eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKoniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018 › Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 1 Feb 2019 03:32:09 -0800 (PST)
    Subject: Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20
    lipca 2018
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:14:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    samą sumę jak za użytkowanie, tylko nazywa się to "opłata przejściowa",

    > No właśnie :)

    Ale raczej w płaceniu za użytkowanie wieczyste.
    A to podatek raczej nie jest - choć co to jest, to trudno powiedzieć, zobowiązanie z
    tytułu umowy?
    W sumie to nie słyszałem, by z kogokolwiek w DC ściągali zaległy podatek od
    nieruchomości, to sprawa gminy, nie skarbówki - a gmina stosuje zasadę "co się
    odwlecze to nie uciecze" i jak ktoś nie płaci to czeka, aż będzie mieszkanie
    sprzedawał - albo trafi do masy spadkowej - i wtedy w koalicji z notariuszem swoje
    odbierze.
    Zresztą podatek od nieruchomości dla działek oraz lokali mieszkalnych to są groszowe
    sprawy.
    Użytkowanie wieczyste to już drożej, ale tak samo sprawa gminy, może skarbówka się
    włącza, gdy grunt należy do skarbu państwa - albo może prokuratoria generalna?
    We wspólnotach jest to indywidualna sprawa właściciela lokalu (i pewnie też czekają
    na sprzedaż/spadek), w spółdzielniach opłatę ściąga spółdzielnia - i to już łatwiej,
    bo mogą ciepłą wodę albo ogrzewanie zakręcić ;>