  • 21. Data: 2013-01-02 20:00:55
    Temat: Re: Komornik zabrał emerytce pieniądze z konta. I nie odda
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 08:12:15 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Komornik to tylko zbrojna ręka wierzyciela, ma robić to, co wierzyciel
    > każe. Skoro zatem wierzyciel (świadomie bądź nie) podał błędne dane do
    > egzekucji, to on ponosi odpowiedzialność.

    Problem w tym, że nie ponosi. A raczej - wedle prawa ponosi, w
    rzeczywistości nie.

    IMO powinna być solidarna odpowiedzialność sądu, wierzyciela i komornika.
    Pokrzywdzony zdziera kasę od tego, od kogo chce, a ten niech sobie dalej
    sam dochodzi.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 22. Data: 2013-01-02 20:02:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 16:07:14 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie ma zwyczaju ich podawania przez powodów (mowa o peselach, bo tylko
    > po tym można sensownie identyfikować).

    Dlaczego zatem sad przyjmuje pozew w którym pozwany nie jest
    zidentyfikowany?

  • 23. Data: 2013-01-02 20:55:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dlaczego zatem sad przyjmuje pozew w którym pozwany nie jest
    > zidentyfikowany?

    Bo nie ma podstaw takiego pozwu odrzucić. Musi być imię, nazwisko i
    adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2013-01-02 20:56:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 19:13:07 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale co po zdrowym rozsądku, jak powód peselu nie poda? A doświadczenie -

    Zdrowy rozsądek mówi, żeby zwrócić pozew do uzupełnienia.

  • 25. Data: 2013-01-02 21:25:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 20:55:55 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Bo nie ma podstaw takiego pozwu odrzucić. Musi być imię, nazwisko i
    > adres zamieszkania.

    Dlaczego więc komornik ściga osobę, która ma =inny adres zamieszkania?

  • 26. Data: 2013-01-02 21:47:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dlaczego więc komornik ściga osobę, która ma =inny adres zamieszkania?

    1. Bo na tytule wykonawczym nie ma adresu zamieszkania (i to akurat jest
    słuszne)

    2. Bo osoba mogła się przeprowadzić.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2013-01-02 21:47:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zdrowy rozsądek mówi, żeby zwrócić pozew do uzupełnienia.

    Zdrowy rozsądek nie jest podstawą do zwrotu pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-01-02 22:37:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" c1.01.3Yc1nR$1...@m...oldfield.org.pl

    > IMO powinna być solidarna odpowiedzialność sądu, wierzyciela
    > i komornika. Pokrzywdzony zdziera kasę od tego, od kogo chce,
    > a ten niech sobie dalej sam dochodzi.

    IMO należy wprowadzić rycerskie zasady szlacheckiej
    Rzeczypospolitej -- ten ma rację, kto ma szable. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2013-01-02 22:42:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Zdrowy rozsądek mówi, żeby zwrócić pozew do uzupełnienia.

    he he
    to pozwij mnie.
    W zyciu ci sie to nie uda, bo nie mam peselu :)

  • 30. Data: 2013-01-03 18:51:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Jan 2013 21:47:16 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > 1. Bo na tytule wykonawczym nie ma adresu zamieszkania (i to akurat jest
    > słuszne)

    Jak widać mocno niesłuszne.

    > 2. Bo osoba mogła się przeprowadzić.

    Problem wierzyciela.

    IMO wystarczyłaby taka modyfikacja prawa, że za błędy w postępowaniu
    egzekucyjnym wszyscy (sędzia, wierzyciel i komornik) odpowiadają
    solidarnie.
    I nagle problemu by nie było, każdy by dwa razy sprawdził, czy windykuje
    właściwa osobę.