  • 31. Data: 2013-01-03 20:41:23
    Temat: Re: Komornik zabrał emerytce pieniądze z konta. I nie odda
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak widać mocno niesłuszne.

    > Problem wierzyciela.

    Masz jakąś nieuzasadnioną awersję do wierzyciela. Konieczność podawania
    adresu zamieszkania na tytule wykonawczym spowodowałaby, że przy każdej
    zmianie adresu zamieszkania dłużnika musiałbyś zmieniać treść tytułu
    (jeśli chciałbyś prowadzić egzekucję). Tylko nie wyobrażam sobie, jak
    wierzyciel miałby wykazywać przed sądem zmianę adresu zamieszkania dłużnika.

    > IMO wystarczyłaby taka modyfikacja prawa, że za błędy w postępowaniu
    > egzekucyjnym wszyscy (sędzia, wierzyciel i komornik) odpowiadają
    > solidarnie.

    Znów masz jakieś nieżyciowe pomysły, widać że znasz windykację z teorii
    ;) Czemu niby sędzia miałby odpowiadać za błędnie podany przez
    wierzyciela komornikowi adres?

    > I nagle problemu by nie było, każdy by dwa razy sprawdził, czy windykuje
    > właściwa osobę.

    Zwłaszcza sędzia. LOL.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2013-01-03 21:02:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    Wszystko fajnie co piszesz. Ale powiedz mi jak ta emerytka może odzyskać
    pieniądze? Po prostu.
    Bo w wyniku "nie trzeba podawać adresu ani pesla, ani wogóle nic poza
    imieniem i nazwiskiem" zabrano mi[1] pieniądze. I wpadły w głębokie
    gardło wierzycieli zbankrutowanej spółki. I od kogo mogę wyrwać
    to pieniądze?

    KJ
    [1] nie mi, ale jestem sobie w stanie wyobrazić, że mnie również mogło
    coś takiego spotkać.

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 33. Data: 2013-01-03 21:08:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:
    > Wszystko fajnie co piszesz. Ale powiedz mi jak ta emerytka może odzyskać
    > pieniądze? Po prostu.

    Nawet w artykule było.

    Pozew cywilny przeciwko komornikowi i/lub wierzycielowi. W zależnosci do
    tego czy to wierzciel podał komornikowi, złe dane, czy też komornik sam
    się wychylił. Albo wierzyciel podal a komornik nier sprawdził jeśli mógł.

    Dziura w prawie jest na pewno, bo wystarczy, ze niewinny kowalski ma
    konto w banku a komornik w poszukiwaniu kont innego kowalskiego odpyta
    wszystkie banki.

  • 34. Data: 2013-01-03 21:14:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nawet w artykule było.
    >
    > Pozew cywilny przeciwko komornikowi i/lub wierzycielowi. W zależnosci
    Komornik zrobił zgodnie z adresem. A wierzyciel nie ma pieniędzy (bo
    musiał oddć długi.) Więc od kogo?

    KJ

    One expresses well the love he does not feel.
    -- J. A. Karr

  • 35. Data: 2013-01-03 21:17:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 03 Jan 2013 20:41:23 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > wierzyciel miałby wykazywać przed sądem zmianę adresu zamieszkania dłużnika.

    Przykrość.

    > Znów masz jakieś nieżyciowe pomysły, widać że znasz windykację z teorii
    > ;) Czemu niby sędzia miałby odpowiadać za błędnie podany przez
    > wierzyciela komornikowi adres?

    Dlatego, że jest elementem systemu, który może zadziałać błędnie.
    Ja wiem, że prawnikom pojecie odpowiedzialność kojarzy sie tylko z
    ustawami, a nie z realiami.

    > Zwłaszcza sędzia. LOL.

    I również sędzia, zanim wyda nakaz zapłaty na przykład w sytuacji, kiedy
    pozwany nie dowiedział się nawet, że jest pozywany.

    Oczywiście, sedzia miałby przeciez regers do tego, kto wprowadził go w
    bład, więc wszystko cacy.
    Mój pomysł opiera się na prostej i znanej w logice (niestety nie w logice
    prawniczej) zasadzie czarnej skrzynki - dla obywatela skrzywdzonego przez
    działanie organów państwa nie powinno miec znaczenia, kto zawinił. Nie
    powinno go tez obchodzić, kto ma jego pieniądze.
    Powinien mieć prawo windykować pierwszego lepszego z bandy łupieżców, która
    obecnie nie ponosi za łupienie żadnej odpowiedzialności.
    A już łupieżcy miedzy soba niech sami wyjaśniają kto i komu jest ile winny.

    Wiem, dla prawnika to bardzo trudne do pojęcia, że trzeba za swoje czyny
    ponosić odpowiedzialność i jeszcze do tego na zasadzie ryzyka...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 36. Data: 2013-01-03 21:18:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

  • 37. Data: 2013-01-03 21:59:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 03 Jan 2013 21:14:44 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Komornik zrobił zgodnie z adresem. A wierzyciel nie ma pieniędzy (bo
    > musiał oddć długi.) Więc od kogo?

    Od nikogo. Znaczy - będzie miała teraz 'należność' od niby wierzyciela. A
    ten jest w upadłości i dobranoc.

  • 38. Data: 2013-01-03 22:39:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

    > Komornik zrobił zgodnie z adresem. A wierzyciel nie ma pieniędzy (bo
    > musiał oddć długi.) Więc od kogo?
    >
    > KJ

    Dalej od jednego i od drugiego.

    Od komornika, bo moze uda sie wykazac, ze na jednych dokumentach mial
    poprawny adres a jednak zabral sie ze gzekucje z zupelnie innego i nawet
    palcem nie kiwnął dlaczego cos sie nie zgadza.

    Od wierzyciela, bo to ze teraz nie ma nie znaczy, ze jak juz oda sie
    sciagnac od wlasciwego dluznika, to dalej nie bedzie mial

  • 39. Data: 2013-01-03 22:43:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > poprawny adres a jednak zabral sie ze gzekucje z zupelnie innego i
    > nawet palcem nie kiwnął dlaczego cos sie nie zgadza.

    I dlaczego tu nie można komornika ścignąć "karnie"? Jakieś niedochowanie
    należytej staranności lub coś podobnego?

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 40. Data: 2013-01-03 22:55:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

    > I dlaczego tu nie można komornika ścignąć "karnie"? Jakieś niedochowanie
    > należytej staranności lub coś podobnego?

    Można.

    Ale za mało danych zeby powiedziec, kto tej starannosci nie dochował.