mik, srik, tpayu chuju muju buju
    > żeby szukać potem cały dzień gdzie aktualnie jest przelew.

    Coś zmyślasz.
    blikiem idzie od razu.
    Przyznaj się, że trafiłeś na firemkę, co chce przyoszczędzić i ma z
    przelewy24/tpay/payu czy innej
    chujumujedzikiewenze umowę bez obsługi kart - założę się, że jest przez to taniej - i
    żeś
    się przestraszył blika i wziąłeś jakiś "szybki przelew" czy po prostu zwyczajny.

  • 6. Data: 2023-10-10 15:56:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fz7xv0knvhk5.ihh0hryu8nri.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Nowe, uzywane?

    używany 2018 chyba

    pierwsze o co pytam czy mozna zapłacić kartą
    drugie ile za transport do Lądka Zdrój.

  • 7. Data: 2023-10-10 16:18:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 14:47:29 +0200, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Moze i tak, ale dawniej prowizje były 2-3%, i ja dealera rozumiem, ze
    > przy nowym aucie wolalby tego bankowi nie płacic. Bo sam ma niedużą

    A tu jeszcze cos z brytyjskiego rynku:

    https://www.whatcar.com/advice/buying/should-i-buy-a
    -car-with-a-credit-card/n1164

    no ... ciekawe na ile poważne jest w Polsce ryzyko:
    "Spend between ?100 and ?30,000 on a credit card and you can relax in
    the knowledge that you're protected by the Consumer Credit Act 1974,
    should the dealer go out of business without delivering your car, for
    example."

    Moze faktycznie lepiej kartą.

    I z polskiego ... ale to był 2010
    https://www.bankier.pl/forum/pokaz-tresc?thread_id=2
    027182&strona=1

    I faktycznie, pamietam taki sklep z komputerami, gdzie było
    "niniejszy cennik zawiera 1% upustu udzielanego przy płatnosci
    gotówką lub przelewem". A kartami nie.

    J.

  • 8. Data: 2023-10-10 16:22:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:9b377eaa-e12a-408c-a2ba-8e11dcac63e9n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Coś zmyślasz.
    > blikiem idzie od razu.

    Bardzo możliwe ze od razu. Kartą też. Pewne firmy dla mnie nie
    istnieją. np Blik cwaniaczek co mi wmusza smartfona albo Znany Lekarz.

    Telefon moim bogiem, trójkąt na niebie. Choćbym szedł ciemną doliną
    światło ekraniku wskaze mi droge (z filtrem niebieskim czy bez)

    Jebać Androida.

    > Przyznaj się, że trafiłeś na firemkę, co chce przyoszczędzić i ma
    > z przelewy24/tpay/payu czy innej chujumujedzikiewenze umowę bez
    > obsługi kart - założę się, że jest przez to taniej

    nie ma sie co przyznawać, takich firemek jak psów.

    > i żeś się przestraszył blika i wziąłeś jakiś "szybki przelew" czy po
    > prostu zwyczajny.

    wziąłem cokolwiek byle nie blika a potem stary i bez okularów
    nie zauważyłem że płatność kartą "tylko dla kuriera"

    no nic napije się wody to mi przejdzie

  • 9. Data: 2023-10-10 16:40:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 października 2023 o 16:22:54 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:9b377eaa-e12a-408c...@googlegroups.com>

    > Bardzo możliwe ze od razu. Kartą też. Pewne firmy dla mnie nie
    > istnieją. np Blik cwaniaczek co mi wmusza smartfona albo Znany Lekarz.

    Polecam santander - można wystawiać czeki blik w "zwykłym" ST - i, sprawdzone,
    działają w tych wszystkich płatno-firemkach przy płaceniu dla firemek, co chcą mieć
    taniej bez kart.
    Ew. ing - tam można uzyskiwać kody blik w ST.

    > Telefon moim bogiem, trójkąt na niebie. Choćbym szedł ciemną doliną
    > światło ekraniku wskaze mi droge (z filtrem niebieskim czy bez)

    Doceniłem aparat i latarkę.
    Ale smarkofon tylko jako komputer, do rozmawiania nokia E51 - jeszcze się trzyma, cho
    już ledwo :(

    > Jebać Androida.

    Weź ajfona. Albo xiaomi, skończysz skośnooki ;>

    > nie ma sie co przyznawać, takich firemek jak psów.

    "Nie będę tu więcej kupował".

    > wziąłem cokolwiek byle nie blika a potem stary i bez okularów
    > nie zauważyłem że płatność kartą "tylko dla kuriera"

    Ja nie wiem jak można żyć bez okularów.
    Dawno dawno temu, jak sam jeszcze chyba mogłem po ulicy chodzić bez okularów
    (ale sam chyba już koło -1 miałem, tylko że jeszcze bez astygmatyzmu),
    założyłem okulary mojej koleżanki.
    Obecnie bez okularów widzę jeszcze mniej niż wtedy w tych jej okularach.

    > no nic napije się wody to mi przejdzie

    Drogie było? ;>

  • 10. Data: 2023-10-10 16:45:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1nptjuqrhvk0q$.1nhyukdfod83v$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    > in the knowledge that you're protected by the Consumer Credit Act
    > 1974, should the dealer go out of business without delivering your

    aha jeszcze chciałbym zaznaczyć, że nie upieram sie zapłacić za
    samochód kartą kredytową tylko chcę płacić debetową do konta którą
    na teń dzień doładuję z lokaty. Nie nieść ze sobą harmonii 20 funtówek
    i mieć ślad płatności podpadający pod ten Consumer Credit Act 1974