  • 1. Data: 2023-10-16 16:02:56
    Temat: Koniec z VELO
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Hello!

    Temat wałkowany co jakiś czas, ale ostatnia zmiana w VELO wymusiła na
    mnie poszukiwania nowej karty do płatności za granicą.

    Mam i korzystam w tej chwili najczęściej z karty Visa wydanej jeszcze
    przez Getin - zaletą jest praktycznie brak prowizji banku a wszystkie
    waluty są przeliczane na złotówki po kursie Visa.
    Znam i tez czasem korzystam z karty wielowalutowej alior kantor i to już
    rzadko z karty walutowej Aliora (dawne T-Mobile).

    Zrobiłem mały research w poszukiwaniu karty podobnej to tej z Getin i
    spodobała mi się karta Visa Świat Intensive mBanku - ma w zasadzie
    wszystko co potrzebuję za 10 zł miesięcznie, co dam radę udźwignąć :)

    Pytanie, czy jakąś kartę przeoczyłem - kartę rozliczaną bezpośrednio na
    PLN po kursie organizacji płatniczej (visa lub co pewnie trudniej MC),
    bez prowizji banku.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 2. Data: 2023-10-16 16:30:29
    Temat: Re: Koniec z VELO
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 16:02, Mirek Ptak pisze:
    > Hello!
    >
    > Temat wałkowany co jakiś czas, ale ostatnia zmiana w VELO wymusiła na
    > mnie poszukiwania nowej karty do płatności za granicą.
    [...]

    Zapomniałem napisać :)
    Zmiana to wciskanie na siłę karty debetowej MC rozliczanej po kursach
    banku :(, mimo, że Vise mam ważną do 2027 roku to wyłączą ją na koniec
    listopada :(

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2023-10-16 17:11:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    >
    > Pytanie, czy jakąś kartę przeoczyłem - kartę rozliczaną bezpośrednio na
    > PLN po kursie organizacji płatniczej (visa lub co pewnie trudniej MC),

    PKO Mastercard Platinum/Visa Infinite?

    Tylko trzeba dość konkretny obrót, bo inaczej drogo wyjdzie. Chociaż -
    dla jednego miesięczny obrót 2500 zł to jest dużo, dla drugiego nie...

    MJ

  • 4. Data: 2023-10-16 17:44:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 17:11, Michał Jankowski pisze:

    > PKO Mastercard Platinum/Visa Infinite?
    >
    > Tylko trzeba dość konkretny obrót, bo inaczej drogo wyjdzie. Chociaż -
    > dla jednego miesięczny obrót 2500 zł to jest dużo, dla drugiego nie...

    Ciekawe karty, limit bym pewnie wyrobił, ale musiał bym korzystać
    głównie z niej, a niekoniecznie chcę rezygnować ze swojej Visy City...
    Pomyślę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2023-10-16 19:05:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Oct 2023 16:30:29 +0200, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    > Zmiana to wciskanie na siłę karty debetowej MC rozliczanej po kursach
    > banku :(, mimo, że Vise mam ważną do 2027 roku to wyłączą ją na koniec

    A skad i z kiedy to info?

    Bo pisałem niedawno - w miejsce Visy przysłali mi MC.
    Ale na przedłuzenie starej MC, to przysłali mi Vise.
    Calkiem nowa ... i wyłączą?

    O co tu chodzi ? nie lepiej cennik zmienić?

    Mille do sprawdzenia
    https://www.cashless.pl/13339-millennium-karty-trans
    akcje-walutowe

    do 1000zl bez marży.

    A moze jednak wielowalutowa jakaś ?

    J.

  • 6. Data: 2023-10-16 19:52:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.10.2023 o 17:44, Mirek Ptak pisze:

    > Ciekawe karty, limit bym pewnie wyrobił, ale musiał bym korzystać
    > głównie z niej, a niekoniecznie chcę rezygnować ze swojej Visy City...

    O, bardzo podobnie mam. :)

    MJ

  • 7. Data: 2023-10-16 20:04:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aleś dał tytuł.
    Co do pytania to chyba wciąz najzwyklejsza
    debetówka żubra się nada,
    USD po kursie MC, pozostałe po podwójnym kursie MC.
    To przy przeliczaniu na złotówki - plus możliwość
    płacenia własnymi dewizami.
    Jakieś tam nuewielkue warunki bezpłatności,
    ale sama opłata chyba mniejsza niż 10zł/mc.

    Platynowa kredytówka bnp miała taką "promocję".

    W citi promocja KK MC world - ale zwracają prowizję tylko za
    wydatki "podróżne" (sprawdzić czy również koryto).
    Za to może dostać każdy, wystarczy nie mieć KK world
    (inną KK citka można mieć).
    3 lata bezpłatności i jeszcze 200zł za 10 pyk/mc.

    No i N26, mogę cię polecić ;>

  • 8. Data: 2023-10-16 20:04:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 19:52:20 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
    > O, bardzo podobnie mam. :)

    Macie jeszcze _VISY_ z citi?

  • 9. Data: 2023-10-16 20:59:48
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 16:02:59 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):
    > Temat wałkowany co jakiś czas, ale ostatnia zmiana w VELO wymusiła na
    > mnie poszukiwania nowej karty do płatności za granicą.

    Debetówki:
    1. Moje Konto Premium w BNP Paribas z Moją Kartą Premium, brak opłat przy
    wpływach miesięcznych 10k. Rozliczenie po kursie MC.
    2. Aion Bank - plan Easy. Bezpłatne pod warunkiem utrzymywania salda konta
    oszczędnościowego na poziomie minimum 5k, w przeciwnym razie 5 zł. 12 zł za
    wydanie karty. Rozliczenie po kursie międzybankowym + 0,2%.
    3. CitiKonto z kartą debetową - rozliczenie po kursie organizacji, gdy
    karta podpięta jest do rachunku w EUR. Konto bezwarunkowo bezpłatne.

    Kredytówki:
    Wspomniane BNP Visa Platinum, PKO MC Platinum, PKO Visa Infinite

  • 10. Data: 2023-10-16 22:04:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Macie jeszcze _VISY_ z citi?

    "Podobnie" nie znaczy "tak samo". Nie, visy z citi nie mam.

    MJ